خرج ۲۰۰میلیونی پسرجوان از جیب پدرش برای بازی
کد خبر: ۲۳۴۱۷۵
تاریخ انتشار: 2022 January 16    -    ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
پسری با استفاده از حساب پدرش، ۲۰۰ میلیون تومان را صرف یک بازی آنلاین کرد.

به دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس فتا آمده ام تا مشاهداتم را نگارش و با مخاطبان عزیز به اشتراک بگذارم تا شاید مثمرثمر واقع شده و عزیزان هموطنم از دچار شدن به مشکلات مشابه در امان بمانند. نگاهی موشکفانه به اطراف می اندازم و اولین چیزی که توجهم را جلب می کند صدای گریه پسری سیزده چهارده ساله است.

همزمان با نزدیک شدن من به پسرک مردی میانسال نیز وحشتزده از آن سوی اتاق به طرف پسربچه آمد و از افسر پرونده پرسید: چه اتفاقی افتاده؟

به پسرم چه گفتید؟ افسر از مرد خواست آرام باشد و کنار آنها بنشیند و بعد رو به پسر کرد و گفت: عموجان همه چیزهایی که به من گفتی را برای پدرت هم توضیح بده!

و در همان حال که پدر متعجب و بهت زده به فرزندش نگاه می کرد، افسر پرونده برایم توضیح داد: چند روز پیش این آقا با شکایتی تحت عنوان سرقت تدریجی از حساب بانکی اش به ما مراجعه کرد و من با بررسی دقیق تراکنش ها متوجه شدم چیزی به عنوان هک گوشی یا سرقت اطلاعات حساب بانکی اتفاق نیفتاده است و با توجه به تجربه پرونده های قبلی از شاکی پرسیدم که آیا فرزند نوجوانی دارد و وقتی پاسخ مثبت داد از او خواستم فرزندش را با خودش به پلیس فتا بیاورد و فقط از پسرک پرسیدم: پسرم تو می دانی چه اتفاقی برای موجودی حساب پدرت افتاده و اینجا بود که پسر شاکی که تا امروز از ترس چیزی به والدینش نگفته بود حقیقت را برای من بازگو کرد که چطور با گوشی پدرش بازی آنلاین انجام می داده و بی توجه به میزان پولی که در شبانه روز برای بازی آنلاین هزینه می کند به تدریج 200میلیون موجودی حساب پدرش را به باد داده است.

پدر مستاصل از راز تلخی که برایش فاش شده بود ،به پسرک نگاه می کرد و می دانست هیچ راهی وجود ندارد تا پولی که برای بازی آنلاین به باد رفته به حسابش بازگرداند، از طرفی هم فرد خطاکار شناسایی شده فرزندش بود و

نمی توانست شکایتش را پیگیری کند ...

پایان تلخی بود برای یک تفریح و اعتیاد کودکانه!!

نظریه کارشناس

- برای مدت زمان استفاده از فضای مجازی برای فرزند خود قانون بگذارید.

- رمز حساب خود در اختیار فرزندان خود قرار ندهید.

- در رابطه با آسیب های بازی های آنلاین مطالعه کنید و دانستنی های خود را از هک و ارسال انواع بدافزارها به گوشی تا به باد دادن دارایی در فرآیند انجام بازی های آنلاین، به فرزندانتان انتقال دهید.

- به فرزندتان بیاموزید اعتیاد تنها مصرف مواد مخدر نیست و هر چیزی که روال زندگی عادی شما مختل سازد از جمله بازی های آنلاین اعتیاد محسوب می شود.

- به عنوان والدینی مسئول روزانه مدت زمان مشخصی را با فرزند خود وقت بگذرانید .این زمان هرچند کوتاه اما سرشار از توجه و مهربانی می تواند مانع از پناه بردن فرزند نوجوانتان به دام دنیای مجازی و هیجان های کاذب و خیالی گردد.

- امروزه بسیاری از والدین به دلیل مشغله های کاری و مالی از اینکه فرزندشان مدت زمان طولانی سرگرم کار با گوشی باشد و مزاحمتی برایشان ایجاد نکند احساس رضایت می کنند. یا دچار این باور غلط هستند که گشت و گذار در فضای مجازی کم خطرتر از دنیای واقعی است. نتیجه این باور غلط افتادن در گرداب اشتباهات غیر قابل جبران مانند ضررهای مالی هنگفت می باشد.

به قلم: سرگرد سمانه مهربانی- کارشناس آموزش همگانی پلیس تهران بزرگ

رگنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار