حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری است؟
کد خبر: ۲۳۴۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 16    -    ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان توضیحاتی داد.
به نقل از تسنیم: یوسف نوری درباره بازگشایی مدارس و رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی داد. جزئیان آن چیست؟
 
 یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان گفت: سند تحول بنیادین به منظور کیفیت آموزش و پرورش، رقابت معلمان و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای به رتبه‌بندی اشاره می‌کند.
 
نوری ادامه داد: در اواخر سال ۹۹ دولت لایحه رتبه‌بندی را به مجلس ارائه کرد که با تصویب مجلس به شورای نگهبان ارسال شد البته لایحه پختگی لازم را نداشت.
 
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همسان‌سازی بحث دیگری است و دولت عدالت در پرداخت‌ها را در دستور کار دارد، روز چهارشنبه در هیئت دولت موضوع برابری پرداخت‌ها مصوب شد که سازمان اداری استخدامی موظف به اجرای آن است.
 
نوری درباره بازگشایی مدارس متذکر شد: گشایشی انجام شده و خانواده‌‌ها از آموزش حضوری استقبال کنند تا دانش‌آموزان براساس پروتکل بهداشتی به مدارس بیایند.
 
مدارس دنیا نهایت ۶ ماه تعطیل بودند
وی ادامه داد: براساس یک عادت هر اتفاقی که می‌افتد مدارس را تعطیل می‌کنیم. در دوران کرونا، کشورهای دنیا تعطیلی طولانی مدت مدارس را نداشتند و از دو هفته تا حداکثر ۶ ماه تعطیلی داشتند اما مدارس ما حدود دو سال تعطیل شد.
 
حضور دانش‌آموزان را اجبار نکردیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: همکاران در مدارس هستند اما هنوز حضور دانش‌آموزان را اجبار نکردیم چون ممکن است اتفاقی بیفتد و خانواده‌ها نگران شوند، گفتیم با رعایت توصیه‌های بهداشتی مدارس باید باز شوند و دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف به مدرسه بیایند. همچنین مدارس می‌توانند از فضاهای جانبی مثل مساجد، حسینیه‌ها یا ورزشگاه‌های محل استفاده کنند.
 
از مدارس غیردولتی خواستیم غیرانتفاعی شوند
وی ادامه داد: درصد مدارس غیردولتی زیاد نیست اگر این مدارس فاصله طبقاتی را زیاد کنند به اهداف خود نرسیده‌اند بنابراین از آنها خواسته‌ایم به سمت مدارس غیرانتفاعی بروند یعنی اگر سودی کردند به سمت مناطق محروم بروند مثلا صاحبان برخی مدارس تهران در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان هم مدرسه ایجاد کرده‌اند.
 
وی بیان کرد: نمی‌توانیم مانعی برای گسترش مدارس غیردولتی باشیم اما در انگلیس، آمریکا و فنلاند تعداد مدارس خصوصی در سالیان اخیر کاهش پیدا کرده است و دلیل آن افزایش کیفیت مدارس دولتی است.
تجارت نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
1
سواد داری تو؟؟؟؟؟
وزارت بهداشت میگه اومیکرون داره شیوع دیدا میکنه.
از چه کسی میترسی که نمیتونی یه حرف کارشناسی شده بزنی و چرت و پرت میگی؟؟!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار