۳ روش برای جذاب‌تر شدن روشنایی آشپزخانه
کد خبر: ۲۳۴۲۸۱
تاریخ انتشار: 2022 January 17    -    ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

آشپزخانه به عنوان یکی از مکان های اصلی در هر خانه ای تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه دارد. از طرف دیگر امروزه طراحان دکوراسیون داخلی در هر نقطه ای از خانه اهمیت و توجه ویژه ای را معطوف به نورپردازی آن نقطه می نمایند. با این وصف به طور حتم یک طراح دکوراسیون داخلی ساختمان برای داشتن آشپزخانه ای زیبا باید نورپردازی خوبی را برای آن تدارک ببیند. نورپردازی یک اصل مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می رود که علاوه بر زیبایی می تواند در تامین نور استاندارد خانه نیز اثرگذار باشد. در ادامه این مقاله به معرفی سه شیوه کاربردی و تا حد امکان ساده می پردازیم که به کمک آن ها می توانید نورپردازی آشپزخانه خود را ارتقا داده و همچنین به زیبایی خانه خود نیز بیافزایید. این سه شیوه برای عموم قابل اجرا می باشد و اجرای آن دشواری خاصی ندارد.

استفاده از ریسه ال ای دی زیر کابینتی

ریسه های ال ای دی در واقع تجهیزات روشنایی تزیینی هستند. یک سری روشنایی بلند و باریک که معمولا در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. ریسه ال ای دی زیرکابینتی اصولا انواع مختلفی دارند که مصرف کنندگان بسته به شرایط محیط و سلیقه شخصی یکی از آنها را انتخاب می کنند. اما این نوع ریسه ها را می توان به عنوان روشنایی تزیینی جاهای دیگری مانند پله ها، سقف های کاذب و لبه باغچه ها نیز مورد استفاده قرار داد.

برای توضیح بیشتر باید بگوییم که ریسه ال ای دی یا استریپ ال ای دی یک  مدار الکتریکی قابل انعطاف است که بر روی آن لامپهای LED مونتاژ می شود. برخی از این ریسه ها دارای یک نوع چسب در پشت نوار می باشند که سبب می شود نصب آسانی داشته باشند. اما همانطور که گفته شد رایج ترین نوع استفاده از ریسه ال ای دی برای تزیینات داخلی آشپزخانه و زیر کابینت ها می باشد. این نوع ریسه ها اکنون دیگر از کیفیت و طول عمر بالاتری نسبت به گذشته برخوردارند و بنابراین حتی می توانند جایگزین مناسبی برای چراغ های فلورسنتی یا هالوژن ها باشند و با ایجاد نور غیرمستقیم سبب رشد بهتر گیاهان آپارتمانی را نیز فراهم آورند.

به طور کلی چند عامل سبب افزایش کیفیت ریسه های ال ای دی می شود که شما به عنوان مصرف کننده باید از آن ها مطلع باشید. ابتدا رنگ LED که از اهمیت بالایی برخوردار است. عامل دیگر نوع و کیفیت چسب پشت نوار ال ای دی است که در هنگام نصب از اهمیت بالایی برخوردار است. در نهایت از آنجا که اصولا این نوع ریسه ها را به عنوان روشنایی تزیینی زیرکابینی و در آشپزخانه به کار می برند باید از مقاومت بالایی در مقابل آب و رطوبت نیز برخوردار باشند. این نوع چراغ ال ای دی زیر کابینتی که در مقابل آب بادوام هستند اصولا دارای یک نوع پوشش از چسب اپوکسی می باشند که سبب می شود ریسه ها با آب تماس مستقیم پیدا نکنند. شما می توانید با استفاده از انواع با کیفیت ریسه ال ای دی زیرکابینتی علاوه بر نورپردازی استاندارد محیط آشپزخانه، فضای زیباتری را نیز در اختیار داشته باشید.

استفاده از ریسه های شلنگی نورمخفی

شیوه بعدی که می توان به کمک آن آشپزخانه زیباتری داشت استفاده از انواع ریسه های شلنگی نورمخفی در آشپزخانه است. ریسه های شلنگی نورمخفی نوعی از تجهیزات روشنایی هستند که دارای سطح مقزعی گرد می باشند و اصولا به شکل شلنگ تولید می گردند. جنس این نوع ریسه ها عموما از پلاستیو و با پی وی سی شفاف است. باید توجه کنید که ریسه های شلنگی نوعی تجهیزات روشنایی بدون ریموت هستند و  روشن و خاموش کردن آن ها به شیوه دستی است. لامپ هایی که در ریسه های شلنگی نور مخفی آشپزخانه به کار می رود از نوع لامپ های رشته ای است. امروزه ریسه شلنگی SMD در بازار این نوع محصولات عرضه می گردد که از مصرف انرژی پایینی نیز برخوردار است. در واقع ریسه SMD شلنگی نور مخفی دارای مصرف بسیار کمی است. همچنین نور این تجهیزات روشنایی درطول زمان افت نکرده و تغییر رنگ نمی دهد. با استفاده از ریسه نورمخفی شلنگی در داخل آشپزخانه می توانید نورپردازی مدرن و زیبایی را در فضا ایجاد کنید.

استفاده از ریسه های نواری در آشپزخانه

اما شیوه سومی که برای نورپردازی آشپزخانه به شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از ریسه های نواری در داخل کابینت های آشپزخانه است. ریسه های نواری درست به عکس ریسه های شلنگی دارای قطر نازک‌تری هستند و عرض کمتری نیز دارند. به طور کلی ریسه های نواری را به صورت توپی می فروشند. بر روی بدنه ریسه ال ای دی نواری محل هایی به عنوان محل برش وجود دارد که این امکان را به مصرف کنندگان می دهد تا بسته به نیاز خود متراژ دلخواه را خریداری نمایند. همچنین ریسه های نواری دارای تکنولوژی SMD می باشند. این نوع ریسه ها نیز اصولا از چشب پشت نوار برخوردارند و بنابراین فرآیند نصب آسانی دارند. از طرف دیگر این نوع ریسه های نواری نور مخفی نیز از مصرف انرژی پایینی برخوردار هستند. استفاده از انواع ریسه نور مخفی در آشپزخانه و داخل کابینت ها امروزه از انتخاب های نخست هر طراح دکوراسیون داخلی ساختمان محسوب می گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار