افسانه «گل سرخ»: من پر از عشق ام، تو چطور؟
کد خبر: ۲۳۳۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 January 04    -    ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
خوب است بدانید که روزگاری در اواسط قرن هجدهم میلادی زبان گل سرخ اختراع شده بود. این زبان تنها میان عشاق معنا داشت و وقتی کسی نمی خواست راز عشق خود را برملا کند، از زبان گل سرخ استفاده می کرد.
به گزارش «تابناک باتو»، گل های سرخ دارای نیروی الهام بخش هستند. در طول تاریخ مردم بسیاری با دیدن گل سرخ احساساتی شده  و گفته اند که کیلوباترا ملکه مصر باستان، کف قصر خود را با گلبرگ های لطیف گل سرخ فرش می کرد و کنفوسیوس خردمند چینی ۶۰۰کتاب درباره ی چگونگی پروراندن گل سرخ در کتابخانه اش گرد آورده بود.

گل سرخ افسانه ی منحصر به فرد خود را دارد. بر اساس این افسانه در روزگار باستان دوشیزه ی زیبایی به نام رودانته زندگی می کرد. او بسیار زیبا بود و خواستگاران بسیاری داشت، اما رودانته با بیرحمی از آن ها روی برمی گرداند و آن ها را از خود می راند.

روزی رودانته از دست خواستگاران فراوانش که بی صبرانه منتظر پاسخ او بودند، به ستوه آمد و تصمیم گرفت به معبد دوست صمیمی اش دیانا پناه ببرد. رودانته در معبد نشسته بود که ناگاه خواستگاران سمج او درهای معبد را شکستند تا نتیجه خواستگاری خود را از او بپرسند. در آن لحظه حس حسادت دیانا با دیدن خواستگاران رودانته برانگیخته شد. او با خود فکر کرد که چگونه خواستگاران برای رسیدن به رودانته سختی ها را بر خود هموار می کنند و برای رسیدن به او خود را به خطر می اندازند. پس دیانا با نیروی جادویی خود رودانته را به گل سرخ و خواستگاران او را به تیغ گل تبدیل کرد.

خوب است بدانید که روزگاری در اواسط قرن هجدهم میلادی زبان گل سرخ اختراع شده بود. این زبان تنها میان عشاق معنا داشت و وقتی کسی نمی خواست راز عشق خود را برملا کند، از زبان گل سرخ استفاده می کرد. حتی در این باره کتابی هم نوشته شده است. در این کتاب آمده که هر گلی می تواند پیامی داشته باشد. غنچه ی گل سرخ نشانه ی یک محبت و دوستی تازه است، گل رز سفید به این معناست: آیا تو مرا دوست خواهی داشت.

گل سرخ به این معناست: من پر از سرزندگی و عشق و شورم تو چه طور؟ و گل رز زرد یعنی آیا تو دیگر مرا دوست نداری؟

Onepiecetrave.com
سعیده ملایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
0
1
جالب بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار