ویتامینی که میگرن را کنترل می‌کند
کد خبر: ۲۳۴۴۶۱
تاریخ انتشار: 2022 January 19    -    ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد مصرف ویتامین دی می تواند در کنترل میگرن نقشی اساسی ایفا کند.

پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که مصرف مکمل ویتامین D می تواند حملات میگرنی را در دوره های سردرد بیماران کاهش دهد.

در این مطالعه، چن هو، از بیمارستان طب سنتی چینی چونگ کینگ در کشور چین و همکارانش مروری سیستماتیک از کار آزمایی‌ های تصادفی ‌سازی و کنترل ‌شده انجام دادند که به بررسی تأثیر مصرف ویتامین D برای بیماران مبتلا به میگرن پرداختند. داده‌های موجود در این مطالعه برای شش کارآزمایی تصادفی‌ سازی و کنترل‌ شده با ۳۰۱ بیمار مختلف مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در ادامه پژوهشگران ، شرکت کنندگان در این مطالعه را به دو گروه تقسیم کرده و به یک گروه دارونما ارائه شده و گروه دیگر از مکمل های ویتامین دی استفاده کردند.  پس از بررسی اطلاعات فوق، محققان دریافتند که مکمل ویتامین D می تواند حملات سردرد دوره ای و نمرات پرسشنامه ارزیابی ناتوانی میگرن را در مقایسه با گروه کنترل کاهش دهد. به گزارش سیناپرس، گفتنی است یافته های فوق نشان می دهد مصرف مکمل های ویتامین دی باعث کاهش تعداد حملات میگرنی می شود اما در صورت شروع الین حملات، هیچ اثر آشکاری بر مدت حمله یا شدت سردرد نداشت. 

سرپرست این تیم پژوهشی درباره یافته های به دست آمده از این مطالعه بالینی اعلام کرد: تجزیه و تحلیل ما تنها بر اساس شش کارآزمایی تصادفی کنترل شده است و همه آنها نمونه های نسبتاً کوچکی از بیماران را شامل می شوند. برای درک بهتر تاثیر مصرف ویتامین دی بر حملات میگرنی ما به کارآزمایی‌ های تصادفی ‌سازی و کنترل ‌شده بیشتری با نمونه‌های بیماران بیشتری برای بررسی این موضوع نیاز داریم.
در خاتمه گفتنی است مصرف بیش از حد ویتامین دی می تواند اثرات سو و مخربی بر سلامت انسان داشته باشد به همین دلیل به هیچ عنوان نباید سرخود و بدون نظر پزشک از مکمل های ویتامین دی به طور دائمی و زیاد استفاده کرد. 

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی American Journal of Emergency Medicine منتشر شده و در اختیار محققان قرار دارد.

منبع:سیناپرس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار