علائم عجیب و باورنکردنی ابتلا به دیابت
کد خبر: ۲۳۳۸۰۸
تاریخ انتشار: 2022 January 12    -    ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
از عجیب‌ترین و در عین حال سریع‌ترین راه‌های تشخیص بیماری دیابت در شما، وجود علامتی در توالت منزلتان است که از دانستن آن بسیار تعجب خواهید کرد.
 تعداد افراد مبتلا به دیابت به بالاترین حد رسیده و از هر ۱۰ نفر؛ یک نفر مبتلا شده است و تقریبا یک چهارم مردم که به بیماری مبتلا شده اند، هنوز مورد تشخیص و بررسی قرار نگرفته اند که این آمار توسط سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها ارائه شده است.
 
بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، گاهی اوقات با خودِ دیابت زندگی می کنند و گاهی اوقات در معرض علائم آن هستند اما این بیماری هنوز در آن ها شکوفا نشده است.
 
تشخیص زود هنگام تفاوت زیادی در مدیریت علائم دیابت که پیش از این در بخش بهداشت و سلامت نمناک کامل به آن پرداخیتم، تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی و استفاده از داروها ایجاد می‌ کند و ممکن است این افراد را در معرض خطرات زیادی مثل مشکلات کلیه، کاهش سطح بینایی، شنیداری یا سکته قرار دهد.
 
وجود آثاری از کپک داخل توالت می‌ تواند علامت ابتلا به دیابت باشد
 
اگر متوجه شدید که مدام در حال تمیز کردن دستشویی هستید و آثاری از کپک را در آن می بینید، باید بیشتر مراقب خودتان باشید، زیرا می تواند یک علامت از دیابت باشد. علائمی که زود هنگام هستند و به شما کمک می‌ کنند که سریع‌تر بیماری خود را تشخیص دهید. اگر دیدید که در امتداد خط ادرار شما، کپک ها شروع به رشد کرده ‌اند، یعنی مشکلاتی در بدن شما وجود دارد، زیرا بدن افراد دیابتی نمی‌ تواند گلوکز را به خوبی هضم و گوارش کند و در نتیجه قندِ ادرار بیش از حد بالا می رود و همین باعث ایجاد رشد کپک ها می شود که اگر آن را درمان نکنید، وضعیت بد خواهد شد.
 
وقتی که خون از کلیه ها عبور می کند، گلوکز را با خودش همراه می کند. کلیه ها نیز مسئول فیلتر کردن و پاک سازی خون هستند و مواد زائد و مایعات اضافی را می‌ گیرند و دوباره خون تمیز را به بدن برمی‌ گردانند. این فیلتر کردن یا پاک سازی به خوبی انجام می‌ شود و ادامه مواد پسماند وارد مثانه می گردد. اگر به دیابت مبتلا باشید، سطح قند خون شما بالاتر از حد طبیعی است و کلیه ها مجبور می شوند که مدام کار کنند. شاید کلیه از پسِ این وضعیت بر نیاید و خسته شود و در نتیجه قند وارد ادرار می شود و وقتی که میزان قند موجود در ادرار زیاد باشد، شما این علامت را خواهید دید.
 
چرا محیطی برای رشد کپک ها فراهم می شود؟
 
طبق مطالعات علمی، شکر به عنوان گلوکز یا منبع غذایی استفاده می شود و افراد مبتلا به آن خیلی زود به زود به دستشویی می روند و قند موجود در ادرار آن ها باعث می شود که کپک ها از آن تغذیه کنند و همین باعث افزایش و تکثیر کپک ها خواهد بود.
 
با علائم اولیه دیابت آشنا شوید
 
بسیار مهم است شما علائم دیابت را بشناسید که یکی از آن ها وجود همین کپک ها در محیط مرطوب مثل توالت است.
 
دیگر علائم اولیه دیابت می تواند شامل گرسنگی، خستگی، خشکی دهان، خارش پوست یا تاری دید باشد.
 
وجود هرگونه کبودی یا خارش هم می تواند مشکلات را بدتر کند و باعث ایجاد لکه هایی روی پوست یا ضخامت پوست اطراف انگشت ها شود.
روزپلاس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار