بلایی که واکسن کرونا سر خانم ها می آورد
کد خبر: ۲۳۳۵۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 09    -    ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
بررسی یافته های اخیر حکایت از آن دارد که تزریق واکسن کرونا می تواند نامنظمی دوره های قاعدگی را در زنان به دنبال داشته باشد.
مدت کوتاهی پس از شروع تزریق کرونا در دنیا، گزارش های شکایتی از زنان در دنیا مخابره شد مبنی بر این که پس از تزریق واکسن، در سیکل های قاعدگی خود دچار بی نظمی شده اند. 
 
بلایی که واکسن کرونا سر خانم ها می آورد
 
علاوه بر این، عده ای هم از خونریزی های شدیدتر و قاعدگی های دردناک تر شکایت داشتند. برخی زنان هم که دچار یائسگی شده بودند، بار دیگر خونریزی های دوره قاعدگی را تجربه کردند. به 
 
محققان تاکنون تمام این ادعاها را رد کرده بودند و بر این امر اصرار داشتند که تزریق واکسن تأثیری روی بی نظمی های دوره های قاعدگی ندارد.
 
اما یافته های اخیر حکایت از آن دارد که سیکل های قاعدگی بعد از تزریق واکسن کرونا دچار بی نظمی می شود. زنانی که در برابر کرونا واکسینه شده اند، در مقایسه با زنانی که واکسنی تزریق نکرده اند، به طور نسبی سیکل های طولانی تر قاعدگی را تجربه کرده اند. 
 
البته بررسی ها نشان می دهد که یک روز طولانی تر شدن سیکل ها بی نظمی در این دوره محسوب نمی شود و این تأثیر گذراست و سیکل های طولانی معمولا بعد از گذشت یک یا دو ماه به حالت عادی خود بازمی گردد. 
 
به عنوان مثال، زنی با سیکل قاعدگی 28 روزه که 7 روز مدت قاعدگی اوست، ممکن است بعد از تزریق واکسن کرونا، سیکلی 29 روزه را تجربه کند و بعد از یک تا دو ماه دوباره به حالت اول برمی گردد.
 
این تأخیر و طولانی تر شدن سیکل ها معمولا در زنانی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند بیشتر دیده شده و بیشتر آنها دو روز بی نظمی را عنوان کرده اند.
 
این نامنظمی دقیقا مشابه زمانی بود که زنان بعد از ابتلا به کرونا از بی نظمی سیکل های قاعدگی خود شکایت داشتند و محققان آن را بی خطر عنوان کردند و معتقد بودند بعد از یک تا دو ماه از بین می رود.
 
در این میان، عده ای از تأثیر این واکسن ها روی قدرت باروری خود ابراز نگرانی کرده اند که یافته ها نشان می دهد واکسن های کرونا هیچ تأثیری روی فرآیند باروری افراد نمی گذارد. 
 
با وجود این که محققان تأثیر واکسن کرونا را روی بی نظمی قاعدگی بی خطر عنوان کرده اند، اما به این نکته هم اشاره کرده اند که خونریزی واژینال یا لکه بینی بعد از تزریق واکسن در زنانی که دچار یائسگی شده اند، می تواند علامت هشدار باشد. 
 
منبع: سیناپرس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
5
10
چرا تیتر دلهره آور زدید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
5
8
ما گفتیم حالا چه خبری بدی
طوری نیست بابا
آرایش و زیبایی خراب نشه بقیه چیزای دیگه مشکل نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
2
13
تیتر خبر از زمین تا آسمان با متن خبر متفاوت است!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
8
سیکل 28 روزه، 29 روزه می شه و دو ماه بعد هم عادی می شه.
عجب بلایی!
واقعا خودتون خجالت نکشیدین از این تیترتون؟ یه نفر اونجا نبود این تیتر رو کنترل کنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
0
0
ما گفتیم حالا چه خبری بدی
طوری نیست بابا
آرایش و زیبایی خراب نشه بقیه چیزای دیگه مشکل نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار