عاقبت شکنجه کردن کودک معلول توسط والدین
کد خبر: ۲۳۲۲۶۶
تاریخ انتشار: 2021 December 27    -    ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
معاون اجتماعی بهزیستی گلستان گفت: با همکاری دهیاری یکی از کودکان دارای معلولیت شدید تحت پوشش بهزیستی گلستان از کودک آزاری نجات داده شد.
مریم معصومی معاون اجتماعی بهزیستی گلستان گفت: یکی از وظایف مهم اورژانس اجتماعی مداخله در بحران‌های اجتماعی است.
 
او گفت: خوشبختانه با آگاهی و همراهی دهیار یکی از روستا‌های شرق استان با تماس خط ۱۲۳ گزارشی مبنی بر کودک آزاری توسط والدین را ارائه داد که منجر به مداخله همکاران ما در اورژانس اجتماعی شد.
 
معاون اجتماعی بهزیستی گلستان گفت: این کودک از افراد دارای معلولیت شدید ذهنی و جسمی سازمان بوده که به دلیل اعتیاد والدین مورد آزار و اذیت قرار می گرفته و در شرایط بسیار تأسف باری زندگی می‌کرده است.
 
کودک آزاری بچه ای معلول در گلستان
معصومی گفت: ورود جدی قضات محترم در برخورد با چنین اتفاقاتی باعث پیشگیری از تکرار آن است.
 
در خصوص موارد این چنینی همکاران ما با هماهنگی دادستانی نسبت به دریافت حکم قضایی انتقال کودک اقدام کرده و به مراکز بهزیستی برای اقدامات بعدی تحویل داده شده است.
 
او ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸۹ مورد کودک آزاری به مراکز اورژانس اجتماعی گزارش شده که با ورود کارشناسان منجر به کاهش و یا پیشگیری از آسیب‌های ثانویه برای کودک شده است.
 
 معاون اجتماعی بهزیستی گلستان از مردم خواست: در صورت مشاهده چنین مواردی با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا از بروز مشکلات بعدی برای آسیب دیدگان یا افراد در معرض آسیب پیشگیری شود.
 
رکنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار