افزایش دوبرابری خشونت جنسی علیه مردان در سال ۲۰۲۱
کد خبر: ۲۳۴۶۶۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 22    -    ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
نگرانی‌هایی همانند نگرانی‌های روری، اغلب مردان را از گزارش سوءاستفاده یا درخواست حمایت باز می‌دارد. ما آگاهیم که پلیس در حال تلاش برای بهبود این مسائل است، اما همچنان افراد زیادی از عملکرد نیروی پلیس ناراضی بودند. آن‌ها بیان می‌داشتند که افسران با مهربانی رفتار نمی‌کرنند، مردم جدی گرفته نمی‌شوند، یا افراد احساس می‌کنند که مورد قضاوت قرار گرفته اند.

افزایش دوبرابری خشونت جنسی علیه مردان در سال ۲۰۲۱

اختصاصی تابناک باتو ــ بنا بر گزارش‌های به دست آمده، خدمات پشتیبانی آنلاین که در زمینه کمک و حمایت از افراد در برابر خشونت‌های جنسی فعالیت دارد، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰۰۰ تماس، پیامک و ایمیل در زمینه خشونت علیه مردان دریافت کرده است که این میزان دو برابر تماس‌های دریافت شده در سال ۲۰۲۰ بود. پشتیبانی آنلاین تنها یکی ازخدمات این سازمان خیریه است که برای افراد تحت خشونت‌های جنسی ارائه می‌شود.

نیل هندرسون، مدیر اجرایی این سازمان خیریه در مصاحبه‌ای با رادیو وان نیوزبیت بیان داشت که خشونت علیه مردان در سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش داشته است. او گفت: «در حال حاضر شاهد تماس و مراجعه افراد جوان‌تری هستیم که به دنبال حمایت هستند.» به گفته نیل، تخمین زده می‌شود که از هر شش مرد، یک نفر مورد آزار جنسی یا تجاوز قرار گرفته است، اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها درخواست کمک می‌کنند. او بیان داشت که مراجعه هر چه بیشتر مردان قربانی خشونت جنسی به منظور کسب حمایت و رفع مشکلات به این سازمان خیریه، بسیار دلگرم‌کننده است و برنامه‌هایی مانند بی‌بی‌سی One Drama Four Lives را برای افزایش آگاهی مردم، مهم و اساسی می‌داند.

افزایش دوبرابری خشونت جنسی علیه مردان در سال ۲۰۲۱

این مجموعه سه قسمتی که در ابتدای ژانویه از بی‌بی‌سی وان پخش شد، داستان قاتل زنجیره‌ای استفن پورت و قربانیان او یعنی آنتونی والگیت، گابریل کواری، دنیل ویتورث و جک تیلور را روایت می‌کند. پورت با این چهار مرد از طریق اپلیکیشن‌ها یا سایت‌های دوستیابی آشنا شد و با دادن بیش از حد دارویی آن‌ها را کشت. او در سال ۲۰۱۶ به حبس ابد محکوم شد و تحقیقاتی که در دسامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید، نشان داد که تعلل و جست و جوی ناکافی پلیس متروپولیتن سبب مرگ سه مرد شده است.

نیل بیان داشت که خدمات پشتیبانی آنلاین در هفته پس از پخش برنامه، شاهد افزایش ۵۰ درصدی تماس‌ها با خط کمک به مردان بود. او افزود: «اغلب این برنامه‌های تلویزیونی احساسات افراد آسیب دیده را که تحت آزار و اذیت قرار گرفته اند، تحریک می‌کند. همچنین در میان بررسی‌های صورت گرفته، یکی از گزارشات در طی سال گذشته افزایش چشم گیری داشت. در این گزارشات افرادی اعلام داشتند که توسط شخصی که از طریق اپلیکیشن یا سایت دوستیابی یکدیگر را ملاقات کرده اند مورد آزار جنسی قرار گرفته اند؛ از این رو برای محافظت ازاین افراد در این زمینه باید اقدامات بیشتری انجام شود.»

افزایش دوبرابری خشونت جنسی علیه مردان در سال ۲۰۲۱

روری بویل، ۲۸ ساله، یکی از افرادی است که پس از ملاقات با شخصی از طریق یک اپلیکیشن دوستیابی، تحت آزار و تجاوز جنسی قرار گرفت. او به نیوزبیت می‌گوید: «وقتی از ایرلند به لندن نقل مکان کردم، قرار بود یکی از هیجان‌انگیزترین دوران زندگی‌ام باشد، اما مشکلات زیادی (مانند تنهایی) شروع شد.» روری برای دانشگاه به پایتخت نقل مکان کرده بود وبرنامه Grindr، یک برنامه دوستیابی برای مردان LGBTQ+ را دانلود کرد، جایی که به گفته او با یک «شکارچی آنلاین» روبرو شد. روری می‌گوید: «یک شب تاریک و زمستانی احساس ضعف و افسردگی می‌کردم و با شخصی که کمی مسن‌تر از من بود در این اپ شروع به گفتگو کردم و سپس او مرا به آپارتمانش دعوت کرد... ترسیدم، اما شیوه متقاعد کردن او و تنهایی‌ام سبب شد تا با رفتن به آپارتمانش موافقت کنم.»

او بیان داشت، زمانی که به آپارتمان او رفت، به او داروی خواب آور خورانده شد و فهمید که خوردن این دارو‌ها نه تنها یک گزینه نیست، بلکه به اجبار است. او بیان داشت که به سبب خوردن دارو‌ها در حالت روحی مناسب و هوشیاری کامل نبود و بسیاری از اعمال جنسی بدون رضایت او در آن زمان اتفاق افتاد. همچنین او افزود که در حالت نیمه هوشیاری متوجه گردید که شخص سوم دیگری نیز در آنجا حضور دارد.

ترس از گزارش تخلف

روری توانست خود را نجات دهد، اما بیان داشت که برای مدت طولانی نمی‌دانست چگونه با این مسئله برخورد کند و حتی نمی‌توانست خود را متقاعد کند تا این مسئله را با پلیس در میان بگذارد. روری می‌گوید: «بخشی از وجودم این ماجرا را باور نمی‌کرد و از قضاوت شدن می‌ترسید,، زیرا خود با تصمیم خودم به آپارتمان آن مرد رفتم.»

نیل از خدمات پشتیبانی آنلاین می‌گوید: «نگرانی‌هایی همانند نگرانی‌های روری، اغلب مردان را از گزارش سوءاستفاده یا درخواست حمایت باز می‌دارد. ما آگاهیم که پلیس در حال تلاش برای بهبود این مسائل است، اما همچنان افراد زیادی از عملکرد نیروی پلیس ناراضی بودند. آن‌ها بیان می‌داشتند که افسران با مهربانی رفتار نمی‌کرنند، مردم جدی گرفته نمی‌شوند، یا افراد احساس می‌کنند که مورد قضاوت قرار گرفته اند.»

ونسا ژاردین، معاون پلیس و رهبر شورای روسای پلیس ملی، در پاسخ به نیوزبیت گفت: «ما اهمیت روشن سازی ابعاد این موضوع و نیز آموزش عدم قضاوت عجولانه یا ایجاد فرضیات غیر قطعی (همچون اینکه آیا یک فرد دگرباش جنسی پلاس ممکن است مواد مخدر مصرف کرده باشد یا نه) را به افسران پلیس درک می‌کنیم و باید بیان کرد که در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در نحوه تعامل پلیس با جوامع LGBT+ حاصل شده است.»

الکس فیس بریس دو بار در زندگی خود آزار جنسی را تجربه کرده است و اکنون یک سازمان حمایتی به نام Survivors UK را برای مردان، پسران و افراد غیر باینری در سراسر بریتانیا اداره می‌کند. مانند نیل، او از گزارش‌های بیشتری در رابطه با برنامه‌ها و سایت‌های دوستیابی اطلاع می‌دهد. او بیان داشت: «قطعاً افراد بیشتری با مجرمان جنسی از طریق برنامه‌هایی مانند Grindr ملاقات می‌کنند و اشتراک‌گذاری غیرقانونی تصاویر آن‌ها نیز یک چالش بزرگ است. یکی از چالش‌های موجود در درخواست تأیید هویت برنامه‌ها و سایت‌های مختلف آن است که برخی از افراد از اعلام جنسیت خود واهمه دارند. از این رو، درجه‌ای از ناشناس بودن برای بسیاری از افرادی که از آن استفاده می‌کنند مهم است.» سخنگوی Grindr نیز بیان داشت که با ارائه یک سری اصول راهنمایی برای کاربران در برنامه، مردم را تشویق می‌کند تا هرگونه اتهام جنایی را به مقامات گزارش دهند.

افزایش دوبرابری خشونت جنسی علیه مردان در سال ۲۰۲۱

میزان رضایت از برنامه‌های آموزشی

الکس همچنین معتقد است که بهبود آموزش جنسی به برخی از این مسائل کمک می‌کند. او بیان داشت: «ما باید به جوانان در مورد رضایت و مسئولیت‌هایشان در رابطه جنسی آموزش دهیم و شرم را از رابطه جنسی حذف کنیم، زیرا این کار باعث تداوم سکوت در برابر خشونت‌های جنسی می‌شود.» این چیزی است که روری به عنوان یکی از قربانیان جنسی با آن موافق است و می‌گوید که اکنون یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای را در رابطه با این موضوعات انجام داده است. او می‌گوید: «این روز‌ها به قدری ذهنتیم در رابطه با این مسائل یافته است که حتی می‌توانم آن را از پشت بام‌ها فریاد بزنم تا دیگران را برای به دست آوردن حمایت‌های عاطفی و کمک‌های موردنیازشان تشویق کنم. توصیه من به قربانیان خشونت‌های جنسی این است که وقتی آماده شدید، صحبت کنید؛ زیرا این کار می‌تواند در بهبود شما کمک کند.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Italy
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
4
17
خشونت علیه مردان توسط مردان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
9
25
حجاب نداشتند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
11
13
گأهي مواردي بيش از حد بزرگنمايي مي شود اما ظاهرا احمقهاي مغرضي هم بدنبال تصوير نادرستي هستند كه خود ساخته اند، به هر روي همجنسگرايي برخلاف طبيعت و به لحاظ شرعي حرام و در واقع نوعي بيماري است كه بهتر است با اموزش و اگاهي بخشي درمان شود
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
12
8
انقدر چرت نگید از هر 6 مرد یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته؟ اگه اینطوریه پس چرا انقدر از همجنس بازی دفاع میکنید؟ این همجنس بازها یک مشت متجاوز کثیف هستن
پاسخ ها
سوباسا
| |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
رفیق
همجنس گرا ترنس و... همه بیماری هستند
متجاوز کثیف هم در همه قشر آدم هست
کمی مودب و آروم باش رفیق
امیر
| |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
اگه مقاله رو دقیق می خوندی متوجه می شدی همجنسگرا ها قربانی خشونت شدند نه مولد خشونت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار