آنچه هرگز نباید همراه شیر بخوریم
کد خبر: ۲۳۴۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 19    -    ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
عادت های غلطی در میان مردم رایج است که شیر را با هر مواد غذایی مصرف می کنند، در صورتی که مصرف برخی مواد غذایی با شیر به هیچ وجه خوب نیست.
هرگز نباید تا یک ساعت بعد یا قبل از نوشیدن شیر، پرتقال مصرف کنید زیرا پروتئین موجود در شیر می تواند با اسید پرتقال مخلوط شود و در نتیجه روی هضم و گوارش شما تاثیر می گذارد و علاوه بر آن در این مدت هرگز نباید میوه های دیگری که اسیدی هستند را مصرف کنید.
 
آنچه هرگز نباید همراه شیر بخوریم
 
شیر و میوه ها:
 
80 درصد از پروتئین موجود در شیر کازئین می باشد و زمانی که شیر را با میوه بنوشید، مقدار زیادی از کازئین در بدن شما باقی می ماند و هضم و جذب آن به راحتی انجام نخواهد شد و همچنین می تواند باعث به وجود آمدن اسهال در فرد بشود و بنابراین هرگز نباید آبمیوه و شیر را یکجا مصرف کنید.
 
شیر داغ و شکر:
 
شیر سرشار از لیزین می باشد که با فروکتوز واکنش نشان می دهد ، مخصوصاً اگر آن را در دمای بالا مصرف کنید و باعث می شود که سم لیزین به وجود بیاید که برای بدن انسان مضر است و بنابراین هرگز نباید شکر را به شیری که تازه جوش آمده است ، اضافه کنید و باید صبر کنید تا خنک شود و بعد این کار را انجام دهید.
 
شیر و دارو:
 
افراد زمانی که دارو مصرف می کنند، مایلند که به جای استفاده از آب برای خوردن دارو از شیر استفاده کنند و شیر در حقیقت تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد جذب داروها در بدن دارد. شیر در این زمان ها غشای نازکی را روی سطح دارویی ایجاد می کند و بنابراین کلسیم و منیزیم و دیگر مواد معدنی در شیر باعث ایجاد واکنش شیمیایی با دارو می شوند و می توانند یک ماده غیر اشباع را در آب به وجود بیاورند و روی تاثیر دارو در بدن تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین هرگز نباید تا یک ساعت قبل و بعد از شیر از هیچ دارویی استفاده کنید.
 
شیر و شکلات:
 
شیر منبع غنی از پروتئین و کلسیم می باشد ، در حالی که شکلات حاوی اکسالیک اسید است. خوردن این دو با هم می تواند باعث تشکیل کلسیم اگزالات غیر اشباع شود و همچنین تاثیر زیادی بر جذب کلسیم خواهد گذاشت و از طرفی ممکن است باعث ایجاد موهای خشک و اسهال و رشد کم در افراد شود.
 
شیر و آنتی بیوتیک:
 
در صورتی که همراه آنتی بیوتیک هایی مانند «کینولون» مثل «سیپروفلوکساسین» و «لواکویین» ، شیر مصرف کنید ، این داروها در معده به کلسیم متصل می شوند و نمی توانند جذب بدن شوند و اثرشان کاهش می یابد.
 
شیر و گوشت:
 
مصرف همزمان شیر با گوشت، ماهی زیان آور است و موجب سنگینی معده و انسداد اندام های گوارشی می شود و فرد را به یبوست دچار می کند. اگر زن باردار شیر را با گوشت قرمز یا گوشت سفید میل کند این یبوست و دل پیچه را به نوزادش هم منتقل می شود.
 
شیر و تخم مرغ:
 
برخی مردم در وعده صبحانه شیر را با تخم مرغ میل می کنند اما نمی دانند مصرف همزمان این دو ماده خوراکی زیان آور است و مصرف هم زمان تخم مرغ با شیر نیز برای قلب و مغز مضر است. پس بعد از خوردن تخم مرغ به مدت سه ساعت صبر کنید تا این غذا هضم شود و پس از آن شیر بنوشید.
 
موز و شیر:
 
سیاری از افراد شیر را همراه با موز مصرف میکنند اما نمی دانند که موز و شیر سموم سنگین را تشکیل می دهند که موجب ایجاد اختلال درون آنها می شود پس هیچگاه موز و شیر را با هم نخورید زیرا سبب کند شدن ذهن ، ایجاد احساس خستگی و کاهش فرآیند هضم در بدن می شود.
 
شیر و آناناس:
 
هیچگاه نباید شیر و آناناس را با هم ترکیب کنید چرا که آناناس حاوی بروملین است و در صورت ترکیب با شیر می تواند موجب ایجاد سردرد، معده درد، عفونت، اسهال و تهوع گردد . این ترکیب برای کودکان خطرناک است.
 
شیر و ترشیجات:
 

مصرف همزمان شیر با ترشیجات و خوراکی های شور مضر است و سبب انجماد شیر در معده می شود.

بهداشت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
5
واقعا چرا اصرار دارید که اثبات کنید این همه آدم تمام عمرشون اشتباه غذا میخوردن!؟
مثلا همه از وقتی یادشونه شیرموز میخوردن و هیچ مشکلی هم نداشتن، حالا الان چطوری فهمیدین که شیرموز باعث کند شدن ذهن میشه؟!
چه مدرکی برای این ادعاهای الکی دارین؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار