چطور از پس هیولای زندگی مدرن بربیاییم؟
کد خبر: ۲۳۴۴۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 20    -    ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کمی استرس برای کوتاه‌مدت مفید است، چراکه به تمرکز ذهن روی انجام یک کار کمک می‌کند، ولی در درازمدت می‌تواند آسیب‌زا باشد. دلیلش هم این است که هورمونی که بدن برای مبارزه با استرس تولید می‌کند، یعنی کورتیزول، تأثیر سیستم ایمنی را به مرور زمان کم می‌کند. استرس همچنین تولید گلبول‌های سفید را کم می‌کند...

چطور از پس هیولای زندگی مدرن بربیاییم؟ | کاری که استرس با بدن ما می‌کند

چطور از پس هیولای زندگی مدرن بربیاییم؟ | کاری که استرس با بدن ما می‌کند«تابناک با تو» - استرس هیولای دنیای مدرن است. در حالی که استرس همیشه همراه ما بوده، به لطف زندگی پرمشغله امروز، فشار‌های کاری و البته شبکه‌های اجتماعی سطح استرس ما هم بالاتر رفته است. در ادامه خواهید خواند که چطور باید با این هیولا مبارزه و تا حدی استرس را از خودمان دور کنیم.

کمی استرس برای کوتاه‌مدت مفید است، چراکه به تمرکز ذهن روی انجام یک کار کمک می‌کند، ولی در درازمدت می‌تواند آسیب‌زا باشد. دلیلش هم این است که هورمونی که بدن برای مبارزه با استرس تولید می‌کند، یعنی کورتیزول، تأثیر سیستم ایمنی را به مرور زمان کم می‌کند. استرس همچنین تولید گلبول‌های سفید را کم می‌کند که به بدن برای مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کنند و بنابراین شما را در معرض عفونت‌های بیشتری قرار می‌دهد.

از طرف دیگر استرس می‌تواند تأثیرات غیرمستقیمی در ایجاد عادت‌هایی مثل سیگار کشیدن داشته باشد که می‌تواند به مرور سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. پس هرچقدر استرس را کمتر کنیم، زندگی سالم‌تری خواهیم داشت. ولی چطور می‌توانیم این کار را بکنیم؟ چرا این روش‌ها را امتحان نمی‌کنید؟

چطور از پس هیولای زندگی مدرن بربیاییم؟ | کاری که استرس با بدن ما می‌کند

برای خودتان یک مشغله درست کنید

یک مشغله تازه برای خودتان ایجاد کنید، هر چیز، از شروع یک ورزش جدید تا یاد گرفتن یک زبان تازه. این کار اعتماد به نفس شما را بیشتر می‌کند، از نظر عاطفی انعطاف پذیرترتان می‌کند و باعث می‌شود در برابر استرس مقاوم باشید.

با دوستانتان معاشرت کنید

خیلی از اوقات در شرایطی که استرس داریم، قرار بیرون رفتن با دوستان را لغو می‌کنیم، ولی این بدترین کاری است که می‌توانیم بکنیم. گذران وقت با دوستانمان چه درباره آنچه باعث استرسمان شده صحبت کنیم چه فقط بخندیم، به ما کمک می‌کند از پس استرس بربیاییم.

یک کار داوطلبانه انجام دهید

چه یک کار اجتماعی انجام دهید، چه چند ساعت را پشت میز در یک فروشگاه خیریه بگذرانید، دیدگاه جدیدی در برابر مشکلات پیدا می‌کنید. حتی چیز‌های کوچک مثل کمک کردن به یک فرد برای عبور از خیابان می‌تواند حس خوبی به شما بدهد.

قدردان و شکرگزار باشید

شروع به نوشتن دفتری درباره چیز‌هایی که در روز باید قدردان آن‌ها باشید، کنید. تمام چیز‌هایی را که در زندگی باید برای داشتنشان شکرگزار باشید، بنویسید (شاید حتی ۳ مورد در روز) بعد وقتی که دچار استرس و ضعف هستید، این دفتر را بیرون بیاورید و بخوانید. این کار جنبه‌های خوب زندگی‌تان را به شما یادآوری می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
4
زندگي مدرن، زندگي مدرن، يكعده احمق از مدرنيته يك هيولا ساختند وگرنه قوانين حاكم بر جهان امر قديمي است و تغيير نمي كند، مدرنيته بايد براي بهبود كيفيت زندگي انسان بكار گرفته شود نه اينكه انسان را گرفتار فشارهاي روحي و رواني كند يا به طبيعت اسيب برساند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار