دوره نقاهت ویروس اُمیکرون حدود چند روز است؟
کد خبر: ۲۳۵۱۶۳
تاریخ انتشار: 2022 January 27    -    ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دوره نقاهت سویه اُمیکرون بسیار کوتاه و ۳/۳ روز برآورد شده است.
 دکتر بهمن صادقی سده در تماس تلفنی با برنامه تلویزیونی بامداد آفتاب، بیان کرد: متاسفانه پیک ششم کرونا ویروس در کشور آغاز شده و در استان مرکزی نیز در روزهای اخیر شاهد افزایش بار مراجعات سرپایی به ویژه رنج سنی کودکان، سنین ۲۰ تا ۳۰ سال و سالمندان به مراکز درمانی هستیم که در صورت ادامه این روند موارد بستری و مرگ و میر نیز افزایش خواهد یافت.
 
دوره نقاهت ویروس اُمیکرون حدود چند روز است؟
 
وی، ضمن اشاره به آغاز غافلگیر کننده پیک ششم کووید ۱۹، ادامه داد: با توجه به فاصله ای که میان پیک پنجم و ششم کرونا افتاد و به دنبال کاهش حساسیتی که به دنبال داشت، شروع آن بسیار غافلیگر کننده بود.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین دستاوردهای بدست آمده تفاوت چشمیگیری میان علائم سویه اُمیکرون و دلتا وجود ندارد و علائم گوارشی ممکن است در آن بیشتر و گلو درد علامت غالب باشد لذا همان علائم ویروس آلفا و دلتا را در موج ششم شاهد خواهیم بود.
 
وی تاکید کرد: سویه اُمیکرون حداقل ۵ برابر واریانت دلتا قدرت انتقال دارد و در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده، اکثر افرادی که در تماس مستقیم و غیر مستقیم او باشند، مبتلا خواهند شد.
 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز‌ پیک ششم کرونا، ایجاد نگرانی و حساسیت در حدی که به سلامت آسیب نزد لازم و ضروری است، لذا هم استانی ها می بایست در اسرع وقت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایند و دریافت واکسن برای افرادی که به کرونا مبتلا شده اند، سه هفته پس از بهبودی آن ها مانعی ندارد.

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار