کریسمس در خاندان سلطنتی؛ از پیانو نوازی کیت میدلتون تا اولین عکس دختر مگان مارکل
کد خبر: ۲۳۲۲۱۷
تاریخ انتشار: 2021 December 28    -    ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کیت میدلتون، عروس خاندان سلطنتی که پیش از این مهارتش در عکاسی را به اثبات رسانده بود، این بار یک مهارت هنری دیگر خود را به رخ کشیده است: او در یک اجرای ویژه‌ی تلویزیونی که جمعه شب گذشته به مناسبت کریسمس از تلویزیون انگلیس پخش شد، برای اولین بار در ملأعام به نواختن پیانو پرداخت.

کریسمس در خاندان سلطنتی؛ از پیانو نوازی کیت میدلتون تا اولین عکس دختر مگان مارکل

کریسمس در خاندان سلطنتی؛ از پیانو نوازی کیت میدلتون تا اولین عکس دختر مگان مارکل«تابناک با تو» - کیت میدلتون، عروس خاندان سلطنتی که پیش از این مهارتش در عکاسی را به اثبات رسانده بود، این بار یک مهارت هنری دیگر خود را به رخ کشیده است: او در یک اجرای ویژه‌ی تلویزیونی که جمعه شب گذشته به مناسبت کریسمس از تلویزیون انگلیس پخش شد، برای اولین بار در ملأعام به نواختن پیانو پرداخت.

او در این برنامه با تام واکر، خواننده و آهنگساز ۳۰ ساله‌ی اسکاتلندی همراه شد و آن‌ها به اجرای یکی از قطعات واکر به نام «برای آن‌هایی که نمی‌توانند اینجا باشند» (For Those Who Can’t Be Here) پرداختند. این اجرای ویژه که چندی قبل در کلیسای تاریخی وست مینستر ِ لندن ضبط شده، به منظور گرامیداشت تمامی تلاش‌هایی صورت گرفته که در دوران همه‌گیری کرونا توسط افراد و گروه‌های مختلف به انجام رسیده است.

کریسمس در خاندان سلطنتی؛ از پیانو نوازی کیت میدلتون تا اولین عکس دختر مگان مارکل

تام واکر درباره‌ی این همکاری گفته: «بدون شک از آن تجربه‌هایی بود که یک بار بیشتر در زندگی تان رخ نمی‌دهد. فکر می‌کردم حتماً اجرا را خراب می‌کند. اصلاً کار ساده‌ای نیست که یک دفعه پشت یک پیانو بنشینید و با یک دسته موزیسین همراه شوید که قبل از این هیچوقت با آن‌ها ساز نزده اید و به صورت زنده جلوی دوربین بنوازید. ولی او کارش واقعاً عالی بود.»

واکر همچنین میدلتون را فردی «دوست داشتنی، مهربان و خوش قلب» توصیف کرد و گفت او شخصاً از تمامی اعضای گروه به خاطر دادن فرصت اجرا در کنار یکدیگر تشکر کرد. واکر همچنین خوشحالی خود را از اجرای او و گروهش در کنار دوشس کمبریج در فضای زیبای کلیسای وست مینستر ابراز کرد.

کریسمس در خاندان سلطنتی؛ از پیانو نوازی کیت میدلتون تا اولین عکس دختر مگان مارکل

منبعی از خاندان سلطنتی به رسانه‌ها گفته پیشنهاد این اجرا از سوی خود میدلتون مطرح شد.

میدلتون که نواختن پیانو را از کودکی آغاز کرده و در دوران همه‌گیری کرونا نیز برای تسلای خاطر خود از پیانو نوازی بسیار بهره گرفته، در ماه اکتبر در مراسمی با واکر ملاقات کرد. واکر در این مراسم یکی از قطعات خود به نام «چراغی را روشن بگذار» (Leave a Light On) را اجرا کرد که درباره‌ی مشکلات افرادی است که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

میدلتون خود از واکر خواست قطعه‌ی کریسمسی اش، «برای آن‌هایی که نمی‌توانند اینجا باشند» را در برنامه‌ی ویژه‌ی تلویزیونی‌ای که به مناسبت کریسمس با حضور ستاره‌های محبوب موسیقی انگلیس پخش می‌شود، اجرا کند چرا که به عقیده‌ی او این قطعه امسال با حال خیلی‌ها مناسبت داشت. دوشس کمبریج خود پیشنهاد کرد که در این اجرا واکر و گروهش را همراهی کند.

به گفته‌ی منبع مذکور، در دوران قرنطینه‌های کرونایی، موسیقی اهمیت بسیار زیادی برای میدلتون داشت و او به قدرت موسیقی در نزدیک ساختن آدم‌ها به یکدیگر، به ویژه در زمان سختی باور دارد، به همین دلیل مشتاق بود تا سهمی در اجرای واکر داشته باشد.

 

دو ماه بعد تهیه کنندگان صحنه‌ای رویایی برای اجرای این قطعه در کلیسای وست مینستر فراهم کردند. با آنکه میدلتون این قطعه را تنها یک بار در لندن به همراه واکر و گروهش تمرین کرده بود، اما اجرای اصلی را با تنها چند برداشت ضبط کردند.

کریسمس در خاندان سلطنتی؛ از پیانو نوازی کیت میدلتون تا اولین عکس دختر مگان مارکل

اما کیت میدلتون تنها عضو خاندان سلطنتی انگلیس نبود که یک غافلگیری کریسمسی رقم زد. پرنس هری و مگان مارکل هم برای اولین بار تصویری از دختر خود، لیلیبت دایانا منتشر کردند.

این زوج روز پنجشنبه‌ی گذشته به رسم هر سال کارت کریسمس خود را منتشر کردند که حاوی تصویری از خانواده‌ی چهار نفره‌ی آن‌ها بود. در این تصویر پرنس هری، پسر ۲ ساله شان آرچی را روی پای خود نشانده و مارکل دختر ۶ ماهه شان، لیلیبت دایانا را در آغوش گرفته است.

این عکس در خانه‌ی هری و مگان مارکل در کالیفرنیا، توسط الکسی لوبمیرسکی، همان عکاس مراسم ازدواج این زوج، ثبت شده است.

کریسمس در خاندان سلطنتی؛ از پیانو نوازی کیت میدلتون تا اولین عکس دختر مگان مارکل

این زوج در کارت تبریک خود نوشته اند: «کریسمس مبارک. امسال در سال ۲۰۲۱ دخترمان لیلیبت دایانا به دنیا آمد. آرچی ما را “مامان” و “بابا” و لیلی ما را یک خانواده کرد.»

لیلیبت دایانا ماونتباتن – وینزور روز ۴ ژوئن ۲۰۲۱ به دنیا آمد. در آن زمان هری و مارکل در بیانیه‌ای اعلام کردند نام کوچک دخترشان را به یاد لقب جد مادری اش، ملکه انگلیس، لیلیبت و نام میانی او را به یاد مادربزرگ فقیدش، مادر پرنس هری، دایانا گذاشته اند.

در ادامه‌ی متن کارت کریسمس هری و مارکل آمده که آن‌ها از جانب مردم به سازمان‌های مختلفی که به حمایت از خانواده‌های نیازمند آمریکایی و مهاجرین افغان می‌پردازند کمک مالی کرده اند. این زوج در انتها کریسمس خوبی را برای مردم آرزو کردند.

این کارت توسط یک نهاد حمایتی به نام Team Rubicon منتشر شده که به افراد متضرر از بلایای طبیعی و بحران‌های بشری کمک می‌کند.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار