با خوردن این خوراکی‌ها در شب خوب بخوابید
کد خبر: ۲۳۴۶۲۱
تاریخ انتشار: 2022 January 21    -    ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
براساس مطالعه اخیر، افرادی که شب‌ها بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌‌کنند، از کیفیت خواب بهتری برخوردارند و سریع‌تر به‌‌خواب می‌روند.
گرچه دوش آب گرم، ماساژ بدن با اسانس‌های آرامبخش و دمنوش‌های گیاهی به خواب بهتر و سریع‌تر کمک می‌کند اما محققان به‌‌تازگی دریافتند که برخلاف قهوه و نوشیدنی‌‌های شیرین، میوه‌ها و سبزیجات باعث می‌شوند تا فرد زودتر به خواب برود. 
 
با خوردن این خوراکی‌ها در شب خوب بخوابید
 
در واقع، محققان به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات همچنین حبوبات و غلات سبوس‌دار با کیفیت خواب ارتباط دارد. این نتایج با توجه به چند مطالعه تایید شد که در یک مورد روی 400 خانم بوده است و مشخص شده افرادی که رژیم مدیترانه‌ای دارند، کیفیت خواب بهتری نسبت به بقیه خواهند داشت. مطالعه دیگری روی 1612 فرد بالغ نیز نشان می‌‌دهد افرادی که کمتر از 7 ساعت در شب می‌خوابند معمولا کمتر از 24 گرم میوه و سبزی در طول روز مصرف می‌کنند. 
 
علاوه بر میوه‌‌ها و سبزیجات، ماهی‌های چرب به‌دلیل وجود امگا3 و عسل به‌‌خاطر تریپتوفان بالا در تنظیم هورمون‌های خواب نقش دارند. در مقابل باید از غذاهای چرب، خوراکی‌های حاوی کافئین و پروتئین زیاد پرهیز کرد زیرا بر کیفیت خواب تاثیر منفی دارند. نتایج این مطالعه در نشریه Annual Review of Nutrition منتشر شده است.
 
منبع: سلامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار