آیا سکس برای بیماران قلبی خطرناک است؟
کد خبر: ۲۳۵۱۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 27    -    ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
تازه‌های پزشکی هفته با موضوعاتی چون سکس و بیماران قلبی، هفت کاری که نورولوژیست‌ها هنگام سردرد انجام می‌دهند، بهبود خلق‌وخو با خوراکی‌ها و خطر لخته‌شدن خون در ریه‌ها و پاها با تماشای زیاد تلویزیون. رابطه جنسی اثرات مفید جسمی و روانی زیادی دارد، از جمله کاهش فشار خون، بهبود سیستم ایمنی و کمک به خواب بهتر.

آیا سکس برای بیماران قلبی خطرناک است؟

آیا سکس برای بیماران قلبی خطرناک است؟تابناک باتو ـــ رابطه جنسی اثرات مفید جسمی و روانی زیادی دارد، از جمله کاهش فشار خون، بهبود سیستم ایمنی و کمک به خواب بهتر.

فعالیت جنسی و ارگاسم باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین می‌شود که به آن هورمون عشق می‌گویند. اما خبر بد این است که برخی افراد گاهی اوقات در حین یا اندکی پس از رابطه جنسی می‌میرند. خوشبختانه، بروز این اتفاق بسیار کم است و ۰.۶ درصد از کل موارد مرگ ناگهانی را تشکیل می‌دهد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا این اتفاق می‌افتد. در بیشتر موارد، فشار فیزیکی ناشی از فعالیت جنسی یا داروهای تجویزی (مثلاً داروهایی برای درمان اختلال نعوظ) یا مصرف کوکائین باعث مرگ ناگهانی می‌شود.

خطر مرگ ناگهانی قلبی با افزایش سن افراد بیشتر می‌شود و بیشتر در مردان اتفاق می‌افتد (میانگین سنی ۵۹ سال) و شایع‌ترین علت آن، حمله قلبی است که به آن انفارکتوس میوکارد نیز می‌گویند.

اما اخیراً محققان دانشگاه سنت‌جورج لندن دریافتند که این اتفاق فقط به مردان میانسال محدود نمی‌شود. مطالعه آنها که در JAMA Cardiology منتشر شده است، با بررسی ۶ هزار و ۸۰۰ بیمار بین ژانویه ۱۹۹۴ تا اوت ۲۰۲۰ که در اثر حمله قلبی ناگهانی جان خود را از دست داده بودند، نشان داد که ۱۷ مورد مرگ (۰.۲ درصد) در طول رابطه جنسی یا طی یک ساعت پس از آن رخ داده است. میانگین سن فوت‌شده‌ها ۳۸ سال بوده و ۳۵ درصد موارد مرگ در زنان رخ داده است. آنها دریافتند که اکثر مردان جوانی که در حین رابطه جنسی بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده اند، از قبل یک بیماری قلبی داشتند.


اما برخی دیگر اصلا مشکل قلبی نداشتند و قلب از نظر ساختاری، طبیعی بود. در این افراد سندرم مرگ ناگهانی آریتمی یا Sads، علت مرگ بود. این سندرم به‌علت خطا در سیستم الکتریکی قلب به‌وجود می‌آید و ضربان قلب به‌طور ناگهانی نامنظم می‌شود. این نوع خطاها اغلب ارثی است. دیسکسیون یا پاره شدن آئورت دومین علت مرگ‌ومیر بود.

به‌گفته محققان، بزرگسالان جوانی که دارای مشکلات قلبی تشخیص داده شده‌اند، باید از متخصص قلب خود در مورد خطرات مرتبط با فعالیت جنسی مشاوره بگیرند.

آیا سکس برای بیماران قلبی خطرناک است؟


هفت کاری که نورولوژیست‌ها هنگام سردرد انجام می‌دهند

دفعه بعد که دچار سردرد شدید، برخی رفتارهای هوشمندانه را از متخصصان مغز و اعصاب تقلید کنید.

به‌گزارش هافینگتون‌پست؛ سردرد چه ناشی از استرس باشد و چه ژنتیکی، یک بیماری شایع است که می‌تواند هر فردی را درگیر کند. در سرتاسر جهان، اختلالات سردرد به‌عنوان یکی از شایع‌ترین اختلالات سیستم عصبی در نظر گرفته می‌شود. با این حال متخصصان مغز و اعصاب برخی تجربه‌های خود را برای مهار این عارضه به اشتراک گذاشته‌اند:

یک فضای آرام‌بخش پیدا کنید

ایجاد یک محیط آرام اغلب اولین قدمی است که برخی از متخصصان مغز و اعصاب برای کاهش درد سردرد برمی‌دارند. فی بگیتی، متخصص مغز و اعصاب بریتانیایی، می‌گوید: وقتی سردرد دارم، تا زمانی که بتوانم، استراحت می‌کنم و در یک اتاق ساکت و تاریک دراز می‌کشم.

در اسرع وقت هیدراته شوید

بسیاری از متخصصان مغز و اعصاب در هنگام تجربه سردرد به آنچه می‌نوشند، توجه بیشتری می‌کنند. ساده به‌نظر می‌رسد اما، آب بهترین دوست شما در هنگام سردرد یا میگرن باشد. کریستینا لوپز، استادیار مؤسسه علوم اعصاب راکفلر دانشگاه ویرجینیای غربی و متخصص سردرد گفته، سردردهای او معمولاً نشان‌دهنده این هستند که او باید آب بدن خود را افزایش دهد. این کار یک راهبرد درمانی پیشگیرانه و ایمن و ارزان است.

کمی قهوه بنوشید

رامی برستاین، استاد بیهوشی و علوم اعصاب در دانشکده پزشکی هاروارد می‌گوید: کافئین باعث باریک‌شدن رگ‌های خونی و محدود‌شدن جریان خون در اطراف مغز می‌شود که می‌تواند درد را تسکین دهد. با این حال، اعتدال یک نکته کلیدی است: مصرف زیاد کافئین ممکن است اثر معکوس داشته باشد.

در طول روز وعده‌های غذایی کوچک‌تر بخورید

سعی کنید زمان وعده‌های غذایی خود را تغییر دهید یا وعده‌های غذایی بزرگ‌تر را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و ببینید که آیا در رفع سردرد کمک می‌کند یا خیر.

در صورت لزوم مسکن مصرف کنید

دکتر بگیتی بسته به‌شدت سردرد خود، از داروهای مسکن بدون‌نسخه مانند داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (معروف به NSAID) یا استامینوفن استفاده می‌کند. با‌این‌حال، حتما مقدار مسکن‌هایی را که مصرف می‌کنید، پیگیری کنید: بگیتی خاطرنشان کرد که مصرف داروهای مسکن بدون نسخه را به کمتر از ۱۰ روز در ماه محدود می‌کند تا از سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو جلوگیری کند.

آیا سکس برای بیماران قلبی خطرناک است؟

برای بهبود خلق‌و‌خو، سراغ کدام خوراکی‌ها برویم؟

رشته نوظهور روانپزشکی تغذیه تاکید می‌کند که چگونه غذاها می‌توانند، علاوه بر تاثیر مثبت بر جسم، خلق‌وخوی ما را بهتر کنند.

به‌گزارش نیویورک‌تایمز؛ اگرچه غذا نباید جایگزین درمان‌های دیگر برای سلامت روان، از جمله داروهای تجویزی شود، اما تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که تغییرات رژیم غذایی می‌تواند منجر به بهبود معنی‌داری در خلق‌وخو و بهزیستی ذهنی شود.

برخی غذاها اگرچه منجر به تغییر یک شبه خلق‌وخو نمی‌شود، اما گنجاندن آنها در وعده‌های غذایی‌، ممکن است باعث شود متوجه بهبود خلق‌وخوی خود شوید:

سبزیجات

سبزی‌های برگ‌دار پایه‌ رژیم غذایی سلامت مغز محسوب می‌شوند. زیرا ارزان و همه‌کاره هستند ومواد مغذی آنها در مقابل کالری، بیشتر است. کلم‌پیچ، اسفناج، سبزی چغندر منابع خوبی از فیبر، فولات و ویتامین‌های C و A هستند. اگر طرفدار سالاد نیستید، این سبزیجات را به سوپ‌ها، خورشت‌ها، سرخ‌کردنی‌ها اضافه یا آنها را به سس پستو یا اسموتی تبدیل کنید. یک وعده کوچک جلبک دریایی را هفته‌ای یک‌بار به‌عنوان منبع ید، فیبر، روی و مواد مغذی گیاهی اضافی به بشقاب خود اضافه کنید.

میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ

هرچه بشقاب شما رنگارنگ‌تر باشد، مغزتان سالم‌تر می‌ماند. مطالعات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در میوه‌ها و سبزیجات با رنگ روشن مانند فلفل قرمز، زغال اخته، کلم بروکلی و بادمجان می‌تواند بر کاهش التهاب، بهبود حافظه، خواب و خلق‌وخوی تأثیر بگذارد. مواد غذایی قرمزو آووکادو را فراموش نکنید که سرشار از چربی‌های سالم است و جذب مواد مغذی گیاهی را از سایر سبزیجات افزایش می‌دهد.

غذای دریایی

ماهی ساردین، صدف، ماهی آزاد و ماهی کاد منابع اسیدهای چرب امگا ۳ با زنجیره بلند و برای سلامت مغز ضروری هستند. غذاهای دریایی همچنین منبع خوبی از ویتامین B12، سلنیوم، آهن، روی و پروتئین هستند. اگر ماهی نمی‌خورید، دانه‌های چیا، دانه‌های کتان و سبزیجات دریایی نیز منابع خوبی از امگا ۳ هستند.

آجیل، لوبیا و دانه‌ها

سعی کنید روزانه بین نصف تا یک فنجان کامل لوبیا، آجیل و دانه‌ها بخورید. بادام هندی، بادام، گردو و تخمه کدو تنبل، میان‌وعده‌ای عالی هستند، اما می‌توان آن‌ها را به غذاهای سرخ‌شده و سالاد نیز اضافه کرد. لوبیا سیاه و قرمز، عدس و حبوبات را نیز می‌توان به سوپ، سالاد و خورشت اضافه یا به‌عنوان یک وعده غذایی میل کرد. کره‌های آجیل نیز منابع مفید غذایی هستند.

ادویه‌ها و گیاهان

پخت‌وپز با ادویه‌ها نه‌تنها طعم غذای شما را بهتر می‌کند، بلکه مطالعات نشان می‌دهد که برخی ادویه‌ها ممکن است به تعادل بهتر میکروب‌های روده، کاهش التهاب و حتی بهبود حافظه منجر شوند. ادویه‌هایی که ممکن است از سلامت مغز حمایت کنند عبارتند از: زردچوبه، دارچین، رزماری، مریم گلی، زعفران و زنجبیل.

شکلات تلخ

مطالعات نشان داده افرادی که به‌طور منظم شکلات تلخ می‌خورند، ۷۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند. شکلات تلخ مملو از فلاونول‌ها از جمله اپی‌کاتچین است، اما شکلات‌های شیری آنقدر فرآوری شده‌اند که اپی‌کاتچین زیادی در آنها باقی نمی‌ماند.

تماشای زیادتلویزیون و خطر لخته‌شدن خون در ریه‌ها و پاها

آیا سکس برای بیماران قلبی خطرناک است؟

مطالعه جدید محققان بریتانیایی نشان می‌دهد که تماشای بیش از حد تلویزیون، خطر لخته‌شدن خون در پاها یا ریه‌ها را تا ۳۵ درصد افزایش می‌دهد.

به‌ گزارش مدیسین‌نت و به‌گفته دکتر ستور کونوتسور، استاد ارشد دانشکده پزشکی دانشگاه بریستول؛ تماشای طولانی‌مدت تلویزیون، خطر ترومبوآمبولی وریدی را افزایش می دهد.


برای این مطالعه، تیم دکتر کونوتسور داده‌های سه مطالعه منتشرشده قبلی را که شامل بیش از ۱۳۰ هزار شرکت‌کننده بود، گردآوری کردند. آنها به‌دنبال ارتباط بین تماشای تلویزیون و ترومبوآمبولی وریدی (VTE) بودند. VTE شامل آمبولی ریه (لخته شدن خون در ریه‌ها) و ترومبوز ورید عمقی (لخته‌شدن خون در ورید عمیق، معمولاً در پاها، که می‌تواند به ریه‌ها رفته و باعث آمبولی ریه شود) است.

در این پیگیری ۲۰ ساله، بیش از ۹۰۰ شرکت‌کننده به VTE مبتلا شدند. احتمال لخته‌شدن خون در افرادی که طولانی‌ترین مدت (چهار ساعت یا بیشتر در روز) تلویزیون تماشا می‌کردند، نسبت به کسانی که کمترین میزان تماشای تلویزیون را داشتند یا هرگز پرخوری نکرده بودند، ۳۵ درصد بیشتر بود. محققان خاطرنشان کردند که این ارتباط مستقل از سن، جنس، شاخص توده بدنی (BMI) و فعالیت بدنی بود.

واکسینیوم ماه ژوئیه زمان استفاده از واکسینیوم در آلمان است. این میوه سرشار از ویتامین‌های گوناگون است و مانع بروز التهاب و عفونت در بدن می‌شود. گفته می‌شود یونانیان و رومی‌ها در گذشته‌های دور از این میوه برای جلوگیری از دردهای روده استفاده می‌کردند. واکسینیوم به رغم شباهت‌هایش با میوه "آچای" کالری زیادی ندارد و چرب نیست. از واکسینیوم برای جوان نگاه داشتن پوست هم استفاده می‌شود.
آوکادو آوکادو یکی از چرب‌ترین میوه‌ها در جهان است. با این حال آوکادو جزو غذاهای چاق‌کننده محسوب نمی‌شود، زیرا چربی این میوه غیراشباع و با ارزش است و به همین دلیل نیز مصرف آن اثری مثبت بر سطح کلسترول و سیستم قلبی-عروقی بدن می‌گذارد. آوکادو دارای ویتامین‌های فراوانی است که سبب تقویت پوست، موی بدن، سیستم ایمنی و اعصاب می‌شود.
واکسینیوم ماه ژوئیه زمان استفاده از واکسینیوم در آلمان است. این میوه سرشار از ویتامین‌های گوناگون است و مانع بروز التهاب و عفونت در بدن می‌شود. گفته می‌شود یونانیان و رومی‌ها در گذشته‌های دور از این میوه برای جلوگیری از دردهای روده استفاده می‌کردند. واکسینیوم به رغم شباهت‌هایش با میوه "آچای" کالری زیادی ندارد و چرب نیست. از واکسینیوم برای جوان نگاه داشتن پوست هم استفاده می‌شود.
تخم چیا چیا گیاهی است یک‌ساله از خانواده نعناعیان. گرچه خود گیاه کاربرد تزئینی هم دارد، تخم‌های کوچک چیا به خاطر ذخیره بالای پروتئین و اسیدهای چربِ امگا -۳ و امگا -۶ مشهور هستند. گفته می‌شود که اقوام مایا و آزتک در آمریکای جنوبی از ۵ هزار سال پیش تاکنون خواص تخم چیا را می‌شناخته‌اند. تخم چیا مزه خاصی ندارد.
زردچوبه زَردچوبه یا زَرچوبه هزاران سال است به عنوان گیاه و ادویه‌ای بسیار مهم در هند شناخته شده و هندیان این گیاه مقدس را تقریبا در هرغذایی می‌ریزند، زیرا زردچوبه هم غذا را خوشمزه می‌کند و هم فرایند هضم غذا را آسان‌تر می‌کند. رویشگاه اصلی این گیاه هند است و زردچوبه بخش اصلی ادویه معروف به "کاری" را تشکیل می‌دهد. زردچوبه سبب کاهش کلسترول خون می‌شود و از التهاب‌ها و عفونت‌های بدن جلوگیری می‌کند.
کلم کالی کلم کالی نوعی سبزیِ برگی است که در آمریکا بسیار مشهور شده و به آرامی جای خود را در اروپا نیز باز کرده است. کلم کالی سرشار از ویتامین‌های مختلف است. مصرف ۱۰۰ گرم از این سبزی نیاز روزانه ویتامین C در ب
زردچوبه زَردچوبه یا زَرچوبه هزاران سال است به عنوان گیاه و ادویه‌ای بسیار مهم در هند شناخته شده و هندیان این گیاه مقدس را تقریبا در هرغذایی می‌ریزند، زیرا زردچوبه هم غذا را خوشمزه می‌کند و هم فرایند هضم غذا را آسان‌تر می‌کند. رویشگاه اصلی این گیاه هند است و زردچوبه بخش اصلی ادویه معروف به "کاری" را تشکیل می‌دهد. زردچوبه سبب کاهش کلسترول خون می‌شود و از التهاب‌ها و عفونت‌های بدن جلوگیری می‌کند.
تخم چیا چیا گیاهی است یک‌ساله از خانواده نعناعیان. گرچه خود گیاه کاربرد تزئینی هم دارد، تخم‌های کوچک چیا به خاطر ذخیره بالای پروتئین و اسیدهای چربِ امگا -۳ و امگا -۶ مشهور هستند. گفته می‌شود که اقوام مایا و آزتک در آمریکای جنوبی از ۵ هزار سال پیش تاکنون خواص تخم چیا را می‌شناخته‌اند. تخم چیا مزه خاصی ندارد.
آچای آچای یکی از انواع میوه‌های تیره‌‌ای به نام سته است. این میوه به تدریج جای خود را در سراسر جهان باز کرده، زیرا آن گونه که می‌گویند مصرف این میوه سبب لاغری می‌شود. همچنین گفته می‌شود که آچای به خاطر داشتن منابع غنی آنتی اکسیدان از بروز چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند و نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد. بی‌سبب نیست که بسیاری از ورزشکاران با خوردن آچای در پی قدرت بیشترند.
کوینوآ کوینوآ گیاهی است که در آمریکای جنوبی می‌روید و نحوه طبخ دانه‌های آن شبیه برنج است. بومیان آمریکای جنوبی به آن "دانه اینکا" یا برنج پرو می‌گویند. کوینوآ به عنوان یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین در سراسر جهان شناخته شده است. دانه‌های کوچک کوینوآ حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری و آنتی اکسیدان‌های ضدبیماری‌ها هستند. آن‌ها همچنین فاقد گلوتن هستند و غنی از مواد معدنی.

کونوتسور گفت: پیام اصلی این است که اگر دوست دارید برای مدت طولانی تلویزیون تماشا کنید، این کار را با پیاده‌روی و حرکات کششی مکرر همراه کنید، از روی تردمیل تلویزیون تماشا کنید، نه از روی صندلی، و در حین تماشای تلویزیون، سراغ میان وعده‌های چاق‌کننده هم نروید.

منبع: دویچه وله

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
0
9
بله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
4
2
این چه واژه منحرفی هست که نوشتی در تیتر
معلوم نیست چه خبره در رسانه ها که هر چیزی را می نویسند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار