تلفیق دو سبک در دکوراسیون داخلی خانه
کد خبر: ۲۳۱۹۴۲
تاریخ انتشار: 2021 December 24    -    ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
گاهی اوقات دکوراسیون داخلی خانه به دلیل اشتباه و یا ناآگاهی در خرید وسایل و یا علاقه به دو سبک دکوراسیون دچار بی نظمی می گردد و این سوال پیش می آید که آیا می توان در یک فضا از دو سبک استفاده کرد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت اگر تلفیق سبک ها آگاهانه صورت گیرد و نکات اصلی آن رعایت شود..

تلفیق دو سبک در دکوراسیون داخلی خانه

تلفیق دو سبک در دکوراسیون داخلی خانه«تابناک با تو» - گاهی اوقات دکوراسیون داخلی خانه به دلیل اشتباه و یا ناآگاهی در خرید وسایل و یا علاقه به دو سبک دکوراسیون دچار بی نظمی می گردد و این سوال پیش می آید که آیا می توان در یک فضا از دو سبک استفاده کرد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت اگر تلفیق سبک ها آگاهانه صورت گیرد و نکات اصلی آن رعایت شود بله میتوان تلفیق نمود در غیر این صورت ترکیبی مخالف با معیارهای زیبایی شناسی ایجاد مینماید که فضا را به هم ریخته و نامنظم نشان می دهد.

البته نگران نباشید مخلوط کردن و تطبیق سبک های طراحی به اندازه ای که به نظر می رسد سخت نیست. در ادامه با ما با ۴ نکته اصلی در این زمینه همراه باشید….

تلفیق دو سبک در دکوراسیون داخلی خانه

ابتدا عملکرد را اولویت قرار دهید!

هنگام تلفیق دو سبک های طراحی داخلی و دکوراسیون، سردرگمی می تواند یک مشکل غیر قابل حل باشد. غالباً طراحان خوش ذوق سعی می کنند زیبایی و عملکرد را همزمان مبنا قرار دهند و درنهایت گاهی منجر به فضای بیش از حد پر و طراحی نامشخص می شوند. خوشبختانه ، شما یک سلاح مخفی در اختیار دارید. شما می توانید عملکرد را مبنا قرار دهید.

منظور از اولویت قرار دادن عملکرد این است که اجازه دهید قطعات کاربردی مانند مبلمان نقش اصلی در فضا را ایفا کنند البته درست است که هر اتاق به عناصری برای زیبایی نیاز دارد می توانید در مرحله بعد آن ها را به فضا اضافه کنید.

تلفیق دو سبک در دکوراسیون داخلی خانه

تبعیت از قانون ۸۰/۲۰

قانون ۸۰/۲۰ در دکوراسیون به معنی انتخاب یک سبک غالب و ثانویه برای دکوراسیون است.

مهمترین موضوع در این قانون این است که بایستی مطمئن شوید که هر دو سبک طراحی که استفاده می کنید به جای اینکه با یکدیگر در جنگ و مخالفت باشند در حین تفاوت هایشان بایستی ، به طور مشترک کار کنند. برای انجام این کار ، باید نقش تعیین کننده ای در طراحی به هر یک اختصاص دهید اگرچه ممکن است سخت باشد بهترین کار این است که ۸۰٪ از طراحی اتاق را به یک سبک اختصاص می دهیدکه این سبک بیانگر تمرکز اصلی شما خواهد بود و در انتخاب رنگ مبلمان ، دیوار ، کفپوش و غیره تأثیر خواهد گذاشت.

سبک دوم شما بیشتر نقش پس زمینه را بر عهده خواهد گرفت. این تقریباً ۲۰٪ از طراحی کلی شما را تشکیل می دهد که دکوری ها، اکسسوری ها و وسایل روشنایی جسورانه و هنرهای دیواری چشم نواز همه گزینه های عالی برای پر کردن این نقش هستند.

تلفیق دو سبک در دکوراسیون داخلی خانه

موضوعات مشترک را پیدا کنید

هر اتاق باید شامل عناصر طراحی باشد که دارای موضوعات مشترکی هستند تا بتواند سبک ها را به هم نزدیک کند. این موضوع به ویژه هنگامی اهمیت دارد که می خواهید دو سبک زیبایی شناسی مجزا را که ذاتاً موافق هم نیستند ، ترکیب کنید. با توجه به این موضوع ، شما باید بتوانید مشترکات را پیدا و به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.

موفق ترین طرح های ترکیبی طرح هایی هستند که شباهت های ذاتی دارند. به عنوان مثال ، ترکیبی از طراحی ژاپنی و اسکاندیناوی گرچه این سبک ها ظاهراً متضاد هستند ، اما هر دو به دلیل عملکرد ساده شناخته شده اند. سعی کنید موضوع مشابهی را پیدا کنید که دو سبک را به هم مرتبط می سازد.

مهم نیست که کدام دو سبک را با هم ترکیب می کنید ، اگر راهی برای اشتراک نیافتید هنگام اتصال جزئیات به یکدیگر ، رنگ ها همیشه نقطه عطف خوبی هستند. هنگام مخلوط کردن و تطابق ظاهری دو سبک متفاوت ، یک سایه مشترک اغلب راهکاری پیوند دهنده و مطمئن محسوب می شود.

تلفیق دو سبک در دکوراسیون داخلی خانه

نقطه کانونی

هنگامی که شما برای ایجاد یک طرح ترکیبی از سبک های مورد نظر خود تلاش میکنید ممکن است مواردی را پیدا کنید که رویکرد مخالف و بسیار متضادی دارد در این موارد اگر شامل موارد زیادی است بایستی با ایجاد تغییراتی این تضاد را کم کرده یا حذف نمایید اما در مواردی که یک مورد تضاد بسیار قوی در فضا ایجاد کرده به جای مخفی کردن می توانید از آن به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید آن را برجسته کنید و آن را به کانون توجه دکوراسیون خود تبدیل کنید میتواند این عنصر شومینه یا مبلی قدیمی یا اثر هنری روی دیوار باشد!

تلفیق دو سبک در دکوراسیون داخلی خانه

اکثر مردم از ترکیب دو سبک دکوراسیون داخلی متفاوت خودداری می کنند. اما اگر به نکات بالا توجه کنید می توانید دو سبک مورد علاقه خود را باهم ترکیب کنید!

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار