عکسی از طالبان که خیلی ناامید کننده است
کد خبر: ۲۳۴۹۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
گروه بنیادگرای طالبان برای مذاکراتی در مورد وضعیت انسانی در افغانستان و حقوق بشر به نروژ سفر کرده‌اند. این نخستین سفر رسمی مقامات طالبان به اروپا پس از روی کار آمدن دوباره آنها در افغانستان است و هزینه پرواز آنها با هواپیما را نیز دولت نروژ پرداخت کرده است.
گروه بنیادگرای طالبان برای مذاکراتی در مورد وضعیت انسانی در افغانستان و حقوق بشر به نروژ سفر کرده‌اند. این نخستین سفر رسمی مقامات طالبان به اروپا پس از روی کار آمدن دوباره آنها در افغانستان است و هزینه پرواز آنها با هواپیما را نیز دولت نروژ پرداخت کرده است. این سفر با واکنش‌های بسیاری مواجه شد.
 
عکسی از طالبان که خیلی ناامید کننده است
 
حسین دهباشی در این باره نوشت: درِ دنیایی که نُروژ برای وحوشِ طالبان جتِ اختصاصی می‌فرستد را باید گِل گرفت.
 
علیرضا برادران نوشت: به قیافه این‌ها نگاه کنین خدایی! یک مشت تروریست نئاندرتال به دور از تمدن، به دعوت دولت «سوسیال دموکرات» نروژ پا شدن رفتن باهم «گفتگو» کنن. لابد تو اینها دنبال «سویه‌های مترقی» و «عینیت یافتن سیاست راستین مردمی» می‌گردن و آخرشم تاکید می‌کنن مشکل افغانستان، نئولیبرالیسمه .
 
کاربر دیگر نوشت: هئیت طالبان، با جت خصوصی به نروژ سفر کرده‌اند. هزینه جت را چه کسی متقبل شده؟ دولت نروژ! درس اخلاقی: برای تعامل با غرب، لازم نیست دموکرات باشید و مدافع حقوق‌بشر.حتی اگر تا چند ماه پیش کمربند انتحاری به خود می‌بستید و امروز زنان را سرکوب میکنید، ما به شما خوش‌آمد می‌گوییم. برایتان جت خصوصی میگیریم. فقط کافی است توازن‌قوا به نفع شما تغییر کرده باشد. درس اخلاقی دوم: غرب در حالت کلی، یک تار موی قدرت مستقرِ غیردموکراتیک را با همه موجودیت اپوزیسیون دموکرات و سکولار عوض نمی‌کند. غرب حامی تغییرات بنیادین در خاورمیانه به نفع دموکراسی و آزادی نیست. دنیا روزی تاوان بسیار سختی برای عادی‌سازی رابطه با انها خواهد پرداخت!
 
عکسی از طالبان که خیلی ناامید کننده است
 
کاربری به نام سارا نوشت: مردم افغانستان از روی هواپیما پرت شدن پایین که اروپا با سلام و صلوات طالبان رو بذاره تو بیزینس کلاس و در مسیر دو قاره ازشون پذیرایی درخوری کنه. کاش در مقابل دو تا عملیات انتحاری هم سوغاتی میبردن واسشون که دست خالی نرفته باشن زشت باشه!
 
دیگری نوشت: رهبر طالبان هم قبلش اجازه یافت تا آزادانه با هواپیما بیاد و رهبری حکومت اسلامی افغانستان رو در دست بگیره و جهان نظاره گر سرکوب بی‌رحمانه شهروندان و آزادیخواهان به رهبری احمد مسعود شد و روند عادی سازی طالبان ادامه داره..!
 
کاربر دیگر نوشت: طالبان، واقعی ست، انکارش خود فریبی ست، کمی صبر کنید، گل نگیرد، شاید نروژ با هدف امتیاز گرفتن برای مردم تحت ستم افغانستان و به راه آوردن این جماعت دور از بشر، جت اختصاصی ارسال کرده است.
 
کاربر دیگر نوشت: آدم باورش نمیشه یکی از اتئیست ترین کشورهای دنیا برای یکی از ایدئولوژیک ترین حکومتهای تاریخ جت اختصاصی میفرسته در جلسه گذاشتن با این نئاندرتال ها چه خیر و منفعتی هست؟
 
عکسی از طالبان که خیلی ناامید کننده است
 
دیگری نوشت: در نهایت متوجه شدیم که دیپلماسی خیلی کثیف تر از جنگ است. دیپلماسی به پیمانه کثیف است که با جت خصوصی طالبان را در قلب اروپا می رساند. دیپلماسی میتواند هر جنایتی را موجه جلوه بدهد.
 
طالبان تابستان گذشته با عقب نشینی نیروهای خارجی پس از دو دهه مداخله در افغانستان، به قدرت بازگشتند. وضعیت انسانی در افغانستان از ماه اوت به شدت بدتر شده است. کمک های بین المللی به این کشور به طور ناگهانی متوقف شدند و آمریکا ۹.۵ میلیارد دلار دارایی های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرد.
 
هنوز هیچ کشوری در جهان گروه طالبان را که بالفعل قدرت را در کابل در دست دارد، به رسمیت نشناخته است و وزیر امور خارجه نروژهم تأکید کرده است که این گفتگوها به معنی «مشروعیت دادن» یا «به رسمیت شناختن» طالبان نیست.
برترین ها
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
France
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
7
:))))))))))))
ناشناس
|
France
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
4
33
قیافه ها رو تروخدا یه مشت وحشی که تازه از غار اومدن بیرون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
32
دنياي غرب ميخواد كه اين قسمت از كره زمين همش آشوب باشه و اونها هم از اب گل آلود ماهيهاي چاق و چله بگيرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
1
کاملآ واقعی ودرست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
9
مايه ننگ بشريتند اين طايفه ، تعصب و تندروي مذهبي ادمها رو به كجا مي رسونه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار