چطور از اصالت لوازم خانگی که خریدیم مطلع شویم؟
کد خبر: ۲۳۴۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 23    -    ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
در مطلب زیر به شما خواهیم گفت که چگونه از اصالت کالای خریداری کرده خود مطمئن شوید.
یکی از مشکلات خریداران لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه این است که نمی‌دانند کالایی را که می‌خرند اصالت دارد یا کالای قاچاق یا دستکاری شده‌ است که به اسم برند خاصی می‌خرند. این اتفاق با ممنوعیت واردات لوازم خانگی بیش از پیش شده و مشکلاتی را برای خریداران ایجاد کرده است، از همین رو شناسایی و خرید لوازم خانگی اصل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از همین رو در این گزارش قصد داریم تا شما را با روش‌های استعلام گارانتی لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه آشنا کنیم.
 
استعلام از سامانه irangs.ir
 
اگر اینترنت در دسترس دارید به سایت سامانه جامع گارانتی به نشانی irangs.ir بروید و با وارد کردن شناسه رهگیری از اصالت کالا و معتبر بودن گارانتی مطمئن شوید. در این روش بعد از ورود به سایت می‌توانید در بخش استعلام اصالت گارانتی کالا با استفاده از شماره سریال لوازم خانگی اصالت کالای خود را تأیید کنید. برای این کار گزینه سریال را انتخاب کنید و با وارد کردن سریال کالای خریداری شده، کلید جست وجو را بزنید. سپس باید از میان دو گزینه لوازم خانگی برقی و لوازم صوتی و تصویری خانگی بسته به نوع محصول خریداری شده، گزینه مرتبط را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر گزینه لوازم خانگی برقی را انتخاب کردید، در مرحله بعد می‌توانید در بخش طبقه کالایی، نوع کالای خریداری شده را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر در این بخش محصول یخچال فریزر را انتخاب کنید، در بخش بعدی امکان انتخاب برند محصول برای شما وجود دارد. تا این جای کار شما اصلی‌ترین مرحله استعلام گارانتی لوازم خانگی را انجام داده‌اید، در نتیجه تشخیص اصل بودن لوازم خانگی دیگر کار دشواری نخواهد بود. مزیت بعدی در این بخش این جاست که پس از انتخاب نوع برند می‌توانید نام شرکت گارانتی کننده محصول را که مورد تأیید سایت سامانه گارانتی است، ببینید.
 
 
استعلام با کد دستوری #۷۷۷۷*۴*
 
روش دوم برای استعلام گارانتی محصول، استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*۴* توسط موبایل است. در این روش از کد شناسایی لوازم خانگی یا گوشی تلفن همراه برای تشخیص اصل بودن کالا استفاده می‌شود تا به کمک آن از اصالت و خدمات پس از فروش محصول مطمئن شوید. اجبار تولیدکنندگان لوازم خانگی و واردکنندگان گوشی همراه برای دریافت شناسه کالای لوازم خانگی این امکان را در سامانه جامع گارانتی فراهم کرد تا خریداران با اطمینان کامل بتوانند خرید لوازم خانگی ایرانی و لوازم خانگی خارجی را انجام دهند. برای این روش ابتدا این کد دستوری را توسط موبایل خود بگیرید. بعد باید عدد ۲ را برای انتخاب گزینه سامانه جامع گارانتی وارد کنید و سپس بر گزینه Reply کلیک کنید. برای تشخیص اصل بودن لوازم خانگی تنها ۲ مرحله دیگر باقی مانده. با ارسال عدد یک، گزینه استعلام گارانتی و در پنجره بعدی با وارد کردن شماره رهگیری کالا و در نهایت انتخاب گزینه Reply از اصالت محصول خود مطمئن شوید.

روزپلاس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
1
اطمینان از اصالت چینی کالا؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار