چرا اکثر شخصیت‌های کارتونی تنها چهار انگشت دارند؟
کد خبر: ۲۳۳۵۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 10    -    ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
شخصیت‌های کارتونی باید همیشه از یک سری قوانین پیروی کنند، از جمله گرفتار شدن در شرایط غیرقابل باور و غیرمعمول، نامیرا بودن و بسیاری جزییات دیگر که همیشه افراد را حیرت زده می‌کند. اما تنها یک قانون عجیب است که باعث تحریک حس کنجکاوی مخاطبان در شبکه هی اجتماعی شده و آن این است که چرا تقریباً تمام شخصیت‌های کارتونی چهار انگشت دارند؟

چرا اکثر شخصیت های کارتونی تنها چهار انگشت دارند؟

چرا اکثر شخصیت های کارتونی تنها چهار انگشت دارند؟«تابناک با تو» - شخصیت‌های کارتونی باید همیشه از یک سری قوانین پیروی کنند، از جمله گرفتار شدن در شرایط غیرقابل باور و غیرمعمول، نامیرا بودن و بسیاری جزییات دیگر که همیشه افراد را حیرت زده می‌کند. اما تنها یک قانون عجیب است که باعث تحریک حس کنجکاوی مخاطبان در شبکه هی اجتماعی شده و آن این است که چرا تقریباً تمام شخصیت‌های کارتونی چهار انگشت دارند؟ دهه‌های زیادی است که سریال‌های کارتونی مهمان خانه‌های ما هستند و کودکی نسل‌های زیادی با تماشای این کارتون‌ها عجین شده است. در حالی که سبک انیمه سازی و تم‌هایی که در این انیمیشن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد همواره در حال تغییر و تکامل بوده اند، اما همچنان توانسته اند در میان دوستداران این سبک خاص طرفدار داشته و به خاطر لحن کمیک شان همچنان در میان ژانر‌های پرطرفدار باقی بمانند.

چرا اکثر شخصیت های کارتونی تنها چهار انگشت دارند؟

انیمیشن یا همان کارتون به خالق خود امکان می‌دهند تا شخصیت‌هایی با اشکال و ویژگی‌های فیزیکی خاص خلق کنند که داشتن آن‌ها در واقعیت غیرممکن است. همچنین کارتون به سازندگان فیلم و سریال‌های انیمیشنی این امکان را می‌دهد که به بررسی دنیا‌ها و شرایطی بپردازند که قوانین فیزیک نادیده گرفته شده و قوانین خاص خود را دارند در شرایطی که این شخصیت‌ها از تمام ماجراجویی‌های خطرناک جان سالم به در برده و در برخی موارد نیز اصلاً پیر نمی‌شوند. امروزه انیمیشن‌ها فقط مخصوص کودکان نبوده و انیمیشن‌های سینمایی و سریالی بسیار موفقی در سال‌های اخیر برای مخاطبان بزرگسال نیز تولید شده است. در کنار تمام تفاوت‌هایی که در ساختار، سبک انیمیشن سازی، تم و حال و هوایی این انیمیشن‌ها دیده می‌شود، یک ویژگی در همه آن‌ها یکسان است و آن اینکه تقریباً تمام شخصیت‌ها چهار انگشت دارند، رویه‌ای که دهه هاست ادامه دارد و تاکنون دلایل مختلفی برای این سبک خاص از طراحی شخصیت‌های کارتونی اعلام شده است.

چرا اکثر شخصیت های کارتونی تنها چهار انگشت دارند؟

معروف‌ترین توضیح در این باره این است که علت چهار انگشت بودن شخصیت‌های کارتونی به فرآیند انیمه سازی باز می‌گردد و ترسیم کردن چهار انگشت بسیار ساده‌تر از کشیدن پنج انگشت است که در وقت و هزینه انیماتور‌های و استودیو‌های انیمیشن سازی صرفه جویی می‌کند. این رویه کلیشه‌ای در روزگارانی که کارتون‌ها با دست طراحی می‌شدند بسیار کمک کننده و مهم بود، اما اکنون که تکنولوژی کار انیماتور‌ها را آسان کرده، آن‌ها همچنان به همان رویه چهار انگشتی بودن شخصیت‌های کارتونی ادامه می‌دهند. دلیل دیگر برای چهار انگشتی بودن شخصیت‌های کارتونی به شخصیت‌های اولین انیمیشن‌ها باز می‌گردد، شخصیت‌هایی مانند فلیکس گربه و میکی ماوس که طراحی آن‌ها گرد بوده، عموماً از دایره‌ها و اشکال شبیه آن تشکیل شده و اضافه کردن پنج انگشت به یک کف دست گرد ظاهر خوبی نداشت.

چرا اکثر شخصیت های کارتونی تنها چهار انگشت دارند؟

چرا اکثر شخصیت های کارتونی تنها چهار انگشت دارند؟

والت دیزنی گفته است که داشتن پنج انگشت برای میکی ماوس باعث می‌شود که دست‌های او شبیه چند موز به هم چسبیده باشند. داشتن چهار انگشت، همچنین، یک موضع میانی بین شخصیت‌های فضایی (که عموماً دارای ۳ انگشت هستند) و شخصیت‌های انسانی پنج انگشتی (مانند سفید برفی که پنج انگشت داشت در حالی که کوتوله‌ها چهار انگشت داشتند) است.

چرا اکثر شخصیت های کارتونی تنها چهار انگشت دارند؟

برخلاف کارتون‌ها و انیمیشن‌های غربی، انیمه‌های ژاپنی همواره از پنج انگشت برای شخصیت‌های خود استفاده می‌کنند و انیماتور‌های ژاپنی نیز بر اساس این دلایل، از کشیدن چهار انگشت برای شخصیت‌های کارتونی خوداری می‌کنند: عدد چهار در فرهنگ ژاپنی با واژه «مرگ» ارتباط دارد، چهار انگشت ارجاعی توهین آمیز به طبقه‌ی اقلیت و به اصطلاح «نجس» بوراکومین در ژاپن داشته و گروه‌های مافیایی یاکوزا در ژاپن نیز معمولاً یکی از انگشت‌های افراد را به نشانه تنبیه قطع می‌کردند. بدین ترتیب در ژاپن، حتی شخصیت‌های انیمیشنی که از قبل دارای چهار انگشت بودند نیز ویرایش شده و پنج انگشتی شده اند، غیر از میکی ماوس.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
0
پنج انگشتی بودن شخصیت های کارتونی تو ژاپن برام خیلی عجیب تر بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
1
0
نیازی به انگشت جهت انگشتر ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار