۶ اشتباه رایجی که در پختن پاستا انجام می‌دهیم
کد خبر: ۲۳۴۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 25    -    ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
پاستا با ایتالیا پیوند خورده، در حالی که نودل آسیایی است. اما هر دو با یک فرمول کلی از ترکیب آب و تخم مرغ با آرد و نشاسته درست می‌شوند و هر دو همان‌طور که خوب می‌دانید، خوشمزه‌اند. چه یک بشقاب اسپاگتی و کوفته قلقلی باشد یا یک نودل کره‌ای، تنوع زیادی در پختن پاستا وجود دارد.

۶ اشتباه رایجی که در پختن پاستا انجام می‌دهیم

۶ اشتباه رایجی که در پختن پاستا انجام می‌دهیم«تابناک با تو» - پاستا با ایتالیا پیوند خورده، در حالی که نودل آسیایی است. اما هر دو با یک فرمول کلی از ترکیب آب و تخم مرغ با آرد و نشاسته درست می‌شوند و هر دو همانطور که خوب می‌دانید، خوشمزه‌اند؛ بنابراین مفید است که بعضی از اشتباهات رایج در پختن پاستا را بدانید و از آن‌ها دوری کنید.

پاستا با ایتالیا پیوند خورده، در حالی که نودل آسیایی است. اما هر دو با یک فرمول کلی از ترکیب آب و تخم مرغ با آرد و نشاسته درست می‌شوند و هر دو همان‌طور که خوب می‌دانید، خوشمزه‌اند. چه یک بشقاب اسپاگتی و کوفته قلقلی باشد یا یک نودل کره‌ای، تنوع زیادی در پختن پاستا وجود دارد. اما به هر حال برای هر قله‌ای چاله‌ای هم هست؛ بنابراین مفید است که بعضی از اشتباهات رایج در پختن پاستا را بدانید و از آن‌ها دوری کنید.

اضافه کردن روغن به قابلمه آب

این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که می‌گویند مثل آب و روغن؟ این می‌تواند همان اشتباه شما در پختن پاستا باشد. اگر روغن به آب در حال جوش اضافه کنید، روی سطح باقی می‌ماند و پاستا به‌هیچ‌وجه آن را جذب نمی‌کند.

اضافه نکردن نمک به آب

این که باید به آب پاستا نمک اضافه کنیم یا نه، همیشه محل بحث بوده است. اما اگر به پاستا به عنوان غذایی با طعم قوی نگاه کنیم، همانطور که هست، جواب روشن است: به آب پاستا نمک بزنید، چون آب پاستا باید شور باشد. با اضافه کردن نمک به آب، پاستا همان‌طور که می‌پزد آن را جذب می‌کند. نتیجه یک طعم یکنواخت است که می‌تواند غذای نهایی را از خوب به عالی تغییر دهد. اگر نمی‌خواهید نمک زیادی استفاده کنید، ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری برای هر گالن آب (حدود ۳ لیتر) نمک بریزید.

۶ اشتباه رایجی که در پختن پاستا انجام می‌دهیم

شکستن پاستا یا نودل

به طور حتم شکستن پاستا باعث می‌شود راحت‌‎تر در قابلمه جا بگیرد. اما شخصیت پاستا را هم از بین می‌برد. به جای شکستن پاستا، به‌سادگی آن را در قابلمه بگذارید، صبر کنید نرم شود و بقیه‌اش هم در آب قرار بگیرد. پاستای دراز مثل اسپاگتی، فتوچینی و لینگویینی برای سس‌های سبک‌تر و نرم‌تر ایده‌آل هستند بنابراین شکلی که فرم داده شده‌اند، اشتباه نیست. علاوه بر طعم بهتر، وقتی پاستا را در بشقاب می‌کشید، قیافه بهتری دارد. پاستای شکسته‌نشده کامل به شما اجازه می‌دهد به آن درست مثل رستوران‌های گران‌قیمت شکل بدهید.

شستن پاستا‌هایی که فقط از آرد گندم هستند

اگر از پاستا‌هایی که از گندم کامل درست شده‌اند استفاده می‌کنید، آبکشی کردن و شستن آن‌ها بعد از پخته شدن به چند دلیل یک تراژدی است: اول از همه آب ارزشمند پاستا را از دست می‌دهید. در درجه دوم ناخواسته به پاستا‌ها اجازه می‌دهید به هم بچسبند. به جای این کار به پاستا‌ها زمان بدهید در کنار سس بپزند و بعد به سادگی با چنگک آن‌ها را در قابلمه سس بریزید. به این ترتیب پاستایی دارید که به خوبی پخته شده است.

 

استفاده از قابلمه اشتباه

پاستا همان‌طور که در بشقاب جمع می‌شود، می‌تواند در قابلمه هم جمع شود. پس اگر دارید از یک قابلمه کوچک استفاده می‌کنید، بهتر است پاستای کم تری داخل آن بریزید یا یک قابلمه بزرگتر بخرید! چقدر بزرگ؟ بستگی به این دارد که چه مقدار آب در قابلمه می‌ریزید یا پاستا‌ها چقدر جا می‌گیرند. نکته خوب این است که برای هر ۵۰۰ گرم پاستا باید ۴ تا ۶ لیتر آب بریزید. ضمن این که پاستا‌ها باید فضای کافی داشته باشند که بتوانند در آب حرکت کنند.

در نظر نگرفتن شکل پاستا

در طول قرن‌ها، هم نودل آسیایی و هم پاستای ایتالیایی شکل‌های زیادی گرفته‌اند. تخمین زده می‌شد بیشتر از ۲۰۰ نوع پاستا وجود داشته باشد. به طور کلی پاستا‌های باریک‌تر و درازتر بهتر است برای سس‌های نرم و سبک استفاده شوند. پاستا‌های چاق‌تر مثل ریگاتونی (ماکارونی لوله‌ای) و فوسیلی بهتر است با سس‌های غلیظ‌تر همراه شوند. برای این که بافتشان اجازه می‌دهد هم داخل سس فرو بروند و هم روی آن بمانند. پاستا‌های کوچک‌تر هم مناسب استفاده در سوپ هستند.

منبع: همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
1
عالی بود.
مرسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار