۶ روتین پوستی بعد از حمام که پوست را برای همیشه جوان می‌کند
کد خبر: ۲۳۲۱۶۵
تاریخ انتشار: 2021 December 25    -    ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱

۶ روتین پوستی بعد از حمام که پوست را برای همیشه جوان می‌کند

داشتن یک روتین مشخص پوستی کمک می‌کند تا شما در کنار لذت بردن از حمام خود احساس کنید پوستی شفاف و زیبا دارید. پوست صورت و بدن بسیار حساس است و نیاز به مراقبت دارد و تنها با یک حمام ساده نیازهای پوست رفع نمی‌شود. شما تنها با چند عمل ساده می‌توانید سلامت پوست و صورت و بدن را حفظ کنید. زمانی که به پوست توجه نکنید؛ چین و چروک‌های موجود در آن بیشتر شده و یا جوش‌های صورت به صورت لکه‌های کم رنگ درمی‌آید. در ادامه به چند روتین پوست بعد از حمام می‌پردازیم که به سلامت و درخشش پوست شما کمک قابل توجهی می‌کند.

1) هرچه داغ‌تر، خشک‌تر!

آب ولرم رو به گرم آبی است که بدن شما را نسوزاند؛ شما به خصوص در هنگام پایان رساندن حمام خود نباید از آب داغ استفاده کنید. این آب داغ می‌تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد و موجب خشکی پوست شما شود. زمانی که پوست خشک شود دچار خارش و پوسته پوسته شدن شده و بهتر است به جای آب داغ از آب گرم یا ولرم استفاده کنید تا به تعادل رطوبت در سطح پوست شما کمک شود. البته باید دقت داشته باشید که آب خیلی سرد هم برای حمام مناسب نیست زیرا آب سرد هم مانند آب داغ رطوبت پوست و مو را از بین برده و موجب خشکی آن می‌شود.

2) نرم و لطیف، مانند گل

بعد از هر استحمام بهتر است از حوله نرم برای خشک کردن پوست خود استفاده کنید. علاوه بر این حوله نرم را باید به آرامی بر روی پوست خود استفاده کنید زیرا محکم کشیدن حوله بر روی پوست موجب خشک شدن آن می‌شود. کشیدن بیش از حد حوله بر روی پوست به خصوص در قسمت‌های ظریف‌تر پوست می‌تواند پوست شما را تحریک کرده و یا به آن آسیب بزند.

۶ روتین پوستی بعد از حمام که پوست را برای همیشه جوان می‌کند

3) هرچه مرطوب‌تر، بهتر

پوست مرطوب به راحتی می‌تواند رطوبت را جذب پوست شما کند و این کار برای پوست خشک سخت‌تر است. بنابراین بهتر است بلافاصله بعد از خشک شدن پوست از کرم و لوسیون خود استفاده کنید. این مقدار کم رطوبت باقی مانده بر روی بدن با استفاده از مرطوب کننده جذب پوست شما می‌شود و به هیدراته کردن بدن شما کمک می‌کند. در این زمینه شما می‌توانید از انواع محصولات برند شون در نمایندگی و سایت‌های مختلف استفاده کنید. قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی برند شون برای مو و پوست بسیار مناسب بوده و پایه آنها گیاهی  است. شما می‌توانید انواع شامپو، رژ لب، کرم پودر،کانسیلر و دیگر لوازم پوست و مو را متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید.

4) تغذیه پوست با سرم

سرم پوست هم مانند مرطوب کننده پوست است و بهتر است به محض خشک شدن پوست از این سرم‌ها استفاده کنید. سرم‌های پوست برای سلامت آن ضروری هستند و رطوبت پوست را در طول روز تضمین می‌کنند. استفاده از سرم پوست آن را هیدارته کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. بعد از حمام با توجه به گرما و بخار آب منافذ پوست باز می‌شوند و در صورت باز ماندن، آلودگی و انواع گرد و غبار وارد آنها می‌شود. این موضوع موجب ایجاد جوش‌های سرسیاه و دیگر انواع جوش‌ها می‌شود. برای اینکه این اتفاق نیفتد؛ بهتر است در روتین پوستی خود از سرم پوست استفاده کنید.

۶ روتین پوستی بعد از حمام که پوست را برای همیشه جوان می‌کند

سرم‌ها کمک می‌کنند تا منافذ پوست بسته شده و به راحتی آب رسانی شود. البته سرم‌های دیگری با خواص متعدد هم برای انواع پوست وجود دارند. در این زمینه شما می‌توانید با سر زدن به سایت محصولات بهداشتی و آرایشی سینره استفاده کنید. جدیدترین محصولات سینره اصل را می‌توانید با قیمت مناسب از سایت‌های اینترنتی خریداری کنید. محصولات پوست و مو سینره به لحاظ کیفیت و قیمت متناسب با هر نوع پوستی بوده و با دارا بودن مواد گیاهی مانند بابونه، اسطخدوس و غیره در نوع خود بهترین هستند.

5) پوست سر را هم ببینید

پوست سر هم به عنوان جزئی از بدن شناخته می‌شود و به همان اندازه که به بقیه قسمت‌های پوست توجه می‌کنید باید به آن هم توجه داشته باشید. مراقبت از مو و نکات مهم مربوط به آن، یکی از راه‌های خوب دیگر برای زیبایی چهره است. برای مثال شما می‌توانید پس از استحمام از یک حالت دهنده مو استفاده کنید و با ماساژ آن بر روی موهای خود آنها را شانه زده و به این صورت موها و کف سر را مرطوب نگه دارید. مراقبت از  با این کار این ماده به درون پوست سر شما هم می‌رود و مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن سر شما می‌شود. این کار از ایجاد شوره مو هم جلوگیری می‌کند. توجه به پوست سر، همچنین موجب ایجاد زیبایی و درخشندگی چهره شما می‌شود.

6) نرمش پوست، آرامش‌بخش و تاثیرگذار

استفاده از ماساژ پس از استحمام هم بسیار عالی است و اگر فردی را دارید که بعد از حمام می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد بسیار گزینه خوبی برای سلامت پوست و بدن شما است. شما می‌توانید پوست خود را با این کار بسیار شاداب کنید. برای این کار می‌توانید  با روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام، نارگیل و زیتون بدن خود را ماساژ دهید. البته اگر فردی در کنار شما نباشد؛ می‌توانید خودتان این کار را انجام داده و پاها و دستها و کل بدن خود را با روغن ماساژ دهید.

نویسنده: وحیده امینی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار