بهترین گوشی‌های مناسب کودکان در سال ۲۰۲۲
کد خبر: ۲۳۴۳۹۱
تاریخ انتشار: 2022 January 19    -    ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
با توسعه و گسترش گوشی‌های هوشمند در میان همه اقشار، امروزه کودکان نیز به بخشی از کاربران این دستگاه‌ها تبدیل شده اند که البته در بسیاری موارد این خواسته خود والدین برای در دسترس داشتن دائمی کودکان است.

خرید تلفن برای یک کودک در سال ۲۰۲۲ می‌تواند یک چالش باشد، زیرا والدین اغلب باید تعادلی بین قیمت و به روز بودن پیدا کنند. همچنین والدین برای خرید گوشی هوشمند برای کودکان خود، اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که این می‌تواند در انتخاب گوشی برای ان‌ها نقش داشته باشد.

استفاده از گوشی‌های هوشمند در میان کودکان، در یکی دو سال گذشته و به دنبال همه گیری ویروس کووید ۱۹ در سراسر جهان، گسترش چشمگیری یافته است. مسائلی همچون آموزش از راه دور، قوانین محدودیت ترد و قرنطینه خانگی که باعث تنهایی کودکان شده و البته علاقه به بازی‌های همراه، از مهمترین عوامل این گسترش است.

بهترین گوشی‌های مناسب کودکان در سال ۲۰۲۲

با این حال خود والدین نیز همواره دوست دارند تا کودکان خود را همیشه و در هرجایی در دسترس داشته باشند و همین امر نیز سبب شده تا برخی والدین برای این امر از تلفن همراه بهره گیرند. در اینجا قصد داریم تا مناسب‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را تا تاریخ ژانویه ۲۰۲۲ به شما معرفی کینم. این فهرست که توسط وبسایت فناوری phonearena انتخاب شده، گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه، میان رده و پرچمدار مناسب برای نوجوانان و کودکان را در بر می‌گیرد.

۱. گوشی هوشمند iPhone 13 mini

آیفون ۱۳ مینی بسیار گرانتر از سایر پیشنهادات موجود در این لیست است، اما مسلما بهترین گوشی هوشمند برای یک کودک، به خصوص یک نوجوان است. این گوشی دارای صفحه نمایش ۵.۴ اینچی است، با این حال عملکرد پرچمدار نسخه بزرگتر آن - آیفون ۱۳ - را دارد که آن را به طور قابل توجهی نسبت به یک تلفن هوشمند معمولی، در آینده مقاوم‌تر می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال گوشی بلندمدتی هستید که فرزندتان بتواند سال‌ها از آن استفاده کند، این آیفون ارزش بررسی دارد.

این گوشی، به طور فابریک از انواع کنترلر‌های بازی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند آن را به یک کنسول بازی کوچک قدرتمند تبدیل کند. اپل همچنین سرویس اشتراک Apple Arcade را در این دستگاه ارائه می‌دهد که شامل بازی‌های خانوادگی بی شماری است. آیفون ۱۳ مینی همچنین از بهترین دوربین‌هایی که تا به حال بر روی یک آیفون قرار گرفته، استفاده می‌کند و مجهز به اتصالات ۵G است که کاملاً مطابق با مد روز است. علاوه بر این، آیفون ۱۳ مینی از قابلیتی به نام Screen Time پشتیبانی می‌کند که به والدین اجازه می‌دهد محدودیت‌های محتوا و حریم خصوصی را تعیین کنند و زمان استفاده روزانه فرزندشان از آیفون را ببینند.

۲. گوشی هوشمند Galaxy A52 سامسونگ

گلکسی A۵۲، یک گوشی میان رده عرضه شده در سال ۲۰۲۱ است که دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی AMOLED زیبا و بلندگو‌های استریو خوب است که آن را برای تماشای ویدیو‌های YouTube و سایر محتوا‌ها عالی می‌کند. عملکرد میان رده آن برای بازی‌های سه بعدی به اندازه کافی خوب است، حتی اگر در بالاترین تنظیمات گرافیکی نباشد. عملکرد دوربین این گوشی نسبت به قیمت آن نیز بسیار خوب است و دوربین اصلی گلکسی A52 حتی دارای لرزشگیر اپتیکال است که به معنای لرزش کمتر در هنگام فیلمبرداری است. گلکسی A52 همچنین دارای یک دوربین فوق عریض است و می‌تواند عکس‌های پرتره با افکت بوکه بگیرد که امروزه مد روز نوجوانان است.

۳. گوشی هوشمند Galaxy A21s سامسونگ

این گوشی هوشمند مقرون به صرفه سامسونگ دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی مناسب برای تماشای ویدیو و انجام بازی‌های معمولی و سیستم دوربین چهارگانه است. این سیستم شامل دوربین‌های زاویه باز و ماکرو برای گرفتن عکس‌های خلاقانه است. همانطور که از تلفنی با این رنج قیمت انتظار می‌رود، نرم‌ترین عملکرد را ندارد، اما باتری بزرگی دارد که در آزمایش ها، بیش از ۱۱ ساعت پخش مداوم YouTube را با یک بار شارژ ارائه داده است. اگر اولویت‌ها صفحه نمایش بزرگ و مقرون به صرفه بودن هستند، A21s گزینه قابل تاملی است.

۴. گوشی هوشمند iPhone SE 2020

آیفون SE 2020 دارای یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی بسیار خوب، همراه با دوربین‌های جامد است که قادر به ثبت سلفی‌ها و ویدیو‌های چشمگیر است. آیفون SE همچنین دارای ویژگی‌های عالی است که حتی برخی از دستگاه‌های پرچمدار را کنار زند. بسیاری از نوجوانان نیز از سهولت استفاده و به روز بودن آیفون لذت خواهند برد. گیمر‌های مشتاق می‌توانند حتی فشرده‌ترین بازی‌ها را به آرامی با تنظیمات متوسط تا بالا روی این گوشی انجام دهند. علاوه بر این، مانند همه دستگاه‌های iOS مدرن، SE به طور بومی از کنترلر‌های بازی بی‌سیم خاصی مانند کنترلر بی‌سیم Xbox و PlayStation DualShock 4 پشتیبانی می‌کند. اشتراک اختیاری Apple Arcade نیز وجود دارد که به صد‌ها بازی با کیفیت، مناسب برای کودکان دسترسی دارد.

۵. گوشی هوشمند OnePlus Nord 2 5G

بدون شک جذاب‌ترین ویژگی OnePlus Nord 2 صفحه نمایش ۶.۴ اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز است. این نرخ به‌روزرسانی بالا به معنای روان‌تر بودن بازی‌ها و ویدیو‌ها برای تجربه بهتر است. گوشی هوشمند Nord علی‌رغم آنچه ممکن است قیمت متوسط آن نشان دهد، عملکرد سریعی دارد و می‌تواند جدیدترین بازی‌های موبایل را به خوبی اجرا کند. از نقاط ضعف آن می‌توان به بلندگوی متوسط و نداشتن جک هدفون اشاره کرد. اما به طور کلی، این یک گوشی اندرویدی با ارزش است.

۶. گوشی هوشمند Google Pixel 4a

گوشی Google Pixel 4a عملکرد فوق‌العاده‌ای از لحاظ دوربین ارائه می‌دهد که حتی برخی از دستگاه‌های پرچم‌دار فاقد آن هستند. این ویژگی، گوشی گوگل را برای کسانی که تماماً به سبک زندگی سلفی یا ولاگر علاقه‌مند هستند، به گزینه عالی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، Pixel 4a با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی OLED و پردازنده سریع اسنپدراگون ۷۳۰G همراه است که به خوبی قادر است حتی بازی‌های سنگین را حداقل در تنظیمات متوسط اجرا کند. کاربران دائمی هدفون خوشحال خواهند شد که بدانند این گوشی دارای جک هدفون نیز می‌باشد. والدین نیز، Pixel 4a را یک گوشی هوشمند قابل اعتماد برای کودکان خواهند یافت، زیرا ویژگی‌های مفیدی مانند Google Family Link را در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد.

۷. گوشی هوشمند Galaxy A10e سامسونگ

گوشی گلکسی A10e یک پیشنهاد بسیار مقرون به صرفه از غول کره جنوبی و یک دستگاه بسیار عالی برای محتوا است. تماشای ویدیو‌های یوتیوب یا نتفلیکس در این دستگاه به لطف صفحه نمایش ۵.۸ اینچی IPS قابل مدیریت آن، بسیار لذت بخش است. همچنین این دستگاه از جک هدفون بهره می‌برد که ممکن است مفید باشد، زیرا اغلب گوشی‌های جدید این قابلیت را از دست داده اند. گلکسی A10e یک گوشی ارزان قیمت مناسب برای بچه‌هایی است که قبلاً از تلفن هوشمند استفاده نکرده‌اند، حتی برای نوجوان ها، زیرا شکستن یا شکستن دستگاهی در این محدوده قیمت بسیار راحت‌تر از یک دستگاه گران‌تر هضم می‌شود. البته به دلیل مشخصات پایین آن، برای بازی‌های هاردکور مناسب نیست، اما بازی‌های دو بعدی معمولی را به خوبی مدیریت می‌کند.

۸. گوشی هوشمند Nokia 5.3

نوکیا 5.3 یک گوشی هوشمند اندرویدی خوب و سریع با قیمتی مقرون به صرفه است. نقاط قوت این دستگاه، دوربین عکاسی چشمگیر «حالت پرتره» و همچنین دوام قابل توجه باتری آن تا دو روز با یک بار شارژ است. اگرچه این گوشی واضح‌ترین صفحه‌نمایش را ندارد، اما کنتراست و رنگ‌های خوبی را با آن تجربه خواهید کرد. نوکیا 5.3 در بخش صدا نیز عملکرد خوبی دارد و دارای بلندگوی تکی با صدای خوب و جک هدفون است.

۹. گوشی هوشمند Moto G8 Power موتورولا

در تست‌های باتری، گوشی Moto G8 Power موتورولا ۸ ساعت و ۵۵ دقیقه پخش ویدیوی YouTube را ارائه داد. این قابلیت، همراه با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی، آن را به یک دستگاه مناسب برای محتوا تبدیل می‌کند. با وجود باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، وزن آن ۱۹۷ گرم است و جک هدفون را نیز ارائه می‌کند. مشخصات میان رده آن برای بازی‌های سبک مناسب است، اگرچه احتمالاً نمی‌تواند بازی‌های فشرده‌تر را در هر چیزی فراتر از تنظیمات پایین اداره کند. با این حال، به دلیل اندازه بزرگ آن، ممکن است برای افرادی که در اوایل نوجوانی هستند یا دست‌های کوچکتری دارند مناسب نباشد.

۱۰. گوشی هوشمند Nokia 3310 3G

برای والدینی که یک تلفن مقرون به صرفه برای فرزندشان می‌خواهند، که بتواند تماس‌های تلفنی برقرار کند، پیام‌های متنی ارسال و دریافت کند، و چیز‌های دیگری فراتر از این اصول نداشته باشد، گوشی Nokia 3310 یک گزینه بسیار محبوب با تقریباً یک ماه دوام باتری وعده داده شده، است. این گوشی همچنین دارای یک دوربین اصلی است که حافظه داخلی بسیار کمی از آن پشتیبانی می‌کند و گرفتن چند عکس برای پر کردن آن کافی است، مگر اینکه بخواهید فضای ذخیره سازی آن را با اضافه کردن یک کارت MicroSD افزایش دهید.

به طور کلی، این تلفن همراه بسیار ابتدایی، برای کودکانی که برای استفاده از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بسیار جوان هستند، گزینه مناسبی است که قیمت بسیار پایین و عمر باتری بالایی را ارائه می‌دهد. اما باید توجه داشت که برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند، این دستگاه GPS داخلی ندارند. صرف نظر از این، نوکیا ۳۳۱۰ یکی از بهترین گوشی‌ها برای بچه‌هایی است که برای استفاده از یک گوشی هوشمند بسیار جوان هستند.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار