تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال
کد خبر: ۲۳۴۹۸۶
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 25    -    ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
شاید تماشای بازی فوتبالیست‌های تکنیکی جذاب‌ترین چیزی باشد که تماشاگران در ورزشگاه‌ها به دنبال آن هستند. هیچ چیز به اندازه تماشای کار‌های سرگرم کننده و خارق العاده‌ای که این سوپراستار‌های دنیای فوتبال با توپ می‌کنند، جذاب نیست، کار‌هایی که بازیکنان حریف را سر در گم کرده و به چیزی شبیه جادوگری با توپ شبیه است.

غذای شیک و خوشمزه برای دورهمی‌های ساده«تابناک با تو» - شاید تماشای بازی فوتبالیست‌های تکنیکی جذاب‌ترین چیزی باشد که تماشاگران در ورزشگاه‌ها به دنبال آن هستند. هیچ چیز به اندازه تماشای کار‌های سرگرم کننده و خارق العاده‌ای که این سوپراستار‌های دنیای فوتبال با توپ می‌کنند، جذاب نیست، کار‌هایی که بازیکنان حریف را سر در گم کرده و به چیزی شبیه جادوگری با توپ شبیه است. اما شاید شما نیز این سوال را از خود پرسیده باشید که تکنیکی‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال کیست؟ هر کسی نظری دارد و به همین دلیل تهیه فهرستی از تکنیکی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال و رتبه بندی آن‌ها کار دشواری است. اما ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم چنین کاری انجام دهیم ۵ فوتبالیست تکنیکی تاریخ فوتبال را رتبه بندی کنیم.


۵- دیگو مارادونا

تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال فوتبال

دیگو مارادونا که سال گذشته درگذشت یکی از بازیکنان دنیای فوتبال بود که تماشای بازی اش در روز‌های اوج، بسیار جذاب بود. او به راحتی تکنیکی‌ترین بازیکن فوتبال نسل خود بود و کارهایش با توپ در زمین بازی باعث شد بسیاری شیفته فوتبال شوند. دیگو مارادونا در کار با توپ یک جادوگر واقعی بود و بعضی از باورنکردنی‌ترین کار‌های تاریخ فوتبال را انجام داده است. کنترل دقیق روی توپ، حرکات انفجاری و تغییر مسیر حرکت به شکلی ناگهانی و تکنیک بالایش به او امکان داده بود تا یک تنه خطوط دفاعی تیم‌های حریف را ویران کند. ستاره فقید تیم فوتبال ناپولی و تیم ملی آرژانتین در دوران اوجش چنان موفق بود که کارهایش در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک به بخشی از فرهنگ فوتبال تبدیل شده است. بازی‌های او در این رقابت ها، به ویژه آن گل موسوم به دست خدا و البته گلی که به گل قرن مشهور شد، آرژانتین را به دومین مقام قهرمانی جام جهانی اش رساند. او در سطح باشگاهی نیز مقام‌های متعددی بدست آورد و برای تیم‌های بارسلونا، ناپولی و سویا بازی کرد.

۴- زین الدین زیدان

تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال فوتبال

زین الدین زیدان که به خاطر دریبل‌های هیجان انگیز، حرکات جادویی و به اشتباه انداختن مدافعان و بازیکنان حریف مشهور شده بود، براحتی و به درستی در میان ۵ نامزد نهایی تکنیکی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال قرار می‌گیرد. در روز‌های اوجش، مقابله با زین الدین زیدان نگرانی اصلی هر مربی در تیم‌های حریف بود که با جادوگری خود بسیاری از تیم‌های بزرگ جهان را نابود می‌کرد. بازی او در برابر برزیل در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ برای همیشه در اذهان طرفداران فوتبال و فرانسوی‌ها باقی خواهد ماند. این بازیکن میانی افسانه‌ای دوران فوتبال بسیار موفقی داشته و برای تیم‌های بزرگی مانند یوونتوس، رئال مادرید و تیم ملی فرانسه بازی کرد. او افتخارات بسیاری نیز بدست آورد که از آن میان می‌توان به قهرمانی جام جهان، قهرمانی لیگ قهرمانان، قهرمانی لالیگا، توپ طلا و افتخارات بسیار دیگر اشاره کرد.

۳- پله

تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال فوتبال

جدای از این که از نگاه بسیاری بهترین بازیکن تاریخ فوتبال به شمار می‌آید، پله یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنانی است که دنیای فوتبال تاکنون به چشم دیده است. همانند اکثر مهاجمان برزیلی، این مهاجم افسانه‌ای نیز از توانایی بالایی برای شکست دادن خطوط دفاعی حریفان با مهارت‌های بالای خود برخوردار بود. او در همان سنین نوجوانی مهارت و توانایی‌های خود را به رخ جهانیان کشید و در حالی که تنها ۱۷ سال داشت، در سال ۱۹۵۸ تیم ملی برزیل را به عنوان قهرمانی جام جهانی رساند. او دو بار دیگر نیز قهرمانی جام جهانی را تجربه کرده و در نهایت در سال ۱۹۷۱ بازنشسته شد و بدین ترتیب همچنان پرافتخارترین بازیکن دنیای فوتبال از لحاظ قهرمانی در جام جهانی است. در رده باشگاهی نیز پله با تیم سانتوس افتخارات بسیاری بدست آورد، از جمله مقام قهرمانی لیگ برزیل، قهرمانی لیبرتادورس و جام بین المللی باشگاهی. او سال‌ها رکورد بیشترین گل زده برای یک تیم باشگاهی را در اختیار داشت تا اینکه لیونل مسی در دسامبر ۲۰۲۰ این رکورد افسانه‌ای را شکست.

۲- لیونل مسی

تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال فوتبال

لیونل مسی بدون شک تکنیکی‌ترین بازیکن حال حاضر دنیای فوتبال است. این بازیکن آرژانتینی نزدیک به دو دهه است که همچنان در بالاترین سطح ممکن فوتبال بازی می‌کند و با کار‌های جادویی اش با توپ بار‌ها طرفداران خود و مخالفانش در داخل و بیرون از زمین را دیوانه کرده است. همانند مارادونا، مسی نیز به خاطر قد کوتاه و مرکز ثقل پایینش می‌تواند به سرعت مسیر خود را تغییر دهد، با کنترل بالایش روی توپ به خطوط دفاعی تیم حریف نفوذ کرده و به سرعت از میان آن‌ها عبور کند، در حالی که تکنیک بالایش بیش از پیش مهار او را برای مدافعان دشوار می‌سازد. این بازیکن ۳۴ ساله نام خود را در کتاب‌های تاریخ ثبت کرده و با هفت توپ طلا، بیشترین توپ طلای تاریخ فوتبال را یک تنه در اختیار دارد. لیونل مسی هر جامی که فکرش را بکنید در سطح باشگاهی به دست آورده، از جمله ۴ قهرمانی لیگ قهرمانان و ۱۰ قهرمانی لیگ اسپانیا و افتخاراتی دیگر. او به تازگی توانست تیم آرژانتین را به قهرمانی کوپا آمریکا برساند و بار دیگر ثابت کند که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال و شاید بهترین بازیکن حال حاضر جهان است.

۱- رونالدینیو

تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال فوتبال

وقتی پای تکنیکی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال به میان می‌آید، رونالدینیو در کلاسی متفاوت از دیگران قرار می‌گیرد. شاید براحتی بتوان ادعا کرد که این ستاره برزیلی نماد تکنیک و مهارت در دنیای فوتبال است. او در دوران اوجش با هر حرکتی که در زمین بازی انجام می‌داد مورد تشویق طرفداران و حتی مخالفان و رقبایش قرار می‌گرفت. حرکات، ترفند‌ها و تکنیک بالایش چنان فرازمینی بود که کسی نمی‌توانست در مقابل دوست داشتنش مقاومت کند. همانند دیگر بازیگران این فهرست، رونالدینیو برزیلی نیز دوران حرفه‌ای بسیار موفق و باشکوهی داشت و هر جایزه و مقامی که در دنیای فوبتال وجود داشته باشد را کسب کرد. ستاره برزیلی سابق تیم‌های بارسلونا و میلان دو بار به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا دست یافت، یک بار توپ طلا را برد، یک بار قهرمان جام جهانی شد و یک بار نیز قهرمان لیگ قهرمانان.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
8
27
مارادونا اوله
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
مارادونا در مجموع بهترین بازیکن جهانه. ولی از نظر تکنیک دریبل زدن واقعاً هیچکس به رونالدینیو نمی رسید.
بنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
10
12
وقتی اسم گارینشا اینجا نیست یعنی نویسنده فوتبال را نمی شناسد. بعلاوه دی استفانو و پلاتینی و کرویف هم در رده همین افراد هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
9
10
خود رونالدوی برزیلی چی پس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
5
17
منکه بعد رفتن رونالدینیو دیگه فوتبال برام جذاب نبود و نگاه نکردم
به نظرم افسانه خواهد ماند
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
11
8
به نظر من رونالدو برزیلی از همه اینا سره
محمد کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
8
19
از شماره یک تا ده مارادونا بقیه از یازده به بعد
محمد کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
9
12
از شماره یک تا ده مارادونا بقیه از یازده به بعد
ناشناس
|
Turkey
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
3
9
یله اگر به فیلم های بازی های مارادونا به دقت نگاه کنید خواهید دید که با هیچ بازیکنی در طول تاریخ فوتبال قابل مقایسه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
کلیپ های تمرین های انفرادی کار با توپش استثنایی بود . هیچکس مثل او توپ به پاش بند نبود . کسی که یه تنه ارژانتین رو قهرمان ۱۹۸۶ و تیم افتضاح ارژانتین رو به فینال ۱۹۹۰ برد و در سال ۱۹۹۴ فیفا و رییس برزیلی اش هاوه لانژ از ترسشون اتهام دوپینگ رو بهش بستن تا راه برای قهرمانی برزیل باز شه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
1
3
نویسنده متن اینقدر جوان است که نامی از گارینشا و رونالدو نازاریو نمیشناسد. البته اینجا صحبت از تکنیک میشود چون بعضی از حرکات این بازیکنان تکنیک نیست بلکه جنگندگی و نبوغ است که با تکنیک فرق دارد ولی در هر حال بدون تعصب بعد از شاعر فوتبال یا همان رونالدینیو بعنوان رتبه اول واقعی تاریخ فوتبال باید از گارینشای برزیلی رونالدوی برزیلی مارادونای فقید و لیوان مسی نام برد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
5
مارادونا هیچ جور قابل مقایسه نیست.
یا پله و گارینشا و پلاتینی فوتبال بازی می کردند و مارادونا کار دیگری انجام می داد یا مارادونا فوتبال بازی می کرد و اونا کار دیگه. کلا مارادونا متفاوت بود.
به قول دوستمون اگه مارادونا اول باشه از دوم تا نهم نداریم دهم به بعد پله و مسی و پلاتینی و بقیه قرار دارن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
4
رونالدو برزیلی از لحاظ تکنیک عالی بود ولی از همه لحاظ قضاوت کنید مارادونا بی نظیر است
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
2
0
چرا مجاهد خضیراوی نیست؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
1
5
هيچكس مارادونا نميشه، يعني كسي نتوانست كاري كه مارادونا كرد را تكرار كند و بعيد هم هست كسي بتواند، هروقت مسي، رونالدو يا هر بازيكني، جرات داشت از تيمي مثل بارسلوناي قهرمان اروپا دل بكند و به تيم دسته دومي مثل ناپولي برود و انرا قهرمان اروپا كند، مي توان گفت بازيكني در حد و اندازه تاثير گذاري مارادونا پديد امد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
3
1
مارادونا و تکنیکش مال دهه 80 و 90 میلادی بود که مدافعها اینقد خوب نبودن. راست میگین تکنیکش را در مقابل مدافعای امروز مقایسه ککنید با رونادینیو یا مسی و رونالدو برزیلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار