صیغه‌نامه جعلی برای تصاحب اموال مرد ثروتمند
کد خبر: ۲۳۳۵۹۵
تاریخ انتشار: 2022 January 10    -    ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
چند روز قبل یک وکیل دادگستری به دادسرای امور جنایی تهران رفت و زمانی که در مقابل بازپرس محمدتقی شعبانی قرار گرفت، از مرگ مشکوک یک مرد تاجر خبر داد.

 چند روز قبل یک وکیل دادگستری به دادسرای امور جنایی تهران رفت و زمانی که در مقابل بازپرس محمدتقی شعبانی قرار گرفت، از مرگ مشکوک یک مرد تاجر خبر داد

وی گفت: موکل من و خواهرش مدت‌هاست که خارج از کشور زندگی می‌کنند تا اینکه اردیبهشت امسال، پدرشان فوت کرد. از آنجایی که اعلام شده بود وی بر اثر کرونا فوت شده است، موکل من پیگیر مرگ پدرش نبود. تا اینکه مدتی قبل به من وکالتی داده شد مبنی بر اینکه اموال با ارزش پدرشان را از خانه‌اش بردارم و به دست موکلم برسانم.
 
او ادامه داد: اما در کمال تعجب زمانی که وارد خانه ویلایی مرد ثروتمند شدم نه از دلار و سکه‌ها و مدارک و اسناد خبری بود و نه از تابلوهای نفیس و گرانقیمت نقاشی که هر کدامشان بیش از یک میلیارد تومان ارزش مالی داشتند. 400 میلیون تومان هم از حساب وی برداشت شده است و این اتفاقات نشان می‌دهد که مرگ مرد تاجر به خاطر کرونا نبوده بلکه ممکن است او را به قتل رسانده باشند.
 
ردپای پرستار خانگی
 
با شکایت وکیل جوان، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. در نخستین گام مشخص شد مرد تاجر در زمان کرونا به بیمارستان منتقل شده و کادر درمان گواهی فوت او را با مرگ بر اثر کرونا صادر کرده بودند. با گواهی فوت کرونا، هیچ کالبد شکافی هم صورت نگرفته و جسد بدون نظریه نهایی پزشکی قانونی دفن شده بود. بدین ترتیب احتمال اینکه مرد ثروتمند بر اثر مسمومیت به قتل رسیده باشد پررنگ شد.
 
در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یک کیلو ظروف نقره، تابلوهای نقاشی، 54 عدد نیم سکه بهار آزادی، 4 هزار دلار، وسایل لوکس و با ارزش به اضافه اسناد و مدارک و 400 میلیون تومان از خانه‌اش به سرقت رفته است. این در حالی بود که در ورودی خانه ویلایی سالم بود و نشان می‌داد سرقت از سوی فرد یا افرادی آشنا رقم خورده است.
 
تنها کسی که به خانه مرد تاجر رفت و آمد داشت پرستارش به نام رکسانا بود. این در حالی بود که در استعلامات صورت گرفته مشخص شد 400 میلیون تومان به حساب این پرستار واریز شده، 54 سکه نیم بهار آزادی و مقدار زیادی دلار و تابلو نقاشی میلیاردی هم در اختیار پرستار جوان و خواهرهایش است.
 
صیغه‌نامه جعلی
 
سرنخ‌ها به پرستار جوان و خواهرهایش می‌رسید و احتمال قتل توسط آنها از سوی بازپرس جنایی مطرح شد. بدین ترتیب پرستار و یکی از خواهرهایش بازداشت شدند اما آنها منکر قتل بودند و اظهاراتی متفاوت مطرح می‌کردند.
رکسانا در تحقیقات گفت: مدتی قبل از فوت مرد تاجر من به عقد موقت او درآمدم. سکه‌ها و 400 میلیون تومان پول نیز مهریه‌ام بود. تابلو نقاشی را هم خودش به خواهرم کادو داد. اما از وسایل گرانقیمت و لوکسی که در خانه بود و اسناد و مدارک خبری ندارم.
 
زن جوان صیغه‌نامه‌ای هم ارائه کرد مبنی بر اینکه قبل از فوت مرد تاجر به عقد موقت او درآمده است. اما در بررسی‌های کارشناسان مشخص شد که صیغه‌نامه جعلی بوده و رکسانا هیچ نسبتی با مقتول ندارد.اظهارات متناقض خانم پرستار و صیغه‌نامه جعلی، تکه‌های پازلی بودند که بازپرس جنایی آنها را در کنار هم قرار داد و فرضیه قتل پررنگ‌تر شد. از آنجایی که علت مرگ نامشخص بود، بازپرس جنایی این‌بار دستور نبش قبر را صادر کرد تا آزمایشات لازم از جسد انجام و علت تامه مرگ مشخص شود و با این مدارک بتوانند راز مرگ مرد تاجر را شناسایی کنند. بدین‌ترتیب به دستور بازپرس جنایی نبش قبر صورت گرفت و آزمایشات لازم از جسد انجام شد. بزودی نتیجه آزمایشات اعلام خواهد شد تا معمای مرگ مرموز   وی حل شود.
روزنامه ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار