پدر او سرهنگ است و پدر من معتاد!
کد خبر: ۲۳۲۵۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 30    -    ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
موارد فوق به این معنا نیست که شما و همسرتان باید درباره ی همه چیز توافق داشته باشید اما تفاوت های خارج از معمول و زیاد در خانواده ها می تواند تنش زیادی را در رابطه و ازدواج به وجود بیاورد و امکان ایجاد رابطه ای که تفاهم و هم خوانی داشته باشد را غیر ممکن می سازد.

پدر او سرهنگ است و پدر من معتاد!

پدر او سرهنگ است و پدر من معتاد!تابناک باتو ـــ یکی از موضوعاتی که در ازدواج مطرح است شغل پدران و تفاوت های فرهنگی و اقتصادی میان دو خانواده می باشد که می تواند در مواردی مشکل ساز شود بد نیست در ادامه همراه با ما شوید تا درباره اهمیت شغل پدر در ازدواج بیشتر بدانید.

اهمیت شغل پدر در ازدواج

س: خواستگار خوبی دارم پدر او سرهنگ بازنشسته ولی پدر من کارگری ساده و معتاد است. زندگی برایم جهنم شده است.او می داند پدرم کارگر ساده است و گفته است مشکلی با این مسئله ندارد. اما موضوع اعتیادش را نمی داند، چه کنم؟ نمی توانم به او پاسخ منفی بدهم. از طرفی هم نمی توانم خانواده ام را کوچک و تحقیر کنم.

پاسخ: دوست خوبم درباره ملاک ها و معیارهای ازدواج صحبت کردیم. یکی از معیارها، همخوانی خانواده ها از نظر فرهنگی و اقتصادی است. تفاوت فرهنگی و اقتصادی که بین شما وجود دارد قابل اغماض نیست و باید درباره این مسئله بیشتر متمرکز شوید. حتی اگر این موضوع برای خودتان و خواستگارتان حل شد باز هم باید دیگر ملاک های ازدواج مانند مهارت های حل مسئله، ارزش های اخلاقی و… را نیز در نظر بگیرید.

موضوع اعتیاد پدر شما مسئله ای نیست که بتوانید آن را برای همیشه از همسر آینده خود پنهان کنید، علاوه بر این صداقت یکی از معیارهای مهم ازدواج است.

پدر او سرهنگ است و پدر من معتاد!

مسئله ازدواج

هیچ فکر کرده اید اگر این مسئله بعد از ازدواج مشخص شود نظر و واکنش همسر شما به این مسئله چه خواهد بود؟! شما اشاره نکرده اید که نحوه آشنایی شما چگونه بوده است؟ یا چه مدت است که با هم آشنا شده اید؟ و آیا شناخت کافی درباره یکدیگر دارید یا نه، همچنین اشاره نکردید که آیا خانواده های دو طرف نیز از این موضوع اطلاع دارند و نظرشان درباره این مسئله چیست؟

این موارد موضوعات بسیار مهمی است که حتماً باید پاسخی روشن برای آن ها پیدا کنید.اشاره کردید که نمی توانم خانواده ام را کوچک و تحقیر کنم؛ این حس مسئولیت نسبت به خانواده قابل تقدیر است.

بنابراین بهتر است قبل از این که چنین اتفاقی بیفتد با خواستگار خود صحبت و تعارض ها را برطرف کنید و قبل از ازدواج مطمئن شوید که او و خانواده اش این موضوع را می پذیرند. توصیه می کنم برای تصمیم گیری بهتر به یک مشاور امین مراجعه کنید.

بد نیست درباره اولویت های انتخاب همسر بیشتر بدانید

فرایند انتخاب همسر برای فرد بالغ مرحله ای بسیار مهم و دشوار است. و کمتر انتخابی ممکن است تا این اندازه در طول زندگی زوج ها مرکز توجه و بسیار با اهمیت تلقی گردد. انتخاب همسر نباید ناخواسته و بی منطق و یا بر اساس احساسات زود گذر پایه گذاری شود، زیرا که نقش ویرانگری در جامعه ایفا می کند و زن و مرد نیز شکست بزرگی را در زندگی تجربه می کنند که ممکن است به تباهی زندگیشان منجر شود.

انتخاب همسر با خود آگاهی، شناخت و تکیه بر فرهنگ ها و باور های دو طرف و بینش صحیح، موفق و سازنده خواهد بود. همان طور که اشاره شد از مهم ترین ویژگی های انتخاب همسر خانواده است زیرا که شخصیت هر فردی در محیط خانواده شکل می گیرد و از طرفی از همان اوایل آشنایی دختر و پسر با خانواده های یکدیگر در رابطه خواهند بود. و طرز فکر خانواده ها در چگونگی مراسم خواستگاری و ازدواج و نیز در چگونگی زندگی ما نقش موثری خواهند داشت.

موارد فوق به این معنا نیست که شما و همسرتان باید درباره ی همه چیز توافق داشته باشید اما تفاوت های خارج از معمول و زیاد در خانواده ها می تواند تنش زیادی را در رابطه و ازدواج به وجود بیاورد و امکان ایجاد رابطه ای که تفاهم و هم خوانی داشته باشد را غیر ممکن می سازد.
منبع: خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
3
8
شما بفهميد كه قرار نيست خانواده ها باهم ازدواج كنند و رابطه دو فرد به كسي ربطي ندارد، درست كه توازن مالي در خانواده ها بهتر است باشد اما كافي نيست بماند كه دگرگوني هاي جامعه باعث شده گدازادگان و صدقه خوران به نان و نوايي برسند و اصالت خود را فراموش كنند، اما خانواده هاي اصيل و داراي تبار هم شما را به حساب نمي اورند، ابريشم در لجن هم كه بيفتد ابريشم است و لجن همان لجن، اين تفاوت ما با بعضيهاست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
به هر حال ثروت را مي توان كسب كرد اما افراد فاقد اصالت قادر به كسب ان نيستند و ناگزير انرا رد مي كنند اما خصيصه هاي ذاتي را نمي توان رد كرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
2
متم یک ازدواجاینجوری را از دست دادم ....پدرم ساده و کله تخم مرغی بودو اورز و پدر اون مغازه دار و گاو داری داشت هر دو معلم بودیم و پسره شرکت هم داشت ...اما برای ازدواج دروغ می گفت ...آخرش فهمیدم به خاطرپدرم است ...البته الان‌من استاد شدم و اون تو اون شهر کوچیک در جا می زند.پدر هر دو هم مرده . در آمد من تا ۳۰ میلیون و اون زن خانه دار گرفت و هیچ ....پشیمون ....فقط عشقی که داشتم مرا در تمام این سی سال زندگی مشترک با کس دیگر غمین کرد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار