یک مسافر در محفظه هواپیما از آفریقا به هلند رفت
کد خبر: ۲۳۵۱۲۵
تاریخ انتشار: 2022 January 26    -    ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
یک مسافر قاچاقی که در محفظه چرخ جلویی یک هواپیمای باربری مخفی شده بود، توانست خودش را از آفریقای جنوبی زنده به فرودگاه اسخیپول در آمستردام هلند برساند.

به نقل از رویترز پلیس هلند می‌گوید این مرد با توجه شرایطی که در آن قرار داشته است، حال خوبی دارد و برای معاینه به بیمارستان برده شده است.

پلیس جزئیات بیشتری درباره این مرد از جمله سن و ملیت او منتشر نکرده است. اما ظاهرا این مرد پیش از پرواز هواپیما از ژوهانسبورگ ِآفریقای جنوبی سوار آن شده بود.

سخنگوی پلیس گفت اینکه فردی در دماهای بسیار سرد در ارتفاع بالای پرواز هواپیما دوام بیاورد، بسیار غیرمعمول است.

ظاهرا سوار بر یک هواپیمای باربری شرکت «کارگولوکس ایتالیا» از نوع بوئینگ ۷۴۷ شده بود که از شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی پروازش را شروع کرده بود و پس از یک توقف در شهر نایروبی در کنیا به سوی آمستردام پرواز کرده بود.

فاصله هوایی میان ژوهانسبورگ و آمستردام حدود ۱۱ ساعت است.

مسافران قاچاقی که به این ترتیب سوار هواپیما می‌شوند، در همه مراحل پرواز در معرض خطر مرگ قرار دارند. برخی از آنها هنگام تیک‌آف یا فرود هواپیما سقوط می‌کنند، برخی در دماهای بسیار پایین و فشار جوی پایین پرواز در ارتفاع بالا دچار افت دمای بدن و اکسیژن خون می شوند.

سال پیش، جسد یک مرده نیجریه‌ای در محفظه چرخ‌های هواپیمایی که وارد فرودگاه فرودگاه اسخیپول آمستردام شده بود، یافت شد.

در هنگام عقب‌نشینی پرآشوب آمریکا از افغانستان در تابستان امسال نیز چند نفر که خود را وارد محفظه چرخ‌های هواپیماهای تخلیه‌کننده مردم از فرودگاه کابل کرده بودند، از این هواپیماها سقوط کردند.

همشهری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار