آیا طالبان قصد دارد ماشین زمان بسازد؟
کد خبر: ۲۳۴۸۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
شنیده‌های اخیر حکایت از تلاش طالبان برای تولید یک خودروی عجیب دارند. آیا واقعاً یک ماشین زمان در کار است؟ 
 شنیده‌های اخیر حکایت از تلاش طالبان برای تولید یک خودروی عجیب دارند. آیا واقعاً یک ماشین زمان در کار است؟ 
 
گروه‌هایی مثل طالبان معمولاً با خودروهایی مثلا پیکاپ تویوتا هایلوکس شناخته می‌شوند اما گزارش جدیدی حکایت از این دارد که طالبان ممکن است خودروی جدیدی را به ناوگان خود اضافه کند؛ آن هم خودروی خاص دی ام سی دلورین که در فیلم «بازگشت به آینده» (Back to the Future) به‌عنوان ماشین زمان به نمایش گذاشته شده بود.
 
آیا طالبان قصد دارد ماشین زمان بسازد؟
 
فردی با نام «تای دلورین» (Ty DeLorean) مدتی قبل ادعا کرد که پسر موسس شرکت «دلورین موتور کمپانی» (DeLorean Motor Company یا به اختصار DMC) است. وی اکنون اظهار داشته که گروه طالبان به دنبال سرمایه‌گذاری روی محصول جدید او است.
 
البته در حال حاضر صحت رابطه وی با موسس DMC یعنی «جان دلورین» (John DeLorean) که سال 2005 درگذشت، مشخص نیست. حتی شرکتی که در حال حاضر حقوق DMC را تحت مالکیت دارد، او را به اتهام نقض حقوق صاحب علامت تجاری به دادگاه می‌کشاند.
 
آیا طالبان قصد دارد ماشین زمان بسازد؟
 
علت وارد شدن چنین اتهامی به تای دلورین این است که او با اعمال تغییراتی روی خودروی سه‌چرخ رلیانت رابین، آن را به یک خودرو به سبک DMC با درب‌های گالوینگ تبدیل کرده و ماشین زمان معروف دلریون را دوباره ساخته است. شاید این پروژه به نوبه خود جذاب باشد اما سوال این است که آیا تقاضایی برای آن وجود داشته است؟ به گفته وی، ظاهراً این پروژه توجه طالبان را جلب کرده است.
 
تای دلورین در گفت‌وگو با خبرگزاری SWNS درباره مراجعه طالبان به او برای ساخت خودرو چنین توضیح داده است:
 
آن‌ها به من ایمیل زدند و گفتند که می‌خواهند روی ماشین‌های من سرمایه‌گذاری کنند و آن‌ها را به تولید انبوه برسانند. طالبان می‌خواهند از آن‌ها برای مقامات دولتی استفاده کنند و گفته‌اند که رهبر طالبان هبت‌الله آخوندزاده نیز موافقت کرده است. حالا من با نماینده او و وزیر حمل و نقل دولت آن‌ها سر و کار دارم.
 
بسیار واضح است که معاملات مربوط به ناوگان دولت‌ها برای تولیدکنندگان سود کلانی را به دنبال دارند، اما با توجه به اینکه هویت تای دلورین رسماً تایید نشده و همچنین هیچ خبر موثقی از سوی طالبان به انتشار نرسیده، مشخص نیست که این معامله حتی در این حوزه قرار می‌گیرد یا خیر. ظاهراً وزیر حمل و نقل «قدرت‌الله زکی» (Qudratullah Zaki) طی ایمیل مذکور به دلورین چنین گفته است:
 
دستاوردهای حیرت‌انگیز شما از طریق آخرین مصاحبه‌های شما مورد توجه من قرار گرفته است که جهان را دور زده‌اند و به یک روزنامه محلی روی میز کار من رسیده‌اند. سازمان حمل و نقل زمینی مایل است با سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکار شما به پیش برود از آنجا که ما روابط محکمی با بازارهای روستایی داریم و معتقدیم هند هم‌اکنون به محصول شما علاقه دارد.
 
صورت گرفتن چنین مذاکره‌ای از طریق ایمیل می‌تواند صحت این ادعا را کاملاً زیر سوال ببرد اما اگر صحت داشته باشد، بی‌شک یکی از عجیب‌ترین و مبهم‌ترین معاملات صنعت خودرو خواهد بود.
 
تای دلورین از بلندپروازی خود برای معامله با طالبان گفته است:
 
آرزوی من که برخی مواقع فراتر از واقعیت می‌رود، این است که این خودرو را مانند خودروی پدرم به‌عنوان نماد صلح ببینم. می‌توان از آن برای مذاکره با طالبان استفاده کرد و به آن‌ها کمک کرد تا از برخی از موضع‌های افراطی خود عقب‌نشینی کنند. اگر این کار را انجام می‌دادند، من هم می‌توانستم با آن‌ها همکاری کنم.
 
او علت عدم تمایل خود نسبت به همکاری با طالبان را نیز بیان کرده است:
 
من با دولت بریتانیا تماس گرفتم و گفتند که می‌خواهند تمام ایمیل‌ها را ببینند و تجارت با طالبان به هر شکل و شمایلی غیر قانونی است. این کمی اوضاع را به هم ریخت اما در هر صورت به‌خاطر قوانین آن‌ها علیه زنان پی این پیشنهاد را نمی‌گرفتم.
 
تای دلریون می‌گوید پیش‌تر مکاتباتی با دولت هند داشته است و آینده روشنی را پیش روی محصول خود می‌بیند. بنا به گفته‌های او، شاید روزی این خودروی عجیب سه‌چرخ به تولید انبوه برسد یا نسخه‌ چهارچرخ آن عرضه بشود.
گجت نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
0
:)))))))))))))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
اول افتابه بسازند بعد...................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
از اون خبرهاست برای جذب بیننده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
تعجبی ندارد خود دلورین بزرگ برای ساخت این ماشینکه دربهایش رو به بالا باز میشد ورشکست و برای جبران ضرر و زیان شروع به قاچاق مواد مخدر و کوکائین نمود که گیر افتاد و زندانی شد. خلاصه با طالبان اشتراکاتی دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار