با دیدن این تغییر پوستی، وحشت کنید!
کد خبر: ۲۳۳۵۸۱
تاریخ انتشار: 2022 January 10    -    ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
 مشکلات و تغییراتی که در پوست ایجاد می شوند فقط علائم بیماری های پوستی نیستند. گاهی ممکن است علامت یک بیماری خطرناک در بدن باشند.

 مشکلات و تغییراتی که در پوست ایجاد می شوند فقط علائم بیماری های پوستی نیستند. گاهی ممکن است علامت یک بیماری خطرناک در بدن باشند.

هوای سرد زمستان باعث می‌ شود که شما توجه بیشتری به پوست تان داشته باشید و به دنبال راهکار هایی برای سالم و مرطوب نگه داشتن آن بیفتید. روتین مراقبت از پوست بسیار مهم است اما گاهی اوقات با وجود مراقبت‌ هایی که از پوست تان دارید، متوجه بعضی از مشکلات خاص در آن می شوید که ممکن است مرتبط با بیماری‌ های کلیوی باشد.

بیماری کلیوی خیلی علائم خاصی از خودش نشان نمی‌ دهد و یک کشنده خاموش است؛‌ بنابراین باید به پوست تان خیلی توجه کنید و تمام علائم آن را زیر نظر بگیرید.

با دیدن این تغییر پوستی، وحشت کنید!

پوست خشک و خارش دار علامت اولیه بیماری کلیوی است

بیماری های کلیوی بیش از 37 میلیون نفر را در کشور های بزرگ درگیر کرده است اما علائم آن خیلی مشهود نیستند و شما باید خیلی حواس تان را جمع کنید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلات شدید تر شود. شاید تشخیص بیماری در مراحل اول خیلی سخت باشد.

وظیفه اصلی کلیه این است که استخوان ها را محکم نگه دارد و به گونه‌ ای کار کند که مقدار کافی مواد معدنی وارد خون شود. هنگامی که کلیه نتواند این مواد معدنی و مغذی را مدیریت کند، بدن با کمبود این مواد مواجه می شود و پوست خشک و خارش زا خواهد شد.

خارش پوستی که باید جدی گرفت

تقریبا نیمی از بیماران مبتلا به بیماری کلیوی مزمن؛ خارش پوست را تجربه می کنند. خارش و خشکی پوست یکی از رایج ترین علائم بیماری های کلیوی است و 50 درصد بیماران کلیوی این وضعیت را تجربه می‌ کنند. این خارش معمولاً زمانی افزایش پیدا می‌ کند که وضعیت کلیه بدتر شود؛ حتی افراد دیالیزی هم با این مسئله مواجه هستند و از این میزان خارش زیاد جلوی بقیه خجالت می کشند. بسیاری از آن ها اظهار کرده اند که ما هر روز این خارش را تجربه می‌ کنیم.

خارش پوست از لحاظ ذهنی هم این افراد را درگیر می‌کند

فرقی ندارد که علائم خفیف یا شدید باشد. در هر صورت خارش پوست تاثیر زیادی در کیفیت زندگی افراد می‌ گذارد. مطالعه ای در سال 2019 انجام شد و از بیماران سوالاتی را پرسیده و در طول 27 روز آن ها را زیر نظر قرار دادند و متوجه شدند که چقدر از خارش پوست در عذاب و رنج هستند.

یافته ها نشان داد که 24 درصد آن ها درگیر خارش پوست هستند. جزئیات زندگی آن ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. این خارش باعث شده بود که به مشکلات دیگری مثل بی قراری هنگام خوابیدن و افسردگی هم دچار شوند.

خارش پوستی همیشه از کلیه نیست

دلایل بسیار زیاد دیگر هم برای خارش پوست وجود دارد. درست است که خارش پوست می‌ تواند یکی از علامت های بیماری کلیوی باشد اما گاهی اوقات دلایل دیگری دارد. به عنوان مثال بیماری های آلرژیک، آسم و اگزما هم می‌ تواند جزء عوامل ایجاد کننده خارش پوست باشد، زیرا بدن به اندازه کافی مواد مرطوب کننده تولید نمی کند. پس برای این که علت خارش را بفهمید، حتما به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون، آزمایش آلرژی، عکسبرداری ها و نمونه برداری از پوست چیز های زیادی را در مورد وضعیت بدنی شما نشان خواهد داد.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار