طرز تهیه کرم کارامل؛ دسری خوشمزه و ساده
کد خبر: ۲۳۳۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 10    -    ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
اگر از آن دسته هستید که علاقه دارید غذا و سفره شام و ناهار خود را به شکلی بچیند که هر وعده لذت بخش باشد، طرز تهیه انواع دسر را یاد بگیرد. دسر جذاب می‌تواند لذت خوردن شام و ناهار خوشمزه را دو چندان کند. کرم کارامل از جمله دسر‌هایی است که با یاد گرفتن طرز تهیه خانگی آن همیشه یک خوراکی خوشمزه داشته باشید.

۵ دمنوشی که پوست را جوان نگه می‌دارند«تابناک با تو» - اگر از آن دسته هستید که علاقه دارید غذا و سفره شام و ناهار خود را به شکلی بچیند که هر وعده لذت بخش باشد، طرز تهیه انواع دسر را یاد بگیرد. دسر جذاب می‌تواند لذت خوردن شام و ناهار خوشمزه را دو چندان کند. کرم کارامل از جمله دسر‌هایی است که با یاد گرفتن طرز تهیه خانگی آن همیشه یک خوراکی خوشمزه داشته باشید.

طرز تهیه کرم کارامل؛ دسری خوشمزه و ساده

مواد لازم برای تهیه کرم کارامل

وانیل: نصف قاشق مرباخوری

تخم مرغ: ۵ عدد

شکر: ۲۲۰ گرم

شیر: نیم لیتر

طرز تهیه و دستور پخت کرم کارامل

مرحله اول ابتدا ۷۰ گرم شکر را به همراه دو قاشق آب روی حرارت کم قرار دهید تا طلایی شود. در تمام این این مدت آن را هم بزنید.

گام دوم این است که نصف لیوان آب به آن اضافه کرده اجازه دهید بجوشد، بعد از اینکه شربت قوام آمد شعله را خاموش کرده و در ظرفی بریزید و همه جای ظرف را آغشته کنید.

حالا وقت آن است که کارامل را درست کنید. آنچه از شکر باقی مانده را به همراه شیر در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید.

بعد از اینکه شیر و شکر جوشید زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شود.

زمانی که شیر و شکر در حال خنک شدن است تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید، آن‌ها را هم بزنید و وانیل را به تدریج اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

تخم مرغ‌ها را به شیر سرد شده اضافه کنید. خوب هم بزنید، مواد را در ظرف آغشته به شربت ریخته و با حرارت ۳۵۰ درجه قرار دهید و اجازه دهید ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بماند.

بعد از سپری شدن زمان مورد نظر کارامل را از فر بیرون آورده و بعد از خنک شدن در یخچال بگذارید تا سرد شود.

خبر آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
0
انصافا نه خوشمزه اس نه ساده. اصلا به زحمتش نمی ارزه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار