بهترین روش چیدمان مبلمان در منزل
کد خبر: ۲۳۲۴۷۷
تاریخ انتشار: 2021 December 30    -    ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
قبل از اینکه اقدام به کاری کنید بهتر است اول طرحتان را روی کاغذ اجرا کنید. ابعاد اتاق‌ها را مشخص کنید، محل قرارگیری در و پنجره‌ها، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و سیستم‌های الکتریکی، سپس محل قرارگیری وسایل و مبلمان را روی نقشه تان مشخص کنید. خواهید دید که به نتایج بسیار مفیدی دست خواهید یافت.

بهترین روش چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل«تابناک با تو» - ما در این مطلب قصد داریم بهترین روش چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل را به اشتراک بگذاریم

چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل بسیار مهم است، تا زیبایی ونمای منزل چند برابر شود ما در این مطلب از قصد داریم برای شما عزیزان بهترین روش چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل و همچنین ایده‌هایی از چیدمان مبلمان راحتی را به اشتراک بگذاریم.

چیدمان مبلمان راحتی

در این مطلب قوانین مهمی که باید در چیدمان مبلمانتان رعایت کنید را به صورت چکیده‌ای تحت عنوان ۱۰ نکته بیان خواهیم کرد.

این مقاله شما را یک شبه تبدیل به یک طراح داخلی نمی‌کند، اما شما را در مسیر درستی قرار می‌دهد تا با کمترین استرس به نتایج حرفه‌ای خوبی در دکوراسیون داخلی منزل تان برسید.

طراحی نهایی چیدمان مبلمان روی کاغذ

قبل از اینکه اقدام به کاری کنید بهتر است اول طرحتان را روی کاغذ اجرا کنید. ابعاد اتاق‌ها را مشخص کنید، محل قرارگیری در و پنجره‌ها، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و سیستم‌های الکتریکی، سپس محل قرارگیری وسایل و مبلمان را روی نقشه تان مشخص کنید. خواهید دید که به نتایج بسیار مفیدی دست خواهید یافت.

بهترین روش چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

نقطه کانونی در دکوراسیون منزل

نقطه کانونی اتاق را مشخص کنید و مبلمانتان را بر اساس آن بچینید. نقطه کانونیتان می‌تواند شومینه، تلویزیون یا حتی یک چشم انداز بیرون از خانه باشد. به عنوان مثال اگر قصد تماشای تلویزیون در اتاقتان را دارید دقت کنید که فاصله بین مبلمان و تلویزیون باید سه برابر سایزصفحه نمایش باشد، یعنی اگر صفحه نمایش ۴۰ اینچی دارید باید فاصله آن تا مبلمانتان ۳ متر باشد. در مطالب قبلی در مورد اینکه تلویزیون LCD را کجای خانه بگذاریم با شما صحبت کردیم و انواع میز‌های تلویزیون مدرن و شیک در دکوراسیون نشیمن را به شما نشان دادیم.

بهترین روش چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

اولویت بندی در چیدمان وسایل منزل

همیشه اول بزرگترین تکه مبلمان را در جای مورد نظر قرار دهید. مثل کاناپه پذیرایی یا تخت در اتاق خواب. غالباً جایگاه این قطعات روبروی نقطه کانونی است. برای تسهیل گفتگو بین افراد، صندلی‌های رو به روی هم نباید بیشتر از ۲.۵ متر با یکدیگر فاصله داشته باشند. اگر اتاقتان خیلی کوچک است از قرار دادن همه اجزاء مبلمانتان جلوی دیوار‌ها خودداری کنید و می‌توانید مطلب چیدمان مبلمان در اتاق‌های نشیمن کوچک را بخوانید.

به نحوه استفاده مبلمان در فضای منزل توجه کنید

بهترین روش چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

نحوه استفاده از مبلمان در فضای منزل

به این نکته توجه کنید که از فضای این اتاق برای چه کار‌هایی می‌خواهید استفاده کنید و اکثر مردم چگونه از چنین فضایی چه استفاده‌ای خواهند کرد. با این کار نوع و تعداد مبلمان و دیگر وسایل مورد نیاز مشخص خواهد شد.

چیدمان متقارن مبلمان فضایی رسمی را منزل ایجاد می‌کند

تقارن در چیدمان مبلمان برای اطاق‌های رسمی همواره تقارن جوابگو است. چیدمان نامتقارن به فضا حس و حال غیر رسمی بودن می‌دهد.

از قرار دادن مبلمان‌های بزرگ و دست و پاگیر در ورودی‌ها خودداری کنید

چیدمان مبلمان راحتی

شلوغی و تجمع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل سعی کنید مسیر‌های ورودی را خیلی شلوغ نکنید. از قرار دادن مبلمان‌های بزرگ و دست و پاگیر در ورودی‌ها خودداری کنید. حداقل و حداکثر فاصله از ورودی‌ها باید حدود ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر باشد.

سعی کنید تجمع وسایل در اطراف اتاق باشد نه وسط آن، زیرا تجمع وسایل دروسط اتاق باعث تبدیل آن فضا به دو نشیمن کوچک می‌شود در حالیکه اگر وسایل را دورتا دور بچینید یک فضای نشیمن بزرگ خواهید داشت.

بهترین روش چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

تنوع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

برایچشم نواز کردن فضا از مبلمان با سایز‌های مختلف استفاده کنید. تعادل را با قرار دادن دو قطعه بزرگ روبروی هم برقرار کنید و از قرار دادن دو شیء بزرگ یا بلند در کنار یکدیگر خودداری کنید.

کنتراست در دکوراسیون منزل از ترکیب خطوط راست و منحنی برای ایجاد تضاد استفاده کنید. مثلاً اگر مبلمانتان به صورت خطی (L) و مدرن است از یک میز گرد برای ایجاد تضاد استفاده کنید. اگر مبلمانتان گرد و منحنی است از یک میز زاویه دار استفاده کنید.

سهولت استفاده در چیدمان مبلمان

همواره میز جلو مبلی را طوری قرار دهید که از همه‌ی مبل‌ها قابل دسترسی باشد. اگر از چند میز استفاده می‌کنید بهتر است که اندازه‌های مشابه داشته باشند و کنار مبلمانی که برای مطالعه در نظر گرفته اید حتماً یک چراغ قرار دهید. حدود ۳۵ تا ۴۰ سانتی متربین میز قهوه خوری و مبلتان برای ریلکس نشستن و دراز کردن پا‌ها فاصله در نظر بگیرید.

بهترین روش چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

فضای حرکت در میان مبل‌ها برای اتاق غذاخوری مطمئن شوید که بین هر لبه میز و دیوار حدود ۱۲۰ سانتی متر فاصله وجود داشته باشد در صورت محدودیت فضا حداقل ۹۰ سانتی متر فاصله نیاز است به طوریکه بتوان به راحتی دور تا دور میز چرخید. در مورد اتاق خواب هم بین تخت و دیوار حداقل ۶۰ سانتی متر فاصله الزامیست و بین تخت تا در، در حالت باز نیز ۹۰ سانتی متر.

بیشتر بدانید از مدل چیدمان مبل راحتی و بهترین آن:

مبل‌های راحتی به دلیل اینکه از نظر ابعاد جمع و جور هستند و کمتر در آن‌ها از چوب و تاج و کنده کاری استفاده می‌شود و وزن کمتری نسبت به بقیه سرویس‌ها دارند، معمولا چیدمان مبل راحتی آسانتر و متنوع‌تر از مبلمان دیگر می‌تواند صورت بگیرد. نکته مهمی که حتما قبل از خرید هر نوع مبل باید در نظر داشته باشید، فضایی است که در اختیار دارید. برای منازل و آپارتمان‌هایی که خیلی بزرگ نیستند، خرید یک دست مبل راحتی زیبا و مدرن می‌تواند بهترین گزینه باشد.

اگر این نکته کلیدی را در نظر داشته باشید به طور حتم برای چیدمان مبلمان خود کمتر دچار مشکل می‌شوید و البته می‌توانید هر بار هم تنوع به چیدمان خود بدهید.

چیدمان مبلمان راحتی

چیدمان مبل راحتی، بستگی به طراحی مبلمان و تعداد آن‌ها دارد. مدل چیدمان مبل راحتی بستگی به نوع استفاده‌ای که از آن‌ها می‌کنید هم دارد. اینکه بخواهید محلی برای تجمع جلو تلویزیون باشد یا دور از تلویزیون و فقط برای پذیرایی از مهمان‌ها و دور هم جمع شدن.

گفتیم که مدل چیدمان مبل راحتی در منزل، بستگی به طراحی مبل هم دارد. مثلا اگر مبلمان شما از نوع ال می‌باشند، یکی از بهترین گزینه‌ها را برای چیدمان مبل راحتی در اختیار دارید. زیرا مبل ال هم در فضا‌های کوچک و هم سالن‌های بزرگتر به خوبی می‌تواند چیده شده و نیاز شما را از هر نوعی که باشد، مرتفع سازد.

اگر فضای اتاق شما کوچک است بهتر است مبل ال را در کنار دیوار‌ها استفاده کنید تا از وسط اتاق هم بتوانید بهره ببرید، اما اگر فضای سالن شما بزرگ است، بهتر است مبل ال را در وسط اتاق بگذارید که فاصله زیاد بین مبل ها، منظره‌ی بدی را ایجاد نکند. همچنین استفاده از صندلی‌های تک نفره در کنار سرویس مبلمان ال می‌تواند پیشنهاد خوب و زیبایی باشد.

بهترین روش چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

چطور می‌توانیم بهترین چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک را داشته باشیم؟

اکثر خانه‌های امروزی تبدیل شده اند به فضا‌های آپارتمانی با مساحت محدود و کم. در نتیجه سالن‌های پذیرایی و نشیمن معمولا یکی شده اند و به همین خاطر بهتر است برای این نوع از فضا‌های کوچک، از مبلمان راحتی استفاده شود. نوع چیدمان مبل راحتی تاثیر بسیار زیادی در استفاده از فضا‌های این محوطه محدود را خواهد داشت. نکاتی که باید در حین چیدمان در نظر داشته باشید این است که تعادل را در همه فضایی که در اختیار دارید باید حفظ کنید. یعنی تمام وسایل و مبلمان را در یک قسمت انبار نکنید و گوشه‌ای دیگر را کاملا خالی نگه دارید!

بهتر است برای چیدمان مبل راحتی خود در فضای کوچک آپارتمان‌تان، بزرگترین مبل را مثلا مبل ۳ نفره را معیار چیدمان قرار دهید یعنی با توجه به آن، بقیه مبل‌ها را بچینید. مبل‌ها را کاملا به دیوار نچسبانید و به اندازه کم هم که شده از دیوار فاصله داشته باشند و از قسمت‌هایی پشتی هم برای جا دادن بعضی وسایل مثل یک کشو، استفاده کنید.

دکوراسیون مبلمان چیدمان مبلمان راحتی

می‌توانید مبل بزرگتر خود (همان ۳ نفره) را درست روبروی تلویزیون قرار داده و دو مبل تک دیگر را با زاویه کنار آن قرار دهید. تلویزیون به دیوار چسبیده و مبل ۳ نفره شما وسط اتاق تقریبا قرار دارد. می‌توانید برای چیدمان مبل راحتی، از تلویزیون هم به عنوان نقطه مرکزی خانه استفاده کنید و بقیه مبل‌ها را با مرکزیت تلویزیون و موقعیت شان نسبت به تلویزیون، بچینید. اگر هم در خانه شومینه دارید می‌توانید آن را مرکز قرار دهید. به طور کلی وقتی مبلمان راحتی خود را می‌چینید، و میز در مقابل آن‌ها قرار می‌دهید، توجه داشته باشید که فضایی برای رفت و آمد در بین آن‌ها وجود داشته باشد. بهتر است به جای چندین مبل بزرگ در یک فضای کوچک، از یک مبل بزرگ برای تمرکز بیشتر نگاه استفاده کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار