سردرد عامل 30 درصد مبتلایان به ‌سکته‌ مغزي‌
کد خبر: ۲۳۴۰
تاریخ انتشار: 2015 June 15    -    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
 تشنج و سردرد ۲ عاملي است که بعد از سکته‌هاي مغزي به وجود مي‌آيد. به طور کلي ۳۰ درصد مبتلايان به سکته‌هاي مغزي دچار سردرد مي‌شوند.    

در اين ميان رعايت بهداشت خواب، تغذيه و مديريت استرس در درمان اين اختلال موثر است.

مسعود مهرپور،‌ دبير انجمن سکته مغزي اظهار داشت: به طور کلي، تشنج و سردرد دو عاملي است که بعد از سکته‌هاي مغزي ايجاد مي‌شود. سردرد بعد از سکته مغزي امري شايع است و 30 درصد مبتلايان به سکته‌هاي مغزي بعد از ترخيص از بيمارستان دچار سردرد مي‌شوند.

Image result for ‫سردرد‬‎

درد ناشي از سکته‌هاي مغزي بعد از ظهر احساس مي‌شود


وي افزود: سردرد ناشي از سکته مغزي که معمولاً بر اثر گرفتگي عروق ايجاد مي شود ، تنشي است و بيشتر در ناحيه پس سر و بعد از ظهرها احساس مي‌شود؛ بنابراين درمان آن از طريق مصرف داروهايي است که براي سردردهاي تنشي تجويز مي‌شود.اين نورولوژيست ادامه داد: سردرد مي‌تواند شديد يا خفيف باشد.

مبتلايان به سکته‌هاي مغزي که سابقه سکته‌هاي مغزي بزرگ دارند و اين موضوع بر کارکرد آنها تأثير گذاشته است، دچار سردرد شديد مي‌شوند.

برخي افراد نيز در پي سکته‌هاي مغزي به سردرد خفيف مبتلا مي‌شوند که با مسکن قابل کنترل است.

سردرد ناشي از خونريزي مغزي را جدي بگيريد


اين متخصص مغز و اعصاب تصريح کرد: برخي سردردها بر اثر سکته‌هاي مغزي ناشي از خونريزي مغزي ايجاد مي‌شود که در اين موارد، حتماً بايد توسط پزشک فرد بررسي شود، زيرا مي‌تواند عاملي براي خونريزي مغزي دوباره باشد.

دبير انجمن سکته مغزي گفت: به طور کلي هر سردردي که شديد و ناگهاني باشد، حتماً بايد توسط پزشک بررسي شود،‌به ويژه اگر با تهوع، استفراغ، ضعف اندام‌ها، سرگيجه و تاري ديد همراه باشد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار