آلبوم عکس؛ مهم‌ترین رویدادهای سال ۲۰۲۱
کد خبر: ۲۳۳۰۷۸
تاریخ انتشار: 2022 January 07    -    ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
حمله حامیان ترامپ به کاپیتول، مسدود شدن کانال سوئز، تندیس رهبران جهان از پسماند، سیل آلمان، فاجعه کرونا در هند، بازی‌های المپیک بدون تماشاچی و سقوط کابل؛ گوشه‌هایی از وقایع سال بحرانی ۲۰۲۱ از دریچه دوربین.

آلبوم عکس؛ مهم‌ترین رویدادهای سال ۲۰۲۱تابناک باتو ــ حمله حامیان ترامپ به کاپیتول، مسدود شدن کانال سوئز، تندیس رهبران جهان از پسماند، سیل آلمان، فاجعه کرونا در هند، بازی‌های المپیک بدون تماشاچی و سقوط کابل؛ گوشه‌هایی از وقایع سال بحرانی ۲۰۲۱ از دریچه دوربین.

سیل در غرب آلمان سیل مردم را در غرب آلمان غافلگیر کرد. ده‌ها کشته و میلیاردها یورو خسارت پیامد این سیل بود.
صد سالگی حزب کمونیست چین گردآمدن دانش‌آموزان چینی در میدان "صلح آسمانی" برای گرامیداشت ۱۰۰ سالگی حزب کمونیست چین. سال ۱۹۸۹ میلادی دانشجویان چینی در همین میدان سرکوب خونین شدند.
موج پناهجویان به سوی بریتانیا کانال مانش در سال ۲۰۲۱ صحنه مرگ ده‌ها پناهجو در مسیررسیدن به بریتانیا بود.
به یاد قربانیان پاندمی کرونا تا کنون بیش از ۳، ۵ میلیون نفر در سراسر جهان در پی ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.
پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان پناهجویان در شرایطی غیرقابل تحمل در مرز بلاروس و لهستان هفته‌ها بلاتکلیف بودند.
پیروزی اولاف شولتش در انتخابات پارلمانی آلمان حزب سوسیال دمکرات آلمان در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر، بیشترین آرا را به خود اختصاص داد. زعامت ۱۶ ساله حزب دمکرات مسیحی پایان گرفت و اولاف شولتس جانشین آنگلا مرکل شد.
آتشفشان لا پالما در اسپانیا جزایر قناری شاهد قدرت‌نمایی طبیعت بود. فوران آتشفشان لا پالما میلیون‌ها تن گدازه و خاکستر به جزیره سرازیر کرد.
فرار از کابل در پی سقوط کابل و قدرت‌گیری طالبان هزاران نفر برای ترک افغانستان به فرودگاه کابل هجوم آوردند.
وداع مرکل با قدرت انگلا مرکل پس از ۱۶ سال مقام صدرات آلمان را به اولاف شولتس برنده انتخابات پارلمانی واگذار کرد.
جنگ داخلی در اتیوپی در سال ۲۰۲۱ میلادی جنگ میان ارتش اتیوپی و جدایی‌خواهان تیگرای شدت گرفت.
کنفرانس اقلیمی در گلاسکو فعالان محیط زیست سران کشورهای مهم جهان را در کنفرانس اقلیمی گلاسکو به خاطر ضعف استراتژی در مسائل مبرم به چالش کشیدند.
 
بلوا در کیوتا درگیری میان ۸ هزار پناهجو و پلیس در نوار مرزی "سئوتا". این شهر خودمختار در خاک مراکش قرار دارد اما یکی از دو منطقه‌ متعلق به اسپانیا در آفریقاست.
تندیس رهبران مهم جهان از پسماند تندیس رهبران جی هفت از پسماند در کورنوال بریتانیا به نشانه انتقاد به سیاست‌های محیط زیستی کشورهای صنعتی و پیشرفته
کودتا در میانمار چند ماهی از پیروزی حزب خانم آنگ سان سوچی در میانمار و شکست مقامات ارتش در انتخابات نگذشته بود که نظامیان دست به کودتا زدند و سان سوچی را بازداشت کردند.
حکم سنگین برای درک شووین درک شووین پلیسی که پایش را روی گردن جورج فلوید گذاشت و باعث مرگ او شد، در دادگاه به ۲۲سال و شش ماه حبس محکوم شد.
توقف تردد در کانال سوئز انحراف کشتی باری اور گرین در مسیر، باعث انسداد تنگه سوئز و مختل شدن تجارت جهانی شد.
فاجعه کرونا در هند سویه دلتای ویروس کرونا در هند هزاران کشته بر جا گذاشت. زمانی رسید که از کشته‌ها پشته ساخته شد.
جنگ میان اسرائیل و حماس در ماه مه ۲۰۲۱ میان ارتش اسرائیل و گروه حماس جنگ خونین ۱۱ روزه‌ای در گرفت.
یورش به کاپیتول طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در واشنگتن هجوم بردند و ساعت‌ها این نماد ملی آمریکا را به اشغال خود درآوردند.
هجوم ملخ‌ها در این سال میلیاردها ملخ به کشورهای شرق آفریقا و برخی کشورهای آسیایی هجوم بردند و محصولات کشاورزی را نابود کردند.
کشفی شرم‌آور در کانادا در کانادا باقی‌مانده استخوان‌های ۲۱۵ کودک از بومیان این کشور کشف شد. این کودکان در محوطه مدرسه‌ای متعلق به کلیسای کاتولیک پیدا شدند.
سرنوشت الکسی ناوالنی الکسی ناوالنی منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین با علایم شدید مسمومیت برای درمان به آلمان آمد؛ اما پس از بازگشت توسط نیروهای امنیتی روسیه بازداشت شد.

منبع: دویچه وله

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار