شغل‌های عجیبی که تنها در خاندان سلطنتی انگلیس وجود دارد
کد خبر: ۲۳۴۸۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 23    -    ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
افراد زیادی در کاخ باکینگهام کار می کنند. ملکه انگلیس بیشتر از هزار کارمند دارد. بیشتر آن ها شغل های عادی دارند – خانه داری، حراست، تهیه غذا و غیره. با این حال کسانی هم هستند که ممکن است شغل شان برای مردم عادی تعجب برانگیز باشد.
 افراد زیادی در کاخ باکینگهام کار می کنند. ملکه انگلیس بیشتر از هزار کارمند دارد. بیشتر آن ها شغل های عادی دارند، خانه داری، حراست، تهیه غذا و غیره. با این حال کسانی هم هستند که ممکن است شغل شان برای مردم عادی تعجب برانگیز باشد.
 
شغل‌های عجیبی که تنها در خاندان سلطنتی انگلیس وجود دارد
 
در ادامه با عجیب ترین شغل هایی که در خاندان سلطنتی انگلیس وجود دارد آشنا خواهیم شد.
 
۱- نگهبان و ارزیاب قوها
 
در ابتدا تنها یک نفر مسئولیت مراقبت از قوهای ملکه را برعهده داشت که به او محافظ قوها می گفتند. با این حال، این شغل بعدها به دو شغل متفاوت تبدیل شد: نگهبان قوها و ارزیاب قوها. کار نگهبان و ارزیاب، بررسی وضعیت سلامتی این پرندگان به طور مرتب و انجام سرشماری سالانه از قوهای رود تیمز است. نجات و حفظ قوها هم دیگر وظایف این افراد هستند.
 
۲- کفش گشاد کن
 
کفش های نو اغلب راحت نیستند و پا را اندکی اذیت می کنند. ملکه انگلیس اما یک راه حل بی عیب و نقص برای این مشکل دارد. او یک کفش گشاد کن دارد که کفش های ملکه را قبل از او می پوشد. وظیفه ی او این است که اطمینان حاصل کند ملکه در کفش های جدیدش احساس راحتی خواهد کرد.
 
۳- آهنگساز ویژه ی رویدادهای سلطنتی
 
وظیفه ی این آهنگساز ساخت آهنگ برای رویدادهای مهم سلطنتی است. این رویداد ممکن است تاج گذاری، تولد، سالگرد، عروسی و حتی خاکسپاری باشد. در ابتدا کسانی که در این شغل استخدام می شدند، تا پایان عمر موزیسین خاندان سلطنتی باقی می ماندند اما حالا آهنگسازها می توانند تنها ۱۰ سال خدمت کنند تا موزیسین های مستعد دیگر هم بتوانند وارد این کار شوند.
 
۴- منجم سلطنتی
 
وظیفه ی منجم سلطنتی دادن مشاوره به ملکه در رابطه با مسائل نجومی و مباحث علمی مرتبط است. این شغل در قرن هفدهم میلادی به وجود آمد که کشف های علمی زیادی صورت گرفت. با این حال، این شغل در حال حاضر بیشتر یک عنوان افتخاری است.
 
۵- مسئول نگهداری از ساعت ها
 
وقتی نزدیک به ۴۰۰ ساعت در کلکسیون سلطنتی خود داشته باشید، تغییر ساعت در بهار و پاییز کار ساده ای نیست. به همین دلیل ملکه یک نفر را دارد که ساعت های سلطنتی را تغییر می دهد. با وجود صدها ساعت در کلکسیون سلطنتی، از جمله برج های ساعت، تنظیم همه ی آن ها نزدیک به ۱۶ ساعت به طول می انجامد. با این حال، این شغل تنها به جا به جا کردن عقربه ها محدود نمی شود و به دانش و مهارت نیاز دارد چون یک وظیفه ی دیگر این شخص مراقبت از ساعت ها است، ساعت هایی که بسیاری از آن ها بیشتر از خود ملکه سن دارند.
 
۶- گوشت برش زن
 
یک چیز هست که نباید انتظار انجامش را از ملکه داشته باشید و آن بریدن گوشت غذایش است. این کار توسط شخص مخصوصی صورت می گیرد. قدمت این سنت به قرون قدیمی تر باز می گردد. پادشاهان هرگز خود، گوشت غذایشان را نمی بریدند. یک نکته ی جالب دیگر درباره ی این شغل این است که هر کسی نمی تواند وارد این شغل شود. این شغل موروثی است چون اعتقاد بر این است که موهبت صاف برش زدن گوشت امری ژنتیکی است.
 
۷- مسئول نگهداری از تمبرهای ملکه
 
ملکه انگلیس یکی از شگفت انگیزترین کلکسیون های تمبر را در سرتاسر اروپا را دارد. اما یک شخص مخصوص هست که به سرتاسر دنیا سفر می کند تا تمبرهای منحصر به فردی را به این کلکسیون اضافه کند. گرچه ملکه از طرفداران پر و پا قرص تمبر نیست اما معتقد است که کلکسیونی که از پدرش به او ارث رسیده باید حفظ شود.
 
۸- مسئول نگهداری از قاب ها
 

در کاخ باکینگهام نه تنها کلکسیون عظیمی از ساعت ها و تمبرها، بلکه قاب های بسیار گران قیمتی هم وجود دارد. در مجموعه ی سلطنتی نزدیک به ۸ هزار تابلوی نقاشی وجود دارد که بسیاری از آن ها قابی مرتبط دارند و به این قاب ها باید رسیدگی شود. به همین دلیل همانطور که شاید حدس زده باشید، یک فرد مخصوص هست که وضعیت قاب ها را به طور مرتب مورد ارزیابی قرار می دهد و در حفظ و ترمیم آن ها نقش دارد.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
2
1
یگی از گارها منظم کرون گفشها در جاکفشی است ساکنین کاخ موظف به قرارووون کفش ها در جاکفشی هستند و این فرد مسئکل منظم چزدن گفشهاسک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
7
بهتر از بعضی سمت ها و حتی سازمان های عریض و طویل با بودجه های آنچنانی و خروجی صفر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار