دانستنی‌های جالب و خواندنی در مورد مرد ۱۰۰ میلیارد دلاری
کد خبر: ۲۳۲۲۱۱
تاریخ انتشار: 2021 December 27    -    ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
وارن بافت با داشتن ثروتی حدود ۱۰۰میلیارد دلار، سال‌ها در فهرست ۵فرد ثروتمند جهان جا داشته است. وارن بافت در سال‌های اخیر، نزدیک به ۳۸میلیارد دلار از ثروت خود را خرج امور بشردوستانه و به بنیاد‌های خیریه اهدا کرده است. به همین دلیل به‌عنوان یکی از خوشنام‌ترین ثروتمندان جهان شناخته می‌شود.

وارن بافت هستم، مرد ۱۰۰ میلیارد دلاری!

وارن بافت هستم، مرد ۱۰۰ میلیارد دلاری!«تابناک با تو» - اقتصاددان، فعال حقوق بشر، مدیر اجرایی و یکی از تأثیرگذارترین فعالان بازار سرمایه، این‌ها عناوینی است که بعد از اسم وارن بافت گفته می‌شود. در ادامه با شخصیت وارن بافت یکی از ۵ ثروتمند بزرگ جهان آشنا می‌شوید.
وارن بافت

وارن بافت با داشتن ثروتی حدود ۱۰۰میلیارد دلار، سال‌ها در فهرست ۵فرد ثروتمند جهان جا داشته است. وارن بافت در سال‌های اخیر، نزدیک به ۳۸میلیارد دلار از ثروت خود را خرج امور بشردوستانه و به بنیاد‌های خیریه اهدا کرده است. به همین دلیل به‌عنوان یکی از خوشنام‌ترین ثروتمندان جهان شناخته می‌شود. اما این تنها ویژگی‌های وارن بافت نیست، زندگی و خصوصیات رفتاری او با ماجرا‌های جالبی همراه است که دانستن درباره آن می‌تواند برای بقیه جذاب باشد.

هوش مالی وارن بافت از نوجوانی

وارن بافت در سال ۱۹۳۰ در اوما‌های ایالت نبراسکا به دنیا آمد. او دومین فرزند خانواده بود و ۲خواهر داشت. پدر وارن، هاوارد بافت، سیاستمدار حزب جمهوریخواه و تاجر آمریکایی و نماینده نبراسکا در ۴دوره از مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده بود. در ۱۲سالگی وارن، پدرش نخستین بار به‌عنوان نماینده کنگره برگزیده شد به همین دلیل خانواده بافت به واشنگتن نقل مکان کردند. بافت، هوش مالی و تجاری خوبی داشت و در همان دوران کودکی با فروش نوشابه کوکاکولا، آدامس و مجلات هفتگی، کار خود را آغاز کرد.

بافت نخستین بار در ۱۱سالگی، یعنی زمانی که تحصیل در دبستان را تمام کرده و هنوز به واشنگتن نرفته، وارد بازار سهام شد. در آن زمان هنوز پای ایالات متحده به جنگ جهانی دوم باز نشده بود. علاوه بر این، وارن در کنار تحصیل در فروشگاه پدربزرگش به فروشندگی می‌پرداخت و تمبر و توپ گلف نیز می‌فروخت. نخستین فعالیت جدی او در کسب‌وکار، خرید یک دستگاه بازی پین‌بال به همراه دوستش در سال ۱۹۴۵ بود. این دو، دستگاه خود را در یک آرایشگاه محلی نصب کردند و پس از مدتی، ۳ آرایشگاه دیگر نیز به مشتریان این دانش‌آموزان دبیرستانی اضافه شدند. در نهایت، یک سال بعد این کسب‌وکار به قیمت ۱۲۰۰دلار به یک بازنشسته جنگ فروخته شد.

ورود به حرفه و کسب‌وکار

با اینکه «بافت» هوش مالی قابل توجهی از خود نشان داده بود، عجیب است که انگار علاقه چندانی به این موضوع نداشت و در سال ۱۹۴۷ برخلاف میل باطنی و به‌خاطر فشار‌های پدرش، وارد مدرسه بازرگانی وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا شد. پس از ۲ سال تحصیل، او به دانشگاه نبراسکا رفت و سرانجام در ۱۹سالگی مدرک کارشناسی در رشته مدیریت کسب‌وکار را از این دانشگاه دریافت کرد.

بافت در سال ۱۹۵۱می‌خواست وارد دانشکده علوم اداری و بازرگانی شود، ولی دانشگاه به‌دلیل سن کم وارن او را نپذیرفت و او مجبور شد برای دوره فوق‌لیسانس رشته اقتصاد، به دانشگاه کلمبیا برود. بعد در وال‌استریت به‌عنوان دلال سهام مشغول به‌کار شد. او با استفاده از درآمد کم این دوران، پمپ بنزین سینکلایر را خرید، اما چنان که انتظار می‌رفت، پمپ بنزین بازدهی نداشت. بافت به خانه‌اش در اوما‌ها برگشت و در بنگاه پدرش مشغول به‌کار شد و در شرکت بافت فالک به‌عنوان فروشنده سرمایه‌گذار شروع به‌کار کرد. چند سالی به‌عنوان تحلیل‌گر اوراق بهادار در شرکت گراهام نیومن به‌کار پرداخت.

روزمره‌های آقای تاجر

وارن بافت ۹۰ساله عاشق مک‌دونالد است و هر روز ساعت ۶:۴۵دقیقه صبح از خواب بیدار می‌شود. صبحانه وارن بافت به بورس بستگی دارد. قبل از مراجعه به بیزینس اینسایدر مک دونالد، همسرش آسترید، برای تهیه صبحانه او اقدام می‌کند. به این صورت که دو شیرینی کالباس، یک سوسیس مک مافین با تخم مرغ و پنیر و بیسکوئیت بیکن برای او خریداری می‌کند.

بافت ۸۰ درصد از روز خود را با مطالعه می‌گذراند. او توصیه می‌کند که افراد سعی کنند حداقل ۵۰۰صفحه در روز مطالعه کنند. بافت روز خود را با بازی قارچ ویلک به پایان می‌رساند. او به PBS گفت: من هیچ تمایلی برای رسیدن به محل کار در ساعت ۴صبح ندارم. او صبح خود را با خواندن روزنامه وال‌استریت ژورنال آغاز می‌کند. بافت بعد از کار روی بازی بریج متمرکز می‌شود، زیرا او از رها شدن لذت می‌برد.

وارن بافت هستم، مرد ۱۰۰ میلیارد دلاری!

فرار وارن بافت از زندگی تجملاتی

بافت در میان ثروتمندان دنیا، به پرهیز از زندگی تجملاتی مشهور است. هرچند که به هر حال جلوه‌هایی از ثروت بی‌اندازه او در سبک زندگی‌اش دیده می‌شود. یکی از اتفاقات جالب زندگی وارن بافت، طرد نوه ناتنی‌اش است. نیکول، دختری بود که توسط پسر وارن یعنی پیتر به فرزندی پذیرفته شده بود. او در سال ۲۰۰۶ در مستندی بر مبنای ناعدالتی اقتصادی در آمریکا بازی کرد. فعالان رسانه‌ای معتقدند وارن به همین دلیل او را طرد کرده و گفته است که هیچ‌کس در خانواده، نیکول را عضوی از خاندان بافت نمی‌داند. وارن بافت هنوز در خانه‌ای زندگی می‌کند که در دهه ۱۹۶۰میلادی در اوما‌ها خریداری کرد. این سرمایه‌گذار به صرفه‌جویی مشهور است؛ اما در سال ۱۹۸۹میلادی یک جت شخصی را به مبلغ ۶.۷میلیون دلار خریداری کرد. این اقدام او، خلاف عقاید انتقادی‌اش مبنی بر خرج‌های بیهوده بود.

منبع: همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار