ماجرای حذف سربازی دانشجویان دکتری
کد خبر: ۲۳۲۷۴۵
تاریخ انتشار: 2022 January 01    -    ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
 وزیر علوم با تاکید بر اینکه سربازی دانشجویان دکتری حذف نمی شود، گفت: دانش آموختگان دکتری از سال آینده می‌توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

 وزیر علوم با تاکید بر اینکه سربازی دانشجویان دکتری حذف نمی شود، گفت: دانش آموختگان دکتری از سال آینده می‌توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

دکتر محمدعلی زلفی گل ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس رایزنی هایی که با ستاد نیروهای مسلح داشتیم و به منظور استفاده بهینه‌تر از توانمندی های فارغ التحصیلان یا دانش‌آموختگان دکتری، این افراد به جای اعزام به خدمت سربازی می‌توانند طرح پسا دکتری را بگذرانند.

وی ادامه داد: توافقات ابتدایی این طرح صورت گرفته شده است، قرار شد تا شیوه نامه‌های خاصی را طراحی کنیم که طرح شیوه‌نامه در آینده نزدیک نوشته خواهد شد.

وزیر علوم همچنین با بیان اینکه سربازی دانشجویان دوره دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حذف نمی‌شود،‌ تاکید کرد: دانش آموختگان دوره دکتری در صورتی که علاقمند باشند، می‌توانند در راستای نیازهای جامعه طرحی را زیر نظر استادی ارائه بدهند، در صورتی که این طرح به تایید ستاد کل نیروهای مسلح برسد، به عنوان پسا دکتری روی آن طرح کار می‌کنند و این فعالیت به عنوان جایگزین دوره سربازی افراد لحاظ می‌شود.

وزیر علوم یادآور شد: اعتبارات لازم برای طرح امریه‌ دکتری در نظر گرفته شده و امیدواریم این طرح به مرحله عملیاتی شدن برسد.

زلفی گل در ادامه با بیان اینکه سالی حدودا ۵ تا ۶ هزار دانش‌آموخته دکتری داریم که باید به سربازی اعزام شوند،‌ تصریح کرد: در صورتی که طرح پیشنهادی وزارت علوم در این زمینه، به موافقت اولیه ستاد نیروهای مسلح رسیده باشد مشمولان از سال آینده می توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

وزیر علوم در پایان در خصوص دستمزد مشمولان این طرح خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمی که گرفته شده است حقوق این افراد حدود یک سوم تا یک دوم پژوهشگران پسادکترای معمولی خواهد بود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار