حمله دوباره و غلیظ به دوست‌داران حیوانات خانگی
کد خبر: ۲۳۴۴۱۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 19    -    ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
روزنامه اصولگرای فرهیختگان در گزارشی معنادار ضمن بررسی هزینه نگهداری حیوانات خانگی در ایران، تلویحا از حامیان حقوق حیوانات انتقاد کرده و به نوعی به آنان کنایه زده است.

روزنامه اصولگرای فرهیختگان در گزارشی معنادار ضمن بررسی هزینه نگهداری حیوانات خانگی در ایران، تلویحا از حامیان حقوق حیوانات انتقاد کرده و به نوعی به آنان کنایه زده است.

حمله دوباره و غلیظ به دوست‌داران حیوانات خانگی

در بخشی از گزارش کنایه آمیز این روزنامه آمده است:

* براساس آمارها 90 درصد حیوانات خانگی زینتی (غیر از خروس و مرغ و امثال آن) سگ‌ها و گربه‌ها هستند.

* جای‌جای شهر پر از حیواناتی است که اساسا نژاد آنها خارجی است؛ از سگ نژاد هاسکی که اصالتا سگ قطب شمال است گرفته تا سگ‌های مینیاتوری! هزینه‌ها هم در نوع خود جالب‌توجه هستند.

* هزینه نگهداری حیوانات خانگی زینتی به طور میانگین ماهانه از 500 هزار تومان شروع شده و تا ده‌ها میلیون تومان هم می‌رسد.

* عموما برای نگهداری از حیوانات در خانه، غذای مخصوص، انواع ویتامین‌ها، دارو‌ها و واکسن‌ها، وسایل بازی و محیطی برای استراحت حیوان، جزء ملزومات است. از دیگر وسایل موردنیاز می‌توان به ظرف غذا، قلاده، قفس، شامپو، کیف حمل‌ونقل، شانه، ناخن‌گیر، لباس مخصوص و... هم اشاره کرد که هزینه اضافه‌تری را می‌خواهند. قیمت لباس‌های مخصوص از 350 هزار تومان، شانه و پرزگیر از 250 هزار تومان، ظرف غذا استیل به اندازه متوسط از 300 هزار تومان، شامپو از 50 تا 180 هزار تومان، مکمل‌ها و دارو‌ها از 30 هزار تومان، قلاده از 40 هزار تومان و قلاده خارجی از ۲۰۰ هزار تومان، غذای تشویقی از ۴۰ هزار تومان، خاک گربه از 30 هزار تومان، وسیله بازی از 15هزار تومان، شیرخشک برای زیر ۳ ماه هر وعده ۱۷ هزار تومان، لوازم بهداشتی از 50 هزار تومان، دماسنج، رطوبت‌سنج، لامپ نوری از 40 هزار تومان و وان حمام از 50 هزار تومان قیمت دارند.

* علاوه‌بر این حیواناتی مثل سگ، گربه و برخی از پرندگان و خزندگان حداقل به 2 بار چکاپ در ماه نیاز دارند، در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی معمولا معاینه اولیه بعد از خرید حیوان خانگی، خوراندن قرص ضدانگل یا انگل‌زدایی، کوتاه کردن موها، گرفتن ناخن، تمیز کردن گوش، واکسیناسیون، چکاپ دوره‌ای، خرید غذا و لوازم حیوان خانگی، جرم‌گیری دندان، جراحی‌های سبک و انتخابی مانند عقیم‌سازی، جراحی‌های خارج از حفره شکمی، صدور شناسنامه، کاشت میکروچیپ، صدور گواهی سلامت و... انجام می‌گیرد.

* براساس تماس‌های گرفته شده با مراکز درمانی حق ویزیت در هر بار از 70 هزار تومان به بالا شروع می‌شود ولی اگر حیوان‌تان از حضور در کلینیک مضطرب و بی‌قرار می‌شود؛ مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای ویزیت در خانه خواهید شد که این هزینه نیز به هزینه‌های یادشده اضافه می‌شود. همچنین گربه‌ها نیازمند جویدن چمن هستند و باید حتما گلدانی پوشیده از چمن برایشان فراهم کنید.

* برخی از فروشگاه‌های اینترنتی وعده غذایی یک سگ را به مبلغ ۳ میلیون تومان می‌فروشند، قابل ذکر است هر بسته 2 کیلویی نهایتا می‌تواند پاسخگوی 10 روز برای غذای یک سگ باشد.

* قیمت واکسن چندگانه از 250 تا 400 هزار تومان است و در ابتدا به فاصله 45 روز و یک‌ماه و بعد از آن سالانه مصرف می‌شود، همچنین واکسن هاری از 80 تومان تا 150 هزار تومان قیمت دارد.

* اگر سری به سایت‌های فروش حیوانات خانگی بزنید، مشاهده می‌کنید برای بسیاری از این حیوانات قیمت مشخصی درج نشده و به‌صورت توافقی به فروش می‌رسند. قیمت‌ها وابسته به نوع نژاد، سن، فنوتیپ و خلوص ژنوتیپی متفاوت است و هرچه حیوان از گونه‌های نادرتر باشد، این قیمت افزایش می‌یابد. برای مثال سگ‌های فنجانی از 40میلیون تومان به بالا فروخته می‌شوند.

* در سال 94 توله‌سگ هاسکی یک‌میلیون‌و200هزار تومان و توله‌سگ پاگ به قیمت سه‌میلیون تومان به فروش می‌رسید اما اکنون توله‌سگ هاسکی 3300 و توله‌سگ پاگ 20میلیون تومان قیمت دارد.

* یک گربه پرشین هیمالین اصیل در سال 94 به قیمت یک‌میلیون و 200هزار تومان به فروش می‌رسید و درحال حاضر شما می‌توانید با قیمت پایه 10میلیون تومان این گربه را خریداری کنید.

 در سال‌های اخیر با افزایش موج‌های حمایت از حقوق حیوانات و شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی افراد، تعداد خانواده‌هایی که حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، افزایش یافته است، به‌گونه‌ای‌که حتی آپارتمان‌نشینی نیز نتوانسته مانع از نگهداری حیوانات خانگی شود. با گذشت زمان، نگهداری از این حیوانات با شکل و شمایل جدیدتری وارد زندگی شهرنشین‌ها شده است.

ی

ی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
6
26
به چه کسی ربطی داره که آدمها در زندگی خود و در خانه شان چه علایقی دارند یا هر کسی چطور پول خود را خرج می کند. چرا به آرایش عروسهای چند ده میلیونی ، لباسهای عروس آنچنانی، غذاهایی که خیلی از افراد در خواب هم نمی بینند و در برخی رستورانها سرو می شود، به ماشینهای لاکچری که در خیابانها مانور می دهند، و... انتقاد ندارید. آیا به شما ربطی داره که افراد به جواهرات علاقه دارند و مثلا یک میلیارد پول یک سرویس می دهند، یا یک نفر فرش دستباف دوست داره و هزینه سرسام آوری را متحمل میشه که فرش ابریشمی زیر پاش باشه یا ...... نه به شما ربطی نداره
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
5
23
1) من نه سگ دارم نه گربه، یعنی خوشم هم نمیاد البته پولش رو هم ندارم، حالا چون من خوشم نمیاد دلیل نمیشه به بقیه گیر بدم!

2) تا وقتی مزاحمتی برای بقیه نداشته باشه چه اشکالی داره حیوانات خانگی داشته باشن!

3) مهمتر اینکه پولش رو خودشون میدن شما چرا نگران هزینه هاشی !؟
پاسخ ها
سهراب
| |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
خیلی هم ربط داره. وقتی ادای فرنگی ها رو در میاری و میری یک شکری میخوری و یدونه از اونا میخری بعد توی نگهداریش کم میاری و توی خیابونا، بیچاره ها رو رها میکنی. خیلی هم ربط داره.
دولت کوتاهی میکنه و الا باید برای هر جانوری که امثال شما نگهداری میکنه قانون محکم وضع کنه مثل کشورهای اروپایی یا آمریکایی که مسئولیت کاری که میکنید بر عهده شماست و خطا کنی باید جریمه و توبیخ بشی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
4
21
افرين اقا يا خانم ناشناس ...يه چيزي كه از ٤٣سال پيش توي اين مملكت رواج پيدا كرده "فضولي در كوچكترين مسائل زندگي ايراني هاست".و هركسي به خودس اجازه ميده ابن كارو انجام بده .بابا دست از سر مسائل خصوصي اين مردم فلك زده برداريدو بريد مسائل درشت و ريز اين مملكت رو كه داره پدر اين مردم رو درمياره سر و سامون بدين.
پاسخ ها
فرزانه
| |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
سلام. ممنونم. من همان خانم ناشناسم. دقیقاً همینطوره. امروز خوندم در حراجی هنری برای 80 فقره کار هنری دقیقا 158 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه و خریداری شده. اگرچه بیانگر واقعیت های تلخ در جامعه ما می باشد ولی خب یک نفر پول دارد و دلش می خواهد مجسمه بخرد 14 میلیارد تومان. مشکل این جماعت اول محدود کردن آدمها، سرکوب کردن احساساتشان در نتیجه افسرده کردنشان و در نهایت حیوان ستیزی ست.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
1
15
یه جوری لیست قیمت نوشته انگار پولشو این داره میده
من گربه دارم تو خونه پول خودمه دوست دارم همش رو خرج گربم کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
1
6
طفلی ها از گیر دادن به ملت خسته شدن دیگه ، بزارین بگن !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
1
3
اشتعال زایی خوبیه ببین چقدر آدم بخاطر این حیوانات میرن سرکار ..... دامپزشک . کلینیک . پرستار حیوان . پانسیون . دارو فروش . آرایشگر حیوان . فروشنده و تولید کننده ملزومات نگهداری حیوان و خیلی های دیگه ....... البته باید مراقب باشند قانون را زیر پا نگذارند و مزاحمتی برای ملت درست نکنند و شاکی نداشته باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
3
0
فرهنگ نحس غربی را ترویج می کنید که به جای همسر و فرزند از سگ و گربه نگهداری کنید ولی به شماها برخورد که مقایسه کرده؟ نجس بودنشان به کنار که در مخیله شماها نمی گنجد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار