درخواست رعب‌آور چین از شهروندان
کد خبر: ۲۳۳۶۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 12    -    ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
به گزارش این شبکه آمریکایی، این هشدارها در این زمان از سال برای چینی‌ها امری عادی بود، اما تاکید چین بر ذخیره مواد غذایی و سایر مایحتاج روزانه و لحن هشدارآمیز این درخواست که مستقیم خانواده‌ها را مورد خطاب قرار داده‌است، مردم چین را نگران کرد.

درخواست رعب‌آور چین از شهروندان

درخواست رعب‌آور چین از شهرونداناختصاصی تابناک با تو؛ چین از شهروندان خود خواست تا با در نظرگرفتن شرایط اضطراری و محتمل پیش‌رو، مواد غذایی و سایر مایحتاج روزانه خود را ذخیره کنند، البته آنها ماهیت این درخواست را به طور واضح روشن نکرده‌اند. همین امر باعث ایجاد وحشت در بین شهروندان این کشور شده و جهان را نیز تحت تأثیر قرار داده‌است زیرا این درخواست نامتعارف با آب و هوای بد، کمبود انرژی و محدودیت های اعمال شده به دلیل ویروس کووید-۱۹ همراه شده‌است.

شبکه «سی‌ان‌ان» روز سه‌شنبه دوم نوامبر ۲۰۲۱ گزارش داد، وزارت بازرگانی چین در ساعات پایانی روز دوشنبه یکم نوامبر، به اقلیمهای این کشور، بیانیه‌ای هشدارآمیز صادر کرده و از مسئولان خواسته تا مردم را به ذخیره «نیازهای روزانه» از جمله نگهداری سبزیجات، روغن‌ها، و گوشت پرندگان تشویق کنند، به طوریکه برای برآوردن نیازهای زندگی روزمره و شرایط اضطراری کافی باشد.

این آژانس همچنین از مقامات محلی خواست تا اطمینان حاصل کنند که مردم در زمستان امسال تا بهار آینده مایحتاج کافی روزمره خود را دارند. 

درخواست رعب‌آور چین از شهروندان

مقامات پکن همچنین از دولت‌های محلی خواستند ثبات قیمت‌ها را که در هفته‌های اخیر نگران‌کننده بوده است، حفظ کنند، زیرا قیمت سبزیجات در سراسر چین به دلیل باران‌های شدید غیرمعمولی که به محصولات آسیب رسانده است، افزایش یافته و گزارش‌ها حاکی از افزایش شانزده درصدی آن است.

به گزارش این شبکه آمریکایی، این هشدارها در این زمان از سال برای چینی‌ها امری عادی است، اما تاکید چین بر ذخیره مواد غذایی و سایر مایحتاج روزانه و لحن هشدارآمیز این درخواست که مستقیماً خانواده‌ها را مورد خطاب قرار داده‌است، مردم چین را نگران کرده‌است.

در همین زمینه، روزنامه «اکونومیک دیلی» روز سه‌شنبه نوشت: مسئولان در تلاش هستند به خانواده‌ها یادآوری کنند که در صورت تعطیلی موقت ناشی از شیوع مجدد ویروس کرونا، آمادگی لازم را داشته باشند.

تلویزیون دولتی CCTV چین مدعی است،  بخشی از بیانیه که از خانواده ها خواسته می‌شود تا مایحتاج خود را تهیه کنند "اغراق آمیز" است. همچنین مصاحبه‌ای با ژو شیائولیانگ، یکی از مقامات وزارت بازرگانی منتشر کرد که گفت منابع روزانه مردم کافی است و می توان آن را به طور کامل تضمین شده‌ دانست. ژو افزود که این اطلاعیه متوجه مقامات محلی است، و مردم نباید نگران باشند. 

برچسب ها: چین ، ذخیره مواد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
1
30
خوش به حال ما مقامات ما هم با وجود اینکه اجناس روزانه بالا میره توصیه می کنند نگران نباشید همه چیز خوب هست همه چیز فراوووون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
23
چینی ها هم که سوسول شده اند . بابا ما تورم سالیانه صددرصدی در مواد غذایی داریم و مسولانمان از این حرفها نمی زنند. البته مسوولان ما تورم چند صد درصدی حقوق و مزایا و امکاناتشان را هم باید تحمل کنند.
ا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
2
8
چرا بی خود جو الکی می دهید تاریخ ابتدای این مطلب دو نوامبر 2021 هست یعتی حدود دو ماه و نیم پیش!!!!!
ناشناس
|
New Zealand
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
3
11
خود کرده را تدبیر نیست ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
5
الهی بگردم، افزایش شانزده درصدی قیمت سبزی نگرانشون کرده!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
10
ميخواد يه ويروس جديد بسازه واسه همين به ملت خودش خبر داده كه اذوقه جمع كنن و از درِ خونه بيرون نيان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار