عادات‌ نادرستی که رابطه عاطفی را نابود می‌کند
کد خبر: ۲۳۲۰۷۸
تاریخ انتشار: 2021 December 25    -    ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
حفظ حتی شادترین رابطه‌ها هم گاهی کار دشواری می‌شود. آدم‌ها نگاه مختلفی به مسائل زندگی دارند و همین امر می‌تواند به مشاجره‌ای بزرگ یا سوء تفاهم بیانجامد. با این حال، مسائل ریزتر به ظاهر بی ضرری هست که می‌تواند بی آنکه حتی متوجه باشید رابطه عاطفی شما را رفته رفته ضعیف سازد، جزئیات کوچکی همچون غیبت کردن یا ترک خانه بدون خداحافظی.

عادت های غلطی که رابطه عاطفی را به نابودی می کشاند

عادت های غلطی که رابطه عاطفی را به نابودی می کشاند«تابناک با تو» - حفظ حتی شادترین رابطه‌ها هم گاهی کار دشواری می‌شود. آدم‌ها نگاه مختلفی به مسائل زندگی دارند و همین امر می‌تواند به مشاجره‌ای بزرگ یا سوء تفاهم بیانجامد. با این حال، مسائل ریزتر به ظاهر بی ضرری هست که می‌تواند بی آنکه حتی متوجه باشید رابطه عاطفی شما را رفته رفته ضعیف سازد، جزئیات کوچکی همچون غیبت کردن یا ترک خانه بدون خداحافظی.

در ادامه از عادت‌های اشتباهی خواهیم گفت که رابطه عاطفی را به نابودی می‌کشانند.

۱- هنگام دعوا حرف مسائل گذشته را پیش می‌کشید

حتی شادترین زوج‌ها هم گاهی باهم دعوا می‌کنند، چون ممکن نیست که همیشه درباره‌ی همه چیز کاملاً هم‌عقیده باشید؛ بنابراین وقتی این اتفاق رخ می‌دهد حتماً به خاطر داشته باشید که هدف حل مشکل است، نه برنده شدن یا از پا درآوردن شریک عاطفی تان. به همین دلیل پیش کشیدن مسائل گذشته هیچ فایده‌ای ندارد و فقط مستأصل تان می‌کند.

۲- وقت نامناسبی را برای صحبت درباره‌ی مسائل جدی انتخاب می‌کنید

عادت های غلطی که رابطه عاطفی را به نابودی می کشاند

وقتی مسائل جدی‌ای هست که باید درباره‌ی آن‌ها صحبت شود، مثل مسائل مالی، اهدافی که از رابطه‌ی بلند مدت دارید و غیره، بسیار مهم است که زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. این کار باید زمانی انجام شود که شریک عاطفی تان تحت فشار روانی، خسته یا ناراحت نباشد. این امر ممکن است در حالی شرایط را پیچیده‌تر کند که قابل پیشگیری بود. علاوه بر این، باید از لحن مناسبی هم استفاده کنید. حتی جدی‌ترین بحث‌ها هم لزوماً به دعوا منجر نمی‌شوند.

۳- به جای اینکه مستقیم سؤال کنید، احساسات شریک عاطفی تان را حدس می‌زنید

حتی اگر فکر می‌کنید که شریک عاطفی تان را خیلی خوب می‌شناسید هم نباید اینگونه باشد: هر کس از دید و بر اساس ارزش‌های خودش به زندگی نگاه می‌کند؛ بنابراین اگر فکر کنید که افکار یا احساسات شریک عاطفی تان را می‌دانید، این امر می‌تواند اثری بازدارنده داشته باشد (دیگر تلاشی برای برقراری ارتباط نمی‌کنید) و باعث کشمکش و احساس تنهایی شود.

۴- از خانواده‌ی شریک عاطفی تان انتقاد می‌کنید

عادت های غلطی که رابطه عاطفی را به نابودی می کشاند

بحث خانواده در هر رابطه‌ای وجود دارد. با این حال، پیش می‌آید که نگاهی متفاوت از خانواده‌ی خود یا شریک عاطفی تان به زندگی داشته باشید. این امر ممکن است منجر به سوء تفاهم یا حتی کشمکش شود. در هر صورت، باید به خاطر داشته باشید که آن‌ها بخش مهمی از زندگی شریک عاطفی تان هستند.

وقتی می‌خواهید درباره‌ی موضوعی که برایتان آزاردهنده است بحث کنید، به خاطر داشته باشید که باید از یک موضوع قابل تغییر گله کنید، نه آنکه از شخصیت افراد انتقاد و به آن‌ها حمله کنید.

۵- از صحبت درباره‌ی مسائل مالی خودداری می‌کنید

عادت های غلطی که رابطه عاطفی را به نابودی می کشاند

اغلب زوج‌ها با انواع مشکلات مالی مواجه هستند و شکی در اهمیت فراوان این موضوع نیست. درست است که همه از بحث کردن درباره‌ی این موضوع خوش شان نمی‌آید، اما باید صبور و مقاوم باشید تا جلوی بروز مشکل در آینده را بگیرید. کارشناسان توصیه می‌کنند اصول و سقفی مشخص برای خرج کردن داشته باشید که برای هر دویتان مناسب باشد و درباره‌ی هر مسأله‌ای که می‌تواند بحث برانگیز شود با یکدیگر صحبت کنید.

۶- بدون محل گذاشتن به شریک عاطفی تان خانه را ترک می‌کنید

عادت های غلطی که رابطه عاطفی را به نابودی می کشاند

شاید کار کاملاً بی ضرری به نظر برسد، اما می‌تواند نشانه‌ی خودداری از برقراری ارتباط باشد. حتی اگر مدت زیادی پیش یکدیگر بوده باشید هم مسأله‌ی ساده‌ای مثل نحوه‌ی خروج تان از خانه برای رفتن به سرکار در هنگام صبح می‌تواند اثری سازنده یا مخرب بر رابطه تان داشته باشد؛ بنابراین خانه را بدون چند کلمه یا یک لمس محبت آمیز ترک نکنید.

۷- سعی می‌کنید خشم تان را سرکوب کنید

عادت های غلطی که رابطه عاطفی را به نابودی می کشاند

سرکوب احساسات خود به جای پردازش آن‌ها بسیار مضر است، هم برای رابطه تان و هم برای سلامت روان خودتان. اگر خشم خود را سرکوب کنید، ممکن است رفته رفته تبدیل به فردی عصبی شوید، به شریک عاطفی تان پرخاش کنید، درگیر سردرد شوید و غیره. این امر داشتن واکنش مناسب به مسائل تحریک آمیز را بسیار دشوار می‌کند و در نتیجه، به رابطه تان لطمه می‌خورد.

۸- از دوستان شریک عاطفی تان انتقاد یا غیبت شان را می‌کنید

عادت های غلطی که رابطه عاطفی را به نابودی می کشاند

غیبت کردن شاید کار چندان بدی به نظر نرسد، اما بدگویی درباره‌ی عزیزان شریک عاطفی تان اصلاً فکر خوبی نیست. بار دیگر تأکید می‌کنیم گله از یک مسأله‌ی به خصوص، اگر به شکل صحیح انجام شود، کار درستی است، اما غیبت کردن تان شما را برای شریک عاطفی تان تبدیل به فردی غیر قابل اعتماد می‌کند.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار