مرد ایده ال برای ازدواج از نظر دختران ایرانی اینگونه است
کد خبر: ۲۳۱۲۵۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 17    -    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مرد ایده آل دختران ایرانی ازدواج مهم‌ترین مرحله در زندگی هر دختر و پسری است. در این مقاله قصد داریم شما را با خصوصیات یک مرد ایده آل در نظر دختران ایرانی آشنا کنیم. مدت هاست مسئولان خبر از کاهش آمار ازدواج می‌دهند و عده‌ای این کاهش را دلیل تغییر اهداف زندگی دختران و معیار‌های آن‌ها برای ازدواج می‌دانند و با اصطلاح سخت‌گرفتن در مورد این معیار‌ها صحبت می‌کنند.

مرد ایده ال برای ازدواج از نظر دختران ایرانی اینگونه است

مرد ایده ال برای ازدواج از نظر دختران ایرانی اینگونه است«تابناک با تو» - مرد ایده آل زنان و ویژگی‌های آنان از نظر زنان را در مقاله زیر بخوانید. اخلاق، مهم‌ترین معیار دختران این دوره و زمان است. عدم دخالت خانواده مرد و خیانت نکردن مرد به زن را میتوان از معیار‌های زنان برشمرد. در ادامه با ما همراه باشید.

مرد ایده آل زنان

مرد ایده آل دختران ایرانی ازدواج مهم‌ترین مرحله در زندگی هر دختر و پسری است. در این مقاله قصد داریم شما را با خصوصیات یک مرد ایده آل در نظر دختران ایرانی آشنا کنیم.

مدت هاست مسئولان خبر از کاهش آمار ازدواج می‌دهند و عده‌ای این کاهش را دلیل تغییر اهداف زندگی دختران و معیار‌های آن‌ها برای ازدواج می‌دانند و با اصطلاح سخت‌گرفتن در مورد این معیار‌ها صحبت می‌کنند.

مرد ایده ال برای ازدواج از نظر دختران ایرانی اینگونه است

این گروه عموماً بر این اعتقادند که گرایش دختران به دانشگاه و حضور اجتماعی آن‌ها باعث بروز هویتی شده که امکان پذیرش هر مردی را در زندگی خود ندارند و همواره به دنبال فردی در سطح خود یا حتی بالاتر

هستند و به دلیل پیچیدگی‌های راه پیشرفت پسران از جمله تحصیلات، سربازی، اشتغال و درآمد مناسب، دختران با داشتن جایگاه مناسب نمی‌توانند با همتایان خود ازدواج کنند. حال سؤال اینجاست که مرد ایده‌آل و مرد مناسب ازدواج از نظر دختران چه ویژگی‌هایی دارد؟

شکل‌گیری ارزش‌های مادی برای ازدواج

همسر ایده‌آل به معنای تصوری که جوانان از ویژگی‌های فرد موردنظرشان جهت ازدواج در ذهن خود می‌سازند، به کار می‌رود. در واقع وقتی از معیار‌های ازدواج صحبت می‌کنیم، منظور همان تصورات ذهنی فرد از همسر مطلوبش است.

دکتر احمدنیا؛ جامعه‌شناس و عضو هیأت مدیره انجمن جامعه‌شناسی ایران در مورد تحقیقی در سطح تهران در رابطه با معیار ازدواج جوانان تصریح کرد که هم دختران و هم پسران ظاهر و ثروت را در اولویت‌ها مطرح می‌کردند.

ارزش‌های مادی در هر دو جنسیت شکل گرفته است.

در این پژوهش معیار‌های ایده‌آل برای ازدواج را پرسیدم و همه افراد ابعاد معنوی، صداقت، ایمان و پاکدامنی را بیان کردند، اما در عمل برای پسران در درجه اول زیبایی ظاهری و در رتبه‌های بعدی ثروت دختر اهمیت داشت و دختران ثروت را در اولویت قرار می‌دادند و ظاهر را در اولویت دوم می‌گذاشتند.

مردان نیز برای زنان ابژه جنسی شده‌اند

از طرفی دکتر شالچی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی معتقد است که امروزه زنان هم فاعلیت‌شان زیاد شده است. البته تاحدی هم فرهنگ جهانی به این سو حرکت کرده است. فیلم‌ها یا تبلیغات بازرگانی را که نگاه کنیم، برخلاف دهه‌های گذشته که صرفاً زن در مقام ابژه جنسی قرار می‌گرفت، مرد هم در مقام ابژه جنسی قرار می‌گیرد. این امر نشان می‌دهد که زنان هم در حوزه عمومی هر چه بیشتر به مردان به‌عنوان یک ابژه جنسی نگاه می‌کنند. همین نگاه باعث شده مردان هم سعی داشته باشند ابژه‌های جنسی خوبی برای زنان باشند.

مثلاً بخشی از اقبال گسترده پسر‌های ایرانی به بدن‌سازی ناشی از همین نگاه جنسی زنان به مردان است.

مرد ایده ال برای ازدواج از نظر دختران ایرانی اینگونه است

اخلاق، مهم‌ترین معیار مرد ایده آل زنان و دختران

همانطور که نتایج تحقیقات احمدنیا نشان می‌داد، زمانی که معیار‌های ازدواج پرسیده می‌شود همه افراد ابعاد معنوی را بیان می‌کنند.

اما بسیاری از دختران معقدند این معیار‌ها صرفاً برای همسر مناسب بیان می‌شود و طبیعتاً مرد ایده‌آل ویژگی‌های بسیار برتری دارد.

منصوره، ۳۳ ساله و دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض است.

او در مورد ویژگی‌های مورد نظرش برای انتخاب همسر مناسب می‌گوید: «مهربون، صمیمی، محکم (طوری که بشه بهش تکیه کرد).

خوش‌رو، شوخ، اهل مدارا، صبور و هرچه خوبی را داشته باشد. از نظر ظاهر تا حد معمول باشد که به دل بشیند».

در زمینه خلقیات تأکید بسیاری از دختران روی عصبی نبودن مرد است. سونا، ۳۲ ساله، دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان آلمانی می‌گوید: «مرد باید تا حدی مهربون و صبور باشد.

مرد عصبی به هیچ دردی نمی‌خورد.

در هر شرایطی آداب معاشرت را رعایت کند».

آنچه دختران ایرانی از مرد ایده آل و همسر آینده خود انتظار دارند

مردی که خیانت نکند

اهمیت موضوع خیانت نیز در صحبت‌های دختران شنیده می‌شود؛ به‌طوری‌که بهدخت ۲۱ ساله و دانشجوی مهندسی عمران اهمیت ویژه‌ای برای تعهد قائل شده و می‌گوید: «در روز‌هایی که خیانت یک مسأله فراگیر شده این موضوع برایم از

اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تا زمانی که مطمئن نشوم که به اصول اخلاقی پایبند نیست نمی‌توانم با مردی ازدواج کنم.

بقیه موارد مثل شغل و درآمد و تحصیلات و خانواده در حد متوسط برایم قابل قبول است، فقط و فقط

تعهد و پایبندی به مسائل اخلاقی‌اش برایم خاص و ویژه است».

تعاریف مختلف از وضعیت مالی متوسط براساس پژوهش احمدنیا ثروت مهم‌ترین معیار ازدواج دختران در تهران شناخته شده است. در این رابطه بسیاری از دختران معتقدند وضعیت مالی و درآمدی مرد باید در حد متوسط باشد، اما در بررسی‌های جدی‌تر تعریف متوسط از دید هرکدام متفاوت است.

مرد ایده آل زنان و دختران ایرانی

حوریه، ۲۵ ساله و شاغل نیز معتقد است: «مرد باید از شرایط کاری متعادل و بیمه برخوردار باشد و ظاهری متناسب داشته باشد. چون الان در جامعه این موارد همه‌گیر شده و معمولاً کار و ظاهر را در کنار هم قبول می‌کنند».

سونا ۳۲ ساله با تأکید بر این‌که بسیاری از زوج‌ها در ابتدای ازدواج ناخواسته صاحب فرزند می‌شوند، می‌گوید: «وضعیت مالی حداقل طوری باشد که بتواند زندگی خودش، همسرش و یک بچه را تأمین کند. مردی که نتواند خرج خودش و همسرش را بدهد، چطور می‌تواند بچه‌دار شود؟!» تعریف زیبایی ظاهر از نظر دختران

ترلان ۲۲ ساله ظاهر را جزو معیار‌های ایده‌آل خود قرار نمی‌دهد. او می‌گوید: «از نظر ظاهر فکر می‌کنم جنس مذکر همین که به دل بشیند کافیست یا کمی جذابیت داشته باشد. به هر حال در ایده‌آل‌هایم هیچ‌وقت به جزئیات ظاهر توجه نکردم. بیشتر به خوش‌پوشی و مرتب بودن دقت کردم». اما سونا، ۳۲ ساله خوش لباس و خوشتیپ بودن را برای ظاهر مرد مناسب می‌داند.

عدم دخالت خانواده مرد، معیاری قابل تأمل

بسیاری از دختران بر اهمیت ویژگی‌های خانواده مرد در انتخاب همسر تأکید دارند و معتقدند دو خانواده باید با هم تناسب داشته باشند، اما عموماً ترجیح می‌دهند خانواده در زندگی‌شان دخالتی نداشته باشد. فائزه ۲۱ ساله می‌گوید: «خانواده فرد باید به شکلی باشند که در مسائل زناشویی دخالت نکنند و نظر ندهند. خلافکار نباشند. معتاد نباشند. از پسرشان حمایت مالی بکنند. عروس را واقعاً دوست داشته باشند نه ظاهری. بیشتر از وظیفه‌ام از من توقع نداشته باشند. مثلاً وظیفه ندارم در خانه‌شان کار کنم. وظیفه من همان وظایف شوهرم است».

مرد ایده ال برای ازدواج از نظر دختران ایرانی اینگونه است

عوامل افزایش‌دهنده شانس موفقیت در ازدواج

این جامعه‌شناس به توصیه در خصوص معیار‌های صحیح ازدواج پرداخت و تصریح کرد که توصیه ما به ازدواج با شریک زندگی مناسب بر اساس معیار‌های تضمین‌کننده سلامت افراد است.

از هر کسی بپرسید که بهترین معیار‌های ازدواج چیست، همه را به جز سلامت مطرح می‌کند.

در حال حاضر باید نگران سلامت افرادی باشیم که در تجرد می‌مانند یا وارد رابطه‌های کاذب می‌شوند.

نتایج پژوهش‌ها نشان داده است که افراد متأهل نسبت به افراد مجرد سالم‌تر هستند؛ زیرا انواع مکانیسم‌ها به سلامت کمک می‌کنند؛ البته در شرایطی که انتخاب درستی صورت گرفته باشد.

 

باید کمک کنیم ازدواج‌ها با مبانی درستی انجام شود. در جامعه‌شناسی بر عوامل افزایش‌دهنده شانس موفقیت در ازدواج تأکید می‌کنیم تا با این روش آمار طلاق کاهش یابد.

اگر می‌خواهیم با مسأله نسبت‌های فزآینده تجرد ناخواسته مقابله کنیم، باید فکر کنیم که چرا فرد تمایل به ازدواج ندارد و باید تلاش کنیم نگرش‌ها نسبت به ازدواج تغییر مثبت کند و ترس‌ها و نگرانی‌های فعلی از بین برود.

منبع: پرشین وی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
0
7
دختر ايده ال و مورد نظر مردها را هم مي نوشتيد، زيبايي جاي خود، ولي مهربان و خوش صحبت، همدل و همراه و وفادار باشد
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
2
9
یک علت مهم بالا رفتن سن ازدواج جوانان در ایران ، تمایل آنها بخصوص دخترها به کسب مدرک تحصیلی از دانشگاه است . دختری که فوق لیسانس یا دکترا دارد مایل است با مردی تحصیلکرده ازدواج کند اما اکثر پسرهای تحصیلکرده ایران بیکارند یا امکانات و درآمد و تجربه کافی برای اداره یک خانواده را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
دقیقا دانشگاه های بیهوده رشته های از رده خارج عامل بدبختی بسیاری جوانان شده خودم 4سال عمرم تباه کردم الان کارگر هستم هیچ ربطی به لیسانسم نداره حتی اون مجموعه افراد کلاس برای مدرک گرفتن و افزایش حقوق میامدن کلاس اصلا تاثیری در ارتقا روابط اجتماعی من نداشتن مردم دنیا میرن دانشگاه شغل خوب برسن روابطشون قوی بشه ما اینجا فقط جیب یه عده به اصطلاح فرهنگی رو پر کردیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
1
3
ریشه رفتار و گرایشات در میلیونها سال تکامل است. چیزی تغییر نکرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
میلیونها سال این شرایط و امکانات امروز وجود نداشته این تغیر نگرشها در چند دهه اخیر بوجود آمده
ناشناس
| |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
تغییر نگرشی اتفاق نیافتاده است با توجه به شرایط بارداری در گونه انسان، زن به مردی نیاز دارد تا قادر باشد از او و فرزندش محافظت کند. یک غریزه است مرد موفق تر گزینه بهتر (جذاب تر)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
3
12
اولویت اول الی آخر بانوان پول و ثروت و ایجاد زندگی بی دردسر است.
دو دهه پیش حداقل ها باید تامین می شد و حالا حداکثرها . زندگی رو نمی خوان بسازن ساخته شده می خوان .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
0
8
خود ازدواج که کمیاب شده در مورد کیفیت و کمیتش باید مطلب تهیه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
4
9
فعلا بعضی دختران اهن پرست (ماشین مدل بالا) شده اند وبعضی پسران عروسک پسند(کسانی که جایی در بدنشان باقی نمانده که جراحی زیبایی نشده باشد) .....متاسفانه..........
فامیل دور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
10
8
یه سالی میشه که دنبال ازدواج هستم و بالای 10 تا دخترم رفتم دیدم.. چیزی که تو مشاهداتم و برخوردها دیدم اینه که دخترای بالای 30 سخت گیری بیشتری دارن نسبت به دخترای دهه هفتادی..
دوم اینکه دخترایی که از طرف برنامه های همسریابی یا این خانمهای واسطه ازدواج معرفی میشن اکثرشون از نظر زیبایی در درجه پایین یا حداقل زیر متوسط هستن.. یعنی اون دختری که زیبایی نسبی داشته باشه معمولا کارش به معرف نمیرسه و سریع ازدواج میکنه...
باشناس
|
Romania
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
2
4
چطوریه دختر پسرهایی که بدون هیچ تعهدی باهم دوست میشن در حد اروپایی هم رفتار میکنن دختره خانوادش هم میدونه انگار نه انگار اما موقع ازدواج 1200تا تعهد و ضمانت پیش میکشن چرا دارین خودتون رو گول میزنین این فقط باعث افزایش سن و در خانه ماندنتون میشه مردم تمام دنیا در سن 18سال مستقل میشن میرن دنبال کار و ازدواج اون هم 50 50 برابر و مساوی ازدواج خیلی ساده و آسونه ازش غول نسازین وقتی مملکت قانون ازدواج و حمایت از خانواده داره نیازی به هیچکدوم از شرایط شما خانم های محترم در عقدنامه نیست انسان یک ثانیه بعدش رو هم نمیتونه ضمانت کنه.خانم 33سالشه دو دهه هم از سن بلوغش گذشته نشسته تو خونه منتظر خواستگار فول آپشن رویایی اش که بهترین و فلانترین و... نه جانم اینطوری نمیتونین ازدواج کنین امروزه باید برای رسیدن به خواسته ها تلاش کنین دختر و پسر هم نداره همه باید بدوبدو داشته باشین وگرنه از قافله عقب میمونید درضمن بهترینی وجود نداره همه آدما ایراداتی دارن با رویاپردازی و توقعات زیاد ازدواج نکنین چون فقط باعث افزایش آمار طلاقها میشوید بدتر از طلاق ایجاد ذهنت منفی در جامعه بدبینی و غیره است که باعث میشه افراد به سمت ازدواج نروند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار