۸۰ سال حبس برای جوان ترین زن میلیاردر دنیا
کد خبر: ۲۳۳۲۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 07    -    ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
الیزابت هولمز، مؤسس شرکت آزمایش خون ترانوس به کلاهبرداری چند صد میلیون دلاری از سرمایه گزاران این استارت آپ متهم است. هولمز ۳۷ ساله در جلسه‌ی دادگاهی که روز دوشنبه برگزار شد، در دو فقره کلاهبرداری و دو فقره دسیسه برای ارتکاب آن، مجرم شناخته شد.

«تابناک با تو» - ۸۰ سال حبس در انتظار زنی است که زمانی به عنوان «جوان‌ترین زن میلیاردر خودخواسته‌ی دنیا» شناخته شده بود. الیزابت هولمز، مؤسس شرکت آزمایش خون ترانوس به کلاهبرداری چند صد میلیون دلاری از سرمایه گزاران این استارت آپ متهم است. هولمز ۳۷ ساله در جلسه‌ی دادگاهی که روز دوشنبه برگزار شد، در دو فقره کلاهبرداری و دو فقره دسیسه برای ارتکاب آن، مجرم شناخته شد.

۸۰ سال حبس برای جوان ترین زن میلیاردر دنیا

او به چهار فقره کلاهبرداری و دسیسه در رابطه با بیمارانی که برای انجام تست‌های شرکت ترانوس هزینه پرداخت کرده بودند هم متهم شده بود، اما هیئت منصفه دادگاه بر سر این اتهامات به توافق نرسیدند.

هر فقره از جرایم هولمز حداکثر ۲۰ سال حبس دارد، اما بعید است حداکثر این میزان برای او در نظر گرفته شود. هولمز تا مشخص شدن زمان حبسش فعلاً با قید وثیقه آزاد خواهد بود.

به گفته‌ی دادگاه، هولمز که پس از ترک تحصیل از دانشگاه استنفورد ِ آمریکا، شرکت ترانوس را در سال ۲۰۰۳ در سن ۱۹ سالگی تأسیس کرد، در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ سرمایه گزاران خصوصی شرکت خود را فریب داده بود. او آن‌ها را متقاعد کرده بود ترانوس یک فناوری انقلابی در زمینه‌ی پزشکی به وجود آورده که امکان انجام طیف وسیعی از آزمایشات را با گرفتن تنها یک قطره خون از انگشت اشاره‌ی افراد فراهم می‌آورد.

۸۰ سال حبس برای جوان ترین زن میلیاردر دنیا

هولمز پس از جذب سرمایه گزاران ثروتمند سرشناسی همچون لری الیسون، بنیان گذار شرکت اوراکل، موفق به جمع آوری ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه شد. اما بعد‌ها معلوم شد فناوری آزمایش خون این شرکت دائماً نتایج اشتباهی دارد، امری که سبب شد شرکت ترانوس مخفیانه به استفاده از دستگاه‌های آزمایش خون متداول روی آورد.

پس از انتشار مقالاتی جنجالی در نشریه وال استریت ژورنال درباره ناکارآمدی دستگاه‌های ترانوس، این شرکت از هم پاشید.

هولمز در سال ۲۰۱۸ به همراه مدیر عامل سابق شرکت ترانوس، رامش سانی بالوانی که شریک عاطفی سابق هولمز هم بود، متهم شد. هولمز یک بار از سوی نشریه Inc «استیو جابز بعدی» لقب گرفته بود و از سوی فوربس به عنوان جوان‌ترین زن میلیاردر خودساخته‌ی دنیا شناخته شده بود.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
2
5
همون موقع که یه دختر جوان رو استیو جابز بعدی معرفی کردند باید آدم می فهمید که یه جمله موهومی گفته شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
5
کاش تو کشور ما هم بجای حبس معترضان سیاسیون و قدرتمندانی که از جایگاهشون سو اشتفاده میکنن و دزدی میکنن رو این مقدار حبس بفرستنو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
1
6
من فکر میکردم اختلاس نزد ایرانیان است و بس
باریکلا به این خانم توانا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار