رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن
کد خبر: ۲۳۲۲۷۸
تاریخ انتشار: 2021 December 27    -    ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
نشیمن اتاقی است که بیشتر اوقات استراحت خود را در آن می‌گذرانید و از دوستان و مهمانان خود پذیرایی می‌کنید. بنابراین، ارزش دارد که اشتباهات دکوری که می‌تواند دکوراسیون نشیمن شما را خراب کند را در نظر بگیرید تا بتوانید از آن‌ها اجتناب کنید و محیطی عالی ایجاد کنید با ما برای شناسایی این موارد مخرب همراه باشید….

رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن

رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن«تابناک با تو» - نشیمن اتاقی است که بیشتر اوقات استراحت خود را در آن می‌گذرانید و از دوستان و مهمانان خود پذیرایی می‌کنید. بنابراین، ارزش دارد که اشتباهات دکوری که می‌تواند دکوراسیون نشیمن شما را خراب کند را در نظر بگیرید تا بتوانید از آن‌ها اجتناب کنید و محیطی عالی ایجاد کنید با ما برای شناسایی این موارد مخرب همراه باشید….

عدم وحدت کل

بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه پالت رنگ فضای خود را به درستی انتخاب کنید و چگونه با تنالیته‌های رنگی مختلف بازی کنید. در غیر این صورت، اتاق نشیمن خانه شما ممکن است شبیه یک کاتالوگ یا فروشگاهی بزرگ به نظر برسد.

ست کردن پرده‌ها با کوسن‌ها و جستجوی هماهنگی دقیق رنگ بین دیوار‌ها و فرش‌هایتان را فراموش کنید. موضوع در مورد ایجاد هماهنگی بین همه رنگ‌ها و اشیاء موجود در منزل است که به فضا بسته به حس شخصی مختص شما هویت می‌بخشد.

نکته: آهسته قدم بردارید! لازم نیست کل دکور اتاق نشیمن را یکجا تکمیل کنید. از قبل برنامه ریزی کنید و خواهید دید که به راحتی در رسیدن به هدف خود موفق خواهید شد.

رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن

عدم توجه به توزیع متناسب مبلمان

از آنجایی که نشیمن یکی از مناطقی است که معمولاً افراد در آن جمع می‌شوند، باید برای حرکت، بدون اینکه مبلمان مانع عبور شما شوند راحت باشد، به علاوه بایستی حس وسعت و گستردگی در فضا ایجاد کنند.

نکته: مسیری را ایجاد کنید که بتوانید در آن قدم بزنید و مبل‌های خود را به گونه‌ای قرار دهید که بتوانید بدون برخورد یا برخورد به اقلام دیگر بین آن‌ها حرکت کنید.

رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن

عدم ایجاد تعادل مناسب در مورد اقلام لوکس

اگر سبک دکوراسیونی شیک را دوست دارید، دکوراسیون خود را بیش از حد اشباع نکنید و فقط از عناصر ظریف استفاده کنید. با پرداخت‌های پر زرق و برق، زیاده روی نکنید وگرنه اثر نامطلوبی ایجاد خواهید کرد.

نکته: جزئیات طلایی و متریال‌های لوکس‌تر مانند سنگ مرمر یا چوب را در برخی از مبلمان خود اضافه کنید.

رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن

نقاشی‌های بسیار بزرگ و دیوارکوب

آویزان کردن تابلو‌های بزرگ یا آویز‌های دیواری در مقیاس خیلی بزرگ معمولا یکی از اشتباهات دکوری است که می‌تواند دیزاین دکوراسیون نشیمن شما را خراب کند از انجام این کار خودداری کنید مگر اینکه اتاق شما بزرگ و مانند یک قصر گسترده باشد.

نکته: مراقب ابعادی که استفاده می‌کنید باشید. این هم به اندازه تابلو‌های شما و هم اندازه دیوار شما، در کنار ارتفاعی که قرار است آن را آویزان کنید، مرتبط است.

رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن

از پرده‌های شلوغ و پر زرق و برق خودداری کنید

پرده‌ها هر محیطی را می‌پوشانند و اتاق را تزئین می‌کنند، در حالی که نور را وارد می‌کنند یا بسته به هدف اتاق را از نور محافظت می‌کنند. اگر نشیمن خانه شما کوچک است، از پرده‌هایی با پارچه‌های زیاد یا با طرح‌های برجسته، هندسی بزرگ و رنگ‌های تند خودداری کنید.

نکته: به پرده‌ها از دیدگاه عملکردی نگاه کنید و از تبدیل شدن آن‌ها به مرکز توجه جلوگیری کنید.

رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن

بهم ریختگی

اگرچه مجموعه عروسک‌ها و کاردستی‌های کودکانتان را دوست دارید، اما نمایش آن‌ها در قلب تعاملات خانه همیشه بهترین راه برای ایجاد فضایی آرام و دلپذیر نیست. اشباع اتاق با اکسسوری‌ها و قطعات تزئینی تنها از عملکرد آن می‌کاهد.

نکته: به اقلام انعطاف پذیر فکر کنید که با نیازشما تغییر می‌کنندو فراموش نکنید قبل از اینکه چیز جدیدی را به خانه خود بیاورید، اقلام قدیمی را حذف کنید.

رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن

فراموش نکنید که کتاب‌ها را در قفسه کتاب خود ذخیره کنید

اگر در سالن پذیرایی خود یک قفسه کتاب دارید، نحوه تزئین آن چیز‌های زیادی در مورد شخصیت شما خواهد گفت. می‌توانید اکسسوری‌ها، عکس‌ها و گیاهان را در قفسه‌های کتاب خود قرار دهید، اما مهم‌ترین چیز را فراموش نکنید – کتاب ها!

رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن

نورپردازی متناسب

نورپردازی هنگام چیدمان و دکوراسیون نشیمن ضروری است و اتاق نشیمن باید چندین نقطه نور داشته باشد. این نقاط را می‌توانید با توجه به آنچه برای هر موقعیتی نیاز دارید ایجاد کنید برای مثال تماشای تلویزیون نیاز به نور متفاوتی نسبت به زمان یک دورهمی خانوادگی دارد.

نکته: علاوه بر روشنایی‌های سقفی، نقاط نوری را با چراغ‌های کف و رومیزی نیز اضافه کنید.

رایج ترین اشتباهات دکوراسیون نشیمن

اکنون که اشتباهات دکوری و نحوه برطرف کردن این اشتباهات را متوجه شدید، می‌توانید محیطی دنج و راحت ایجاد کنید، در این راه مراقب جزئیات و نسبت‌ها باشید و اطمینان حاصل کنید که عناصر چشمگیر زیادی در یک فضا وجود ندارد. به این ترتیب هارمونی حاکم خواهد شد.

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار