معبد خدایان سفیدپوش شد
کد خبر: ۲۳۵۰۲۴
تاریخ انتشار: 2022 January 28    -    ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)تابناک باتو ــ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

بیا پرواز کنیم!
شهر رم میزبان اولین نمایشگاه بادکنک در دنیاست. در این موزه صدها هزار بادکنک و نقاشی‌های قابل باد کردن به نمایش گذاشته شده‌اند. اینها بخشی از یک نمایشگاه بزرگتر با نام "بیا پرواز کنیم" هستند. بر خلاف سایر موزه‌ها، بازدیدکنندگان نه تنها مجازند بادکنک‌ها و نقاشی‌ها را لمس کنند بلکه به آنها توصیه می‌شود که این کار را بکنند!

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

پیروزی نور بر پاندمی
پس از یک سال توقف به دلیل پاندمی کرونا، از پنج شنبه شب ۶ ژانویه آثار هنری خلق‌شده با نور بر دیوارها، سقف کلیساها و میادین شهر لوتسرن سویس به نمایش درآمدند. هنرمندان از سراسر دنیا چیدمان‌های نوری خود را در این جشنواره عرضه می‌کنند. مثل اینجا در این عکس که اثر هنری "اوکوبو"، خلق شده توسط جمعی از هنرمندان پرتغالی برروی پل تاریخی "کاپل" به نمایش درآمده است: دنیای زیر آب بر روی برجی از آب.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

کارناوال رنگارنگ در کلمبیا
کلمبیا هر ساله در اوایل ماه ژانویه شاهد برگزاری کارناوال سیاهان و سفیدها است. این جشن باشکوه برخلاف نامش البته "سیاه‌ و سفید" نیست، بلکه مراسمی است چندروزه و رنگارنگ. این جشن یا جشنواره که معمولا از ۲ تا ۷ ژانویه برگزار می‌شود در سال ۲۰۰۹ به عنوان شاهکاری ناملموس، در فهرست میراث بشری سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

موج‌های غول‌پیکر در نازاره
شهر ساحلی نزاره در سواحل غربی پرتغال در طول تابستان بهشت انبوهی از موج‌سواران است. در زمستان اما فقط کسانی که طالب هیجانات خطرناک هستند، راهی ساحل نازاره می‌شوند که در این وقت سال سخت خطرناک است و ارتفاع موج‌های غول‌پیکر تا به ۳۰ متر می‌رسد. این امواج پس از اوج گرفتن پایین می‌آیند و در خط ساحلی صخره‌ای می‌شکنند. از روی سکوی یک برج دریایی می‌توان عظمت این موج‌ها را به خوبی حس کرد.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

سوار بر امواج شن
مسابقات رالی داکار در مقایسه با مسابقات رالی دیگر، ماراتن محسوب می‌شود. در مراحل مختلف این مسابقه رانندگان و موتورسواران مسافت‌های بیابانی بالای ۸۰۰ کیلومتر در روز را پشت سر می‌گذارند. شرایط آب و هوا می‌تواند سختی‌های پیش‌روی شرکت‌کنندگان را دوچندان کند. این مسابقات از سال ۲۰۲۰ در عربستان سعودی برگزار می‌شوند. آن چه در تصویر همچون سوار شدن بر امواج شن به نظر می‌رسد در واقعیت بسیار دشوارتر است.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

آرامش قبل از طوفان
۱۶ استان ایران با بارش باران و وزش شدید باد روبرو شده‌اند و دما در شمال و غرب تا ۱۰ درجه کاهش یافته است. آسمان تهران نیمه‌ابری و در مناطق پرتردد غبارآلود خواهد بود. باد اما تا حدودی از آلودگی کاسته است. این غروب دل‌انگیز در دهکده المپیک در غرب تهران رهاورد ابر و باد و مه و خورشید و فلک.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

آغاز محاکمه متهم حمله به زن ایرانی در برلین
مردی ۵۴ ساله‌ که ده سال پیش در برلین به شریک سابق زندگی خود به طرز مرگبار آسیب رسانده بود، برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه حاضر شد. این مرد ایرانی−عراقی پس از ارتکاب جرم به ترکیه و سپس به ایران گریخته و در ایران زندانی شده بود. او پس از آزادی به هلند رفته بود. این مرد شریک زندگی سابق‌اش را به صندلی بسته و با چاقو مثله کرده بود. او متهم به قتل عمد، تجاوز و ضرب و جرح شدید است.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

دیسک یخی گردان
شهر وست‌بروک در شمال شرقی آمریکا به ندرت در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار می‌گیرد. یخبندان اما شاید دوباره نام این شهر را به اخبار جهان بیاورد. یک پدیده طبیعی نادر در رودخانه پریسامپسکات که سال ۲۰۱۹ نیز نظرهای زیادی را به خود جلب کرده بود می‌تواند بار دیگر جمعیتی بزرگ از گردشگران را به سوی این شهر بکشد؛ برای دیدن یک صفحه مدور یخی عظیم که با گرداب‌های ایجادشده در جریان رودخانه به چرخش درمی‌آید.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

یخ‌هایی که آب می‌شوند
رقص روی قطعه یخ دو هزار و ۷۰۰کیلویی در گرم‌ترین روزهای سال در سیدنی در ارتفاعی سرگیجه‌آور. هشداری دوباره به پیامدهای گرمایش در یک چیدمان بدیع هنری. استعاره‌ای از تعلیق زندگی، شتاب زمان و شکنندگی زمینی که زیر پای انسان‌هاست.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

زیبایی افسون‌کننده روسی
برخی ماهیگیران در خلیج فنلاند و حوالی سن پترزبورگ می‌توانند هاله‌های مواج و مسحورکننده شفق شمالی را بالای سر خود ببیند. چشم‌اندازی که مثل وهم یا خواب و رویاست. یک باور خرافی اما شفق را رقص ارواح و منادی روزهای بد می‌داند.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

میانکاله، بهشت پرندگان مهاجر
تالاب میانکاله در استان مازندران و در ۲۵ کیلومتری شمال شهرستان بهشهر قرار دارد. این تالاب که در سال ۱۳۵۴ به عنوان منطقه حفاظت‌شده بین‌المللی ثبت شده هر سال میزبان ۲۰۰ گونه پرنده مهاجر است و به بهشت پرندگان شهرت دارد. روز ۲۷ دیماه به عنوان روز میانکاله نامگذاری شده است.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

کمر خم کرده زیر بار برف
در روزهای گذشته بخش‌های زیادی از ایران درگیر بارش سنگین برف و باران و کولاک بوده است. در برخی از مناطق مردم با قطع برق و بسته شدن راه‌های ارتباطی مواجه بوده‌اند. عکس گوشه‌ای از سنندج برف‌زده را نشان می‌دهد.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

تورنتوی سفید‌پوش
بارش برف سنگین تورنتو، پرجمعیت‌ترین شهر کانادا را سفیدپوش کرده است. برف اتوبوس‌های مدارس را نیز بی‌نصیب نگذاشته و بدون ‌برف‌روبی به حرکت انداختن دوباره آن‌ها ممکن نیست.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

پل‌هایی که درهم شکست
سیلاب در کرمان ۳۳۹ راه روستایی را مسدود و ۱۰۶ روستا را در خطر قرار داد. این سیلاب پل توکل آباد در مسیر کرمان به ایرانشهر و چند پل دیگر را درهم شکست. آب و برق ده‌ها روستا قطع شده است. احمد وحیدی، وزیر کشور ایران هم پنج‌شنبه ۳۰ دی برای بازدید از مناطق سیل‌زده به بخش زهکلوت و دهستان نهضت‌آباد در شهرستان رودبارجنوب سفر کرد.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

رویای تابستان در سرمای زمستان
وسط زمستان در آلمان، آن هم در شرایطی که شمار مبتلایان به کرونا مرتب در حال افزایش است، رسیدن فصل گرم آرزوی خیلی‌هاست. هنوز چند ماهی تا تابستان باقی است اما شاید تاثیر دیدن تصویر این دشت آفتابگردان در پارکی در بانکوک، پایتخت تایلند در این شرایط مثبت باشد. حالا پرسش این است که آیا زن حاضر در تصویر لباس خود را برای این پیاده‌روی آگاهانه انتخاب کرده است یا نه؟

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

جشن کارناوال در اروگوئه زیر سایه اومیکرون
مردم اروگوئه روز جمعه ۲۱ ژانویه (اول بهمن) فصل کارناوال را با جشنی رنگارنگ آغاز کردند. هزاران نفر در خیابان‌ها و یا بر روی سکوهای ویژه شاهد رژه و رقص و پایکوبی گروه‌های نمایشی مختلف بودند. این مراسم در حالی برگزاری می‌شود که اروگوئه با پیک اومیکرون روبروست. شمار روزانه مبتلایان تازه در این کشور در عرض سه هفته بیش از ۱۳ برابر شده و از ۹۱۱ نفر (اول ژانویه) به حدود ۱۳ هزار نفر رسیده است.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

خشم ویرانگر تنیس‌باز
آلکساندر زورف، ستاره و امید تنیس آلمان در مسابقات گرند اسلم استرالیا نتوانست انتظارات را برآورده کند و دور یک‌هشتم نهایی حذف شد. او در سه ست پیاپی از حریف کانادایی خود شکست خورد و یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خود در هفته‌های اخیر را ارائه کرد. او چنان از بازی بد خود عصبانی بود که در طول بازی راکت تنیس را با کوبیدن به زمین داغان کرد.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

متروکه اما همچنان زیبا
گردشگری داخلی در ایران پس از دوره‌ای رشد و شکوفایی با شروع همه‌گیری کرونا شاهد افت چشم‌گیری بود. پروژه‌های بوم‌گردی که برای بسیاری ایجاد اشتغال و گردشگران بسیاری را جذب می‌کردند، با بحران روبرو شدند. اما با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی به نظر می‌رسد برخی از این پروژه‌‌ها در تلاش برای آغازی دوباره هستند. شاید موفقیت آنها برای کشتی‌های متروکه، اما زیبای ساحل اروندرود هم کارکرد جدیدی به وجود آورد.

معبد خدایان سفیدپوش شد (دویچه وله)

معبد خدایان سفیدپوش شد
بنای آکروپلیس در شمال شرقی آتن، نماد ملی یونان است. خدایان اسطوره‌ای یونان این روزها با شگفتی تغییرات اقلیمی را می‌نگرند. بارش برف غیرمترقبه معبد آنان را سفیدپوش کرده است. شهر آتن نیز از سرما غافل‌گیر شده است. جبهه‌ای از هوای سرد نه تنها یونان که ترکیه و شمال سوریه را هم درگیر خود کرده است.

منبع: دویچه وله

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار