ماجرای زنده شدن یک مُرده در یاسوج چه بود؟
کد خبر: ۲۳۴۸۵۴
تاریخ انتشار: 2022 January 23    -    ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهمئی در تشریح فرآیند انتقال پیکر یک مرد در سردخانه گفت: ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه روز شنبه فردی به مرکز بهداشتی درمانی «ممبی» منتقل شد و هیچ گونه علائم حیاتی در بدو ورود به مرکز نداشت.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهمئی در تشریح فرآیند انتقال پیکر یک مرد در سردخانه گفت: ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه روز شنبه فردی به مرکز بهداشتی درمانی «ممبی» منتقل شد و هیچ گونه علائم حیاتی در بدو ورود به مرکز نداشت.

هاشم طاهری افزود: برای این فرد به مدت یک ساعت عملیات احیا «cpr» انجام شد که متأسفانه ناموفق بوده و پس از گذشت یک ساعت از انجام «cpr» متوفی هیچ گونه علائمی از نشانه‌های حیات نداشته و نوار قلب صاف برای بیمار ثبت شده که در حال حاضر موجود بوده و ضمیمه پرونده شده است.

وی با بیان اینکه پزشکان بستر و درمان با توجه به قواعد پزشکی ملزم هستند که کیس ها را «cpr» کنند، اظهار کرد: در عین اینکه پزشک تأیید کرده که مرگ مربوط به چند ساعت قبل بوده، ولی بنا به قاعده پزشکی مبنی بر احیای همه افراد و در هر شرایطی به مدت یک ساعت احیا اجرا و با توجه به شرایط متوفی، بی نتیجه بود.

طاهری افزود: خطا در بررسی علائم حیاتی و فضای احساسی حاکم بر سردخانه باعث انتقال مجدد پیکر به بیمارستان توسط اورژانس شد.

طاهری تصریح کرد: همه ما باید توجه کنیم که با نظرات غیر کارشناسانه باعث آسیب‌های روحی و روانی برای مردم و جامعه نشویم و در نظر داشته باشیم که بررسی علائم حیاتی شرایط خاصی دارد و ما نباید بدون دانش لازم به بررسی و نظر در مورد افراد بپردازیم و باعث جریحه‌دار شدن احساسات بازماندگان و مردم شویم.

طاهری افزود: همچنین نباید تلاش نیروهای خدوم کادر درمان را زیر سوال ببریم، کسانی که علی رغم همه مشکلات با دل و جان در خدمت مردم هستند و از هیچ گونه تلاشی دریغ ندارند.

مدیر شبکه بهداشت بهمئی گفت: مجدداً از طرف پزشکان و کادر درمان شهرستان به خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و لازم است همه ما به چند نکته در مورد مرگ توجه کنیم که اگر نبض و تنفس به مدت ۱۰ ثانیه چک شود و بیمار این دو علامت را نداشته باشد، یعنی دچار ایست قلبی و تنفسی شده و نیاز به احیا دارد.

وی تصریح کرد: بدن انسان پس از مرگ به صورت تدریجی سرد می‌شود و ممکن است دمای بدن با توجه به محیط اطراف تا چندین ساعت بالا باشد.

طاهری گفت: نکته بعدی جمود نعشی که پس از مرگ به دلیل انقباض در عضلات بدن ایجاد می‌شود بوده و این حرکات به نحوی است که خیلی اوقات احساس می‌شود میت حرکت می‌کند، ولی این حرکات نشانه حیات نیست.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار