بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱
کد خبر: ۲۳۱۹۰۲
تاریخ انتشار: 2021 December 26    -    ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
علیرغم چالش‌های همه‌گیری جهانی کرونا، امسال شاهد تکمیل پروژه‌های معماری فوق‌العاده‌ای بوده‌ایم، از ساختمان‌های مسکونی نوآورانه گرفته تا فضا‌های کاری و اداری خلاقانه، خانه‌های چاپ سه بعدی و حتی موزه‌های ماورایی با الهام از کیهان؛ بنابراین با نزدیک شدن به پایان سال، در اینجا مجموعه‌ای از...

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱تابناک باتو ــ علیرغم چالش‌های همه‌گیری جهانی کرونا، امسال شاهد تکمیل پروژه‌های معماری فوق‌العاده‌ای بوده‌ایم، از ساختمان‌های مسکونی نوآورانه گرفته تا فضا‌های کاری و اداری خلاقانه، خانه‌های چاپ سه بعدی و حتی موزه‌های ماورایی با الهام از کیهان؛ بنابراین با نزدیک شدن به پایان سال، در اینجا مجموعه‌ای از برجسته‌ترین ساختمان‌های ۲۰۲۱ را با هم مرور می‌کنیم.

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

مرکز فرهنگی سارا – White Arkitekter

مرکز فرهنگی سارا سوئد با ارتفاع ۷۵ متر، نمونه بسیار چشمگیری از طراحی پایدار است.

این ساختمان شامل یک هتل و یک مرکز فرهنگی متصل است که هر دو با استفاده از چوب و مواد پیش ساخته محلی ساخته شده‌اند. پنل‌های خورشیدی مصرف انرژی آن را از شبکه برق شهر کاهش می‌دهند.

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

مقبره قربانیان روستا‌های لهستان – Nizio Design International

مقبره قربانیان روستا‌های لهستانی در می‌خنیوف توسط Nizio Design International طراحی شده و یادآور جنایاتی است که ساکنان روستا‌های روستایی در لهستان در طول اشغال نازی‌ها متحمل شدند.

این موزه به شکل ۱۱ بخش بتنی خانه‌مانند متصل به هم است که از ساختار کامل تا چارچوب استخوانی را شامل می‌شود و بدون کلام اضافه، تخریب خانه‌های مردم می‌چنیو را به تصویر می‌کشد. داخل بنا مجموعه‌ای از عکس‌ها، اسناد و فیلم‌ها نصب شده که وقایع جنگ را به تصویر می‌کشند و همچنین خرابه‌های ذغالی شده واقعی در آن به نمایش درآمده.

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

خانه جامعه Casamia – معماران VTN

خانه جامعه Casamia، ساخته شده توسط معماران VTN، دارای سقف پیچیده‌ای است که حداکثر ارتفاع آن تقریباً به ۹ متر می‌رسد. این خانه در ویتنام، نمونه درخشانی از مهارت این شرکت در استفاده از بامبو به عنوان مصالح ساختمانی است. این مکان می‌تواند میزبان مراسم اجتماعی باشد و به عنوان مرکز ورزشی هم استفاده شود. گروه معماران VTN می‌گویند که این بنا به گونه‌ای طراحی شده است که حتی در برابر آب و هوای سخت، تا زمانی که به درستی نگهداری شود، بادوام باشد.

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

دفتر مرکزی لوموند – Snøhetta

دفتر مرکزی لوموند، توسط شرکت معماری Snøhetta، ساخته شده و دارای نمای شیشه‌ای پیکسلی است که از ۲۰۰۰۰ قطعه شیشه تشکیل شده است.

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

موزه نجوم شانگ‌های – Ennead Architects

موزه نجوم شانگ‌های به گونه‌ای طراحی شده است که دارای حداقل تکیه گاه ساختاری باشد و تصور شناور بودن را ایجاد کند.

موزه نجوم شانگ‌های توسط شرکت Ennead طراحی شده. طراحی منحنی ساختمان در واقع از کیهان الهام گرفته و بخش‌هایی از آن تقریبا شبیه به یک ساعت آفتابی بزرگ عمل می‌کند و گذر زمان را نشان می‌دهد.

فضای داخلی عظیم تقریباً ۴۰۰۰۰ متر مربعی آن، میزبان ترکیبی از نمایشگاه‌های موقت و دائمی، یک تلسکوپ خورشیدی، یک رصدخانه، به‌علاوه نقاط تماشا و یک سالن نمایش افلاک‌نما است.

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

صومعه صدا

معماران OPEN با نرم‌افزار‌های تخصصی و با مشاوره مهندسان آکوستیک، این بنای عالی را برای کنسرت‌های زنده ساخته‌اند.

در یک نگاه، می‌توان فکر کرد که اینجا بخشی از منظره کوهستانی ناهمواری است که در آن واقع شده است. این بنا اتفاقاً در نزدیکی برخی از مناطق ویران شده دیوار بزرگ چین در دوره سلسله مینگ قرار دارد.

این بنا در برابر عناصر طبیعی پیرامونی بسیار باز و پذیرا است. دهانه‌های گسترده‌ای در آن پیشبینی شده که اجازه ورود آب و خروج بی‌ضرر آن را می‌دهند.

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

شراب‌سازی Le Dôme – فاستر + شرکا

شراب‌سازی Le Dôme به ارتفاع متوسط ​​فقط ۱۰ متر است. ساختمانی دایره‌ای با پوشش چوبی در تاکستان‌های بوردو، فرانسه.

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

برج ترودو – استفانو بوئری آرچیتتی

برج ترودو، اثر استفانو بوئری آرچیتتی، در آیندهوون، هلند با ارتفاع متوسط ​​۷۰ متر است. این بنا مبتنی بر تجربه شرکت در تولید برج‌های سبز یا اصطلاحا جنگل‌های عمودی است. بالکن‌های بیرون‌زده و فضای سبز آن شامل ۱۳۵ درخت و همچنین ۸۵۰۰ بوته و ۱۵۰۰ گیاه است.

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

طراحی خانه با چاپ سه بعدی خیابان ۱۷ شرقی

فناوری ساخت و ساز پرینت سه بعدی پتانسیل تولید انبوه خانه‌های راحت و ایمن با هزینه کم را دارد. این پروژه شامل چهار خانه نسبتاً مجلل است که حدود ۴۵۰۰۰۰ دلار آمریکا قیمت دارند. قسمت پایینی خانه‌ها پرینت سه بعدی است، اما قسمت‌های بالایی در واقع از چوب ساخته شده. آن‌ها دارای قسمت‌های ایوان، اتاق خواب‌های اصلی با سقف‌های بلند، و اتاق‌های نشیمن مناسب هستند.

بهترین ساختمان‌های سال ۲۰۲۱

استادیوم ۹۷۴ قطر برای جام جهانی

استادیوم ۹۷۴، ساخته شده توسط معماران Fenwick Iribarren، از یک چهارچوب فولادی و یک سقف، با جدار مشبک ساخته شده و خلاقانه از ۹۷۴ کانتینر به عنوان اجزای ساخت و ساز استفاده شده.

این استادیوم به گونه‌ای طراحی شده است که پس از پایان مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بتوان آن را با سهولت نسبی برچید و بازیافت کرد یا حتی در جای دیگری بازسازی کرد. البته نگرانی‌های قطعی در مورد عملکرد جعبه‌های فلزی در هوای گرم وجود دارد، اما اگر موفقیت‌آمیز باشد، به طور بالقوه می‌تواند طراحی استادیوم را برای رویداد‌های مهمی مانند جام جهانی و المپیک متحول کند و نیاز به ساخت و ساز‌های عظیم و پرهزینه را کاهش دهد.
منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار