این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم
کد خبر: ۲۳۱۰۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
حتما اگر از مخاطبان همیشگی برترین‌ها باشید تا الان با این سبک مقاله‌ها که به صورت طرح یک پرسش و انتشار محبوب‌ترین پاسخ‌ها به آن انجام می‌شود، آشنا هستید. با این وجود این مقاله با وجود تبعیت از فرم قبلی به خاطر موضوع خاصی که دارد اندکی با بقیه متفاوت است.

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم«تابناک با تو» - حتما اگر از مخاطبان همیشگی برترین‌ها باشید تا الان با این سبک مقاله‌ها که به صورت طرح یک پرسش و انتشار محبوب‌ترین پاسخ‌ها به آن انجام می‌شود، آشنا هستید. با این وجود این مقاله با وجود تبعیت از فرم قبلی به خاطر موضوع خاصی که دارد اندکی با بقیه متفاوت است.

داستان این مقاله هم با یک پرسش آغاز می‌شود. پرسشی که یک کاربر ردیت با نام کاربری u/misterZ_۶۰۰۰ این‌گونه از بقیه کاربران پرسید:" به نظر شما با کدام سلبریتی فوت شده مانند قدیس‌ها رفتار می‌شود، در حالی‌که در زمان زندگیشان به معنی واقعی کلمه آدم بدی بودند؟ "

این پرسش خیلی زود وایرال شد و تنها در ردیت بیش از ۴۰ هزار پاسخ دریافت کرد که در ادامه برخی از محبوب‌ترینِ آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد، اما پیش از آن ذکر دو نکته ضروری است: نکته اول اینکه هیچ کدام از این کاربران برای گفته‌هایشان سندی ارائه نداده‌اند و هرچند که تمام پاسخ‌های موجود در این مقاله با تکیه بر آگاهی عمومی درست به نظر می‌رسند، اما بهتر است با آن‌ها مانند حقایق تاریخی برخورد نشود.

نکته دوم اینکه اغلب افراد معروفی که نامشان در این مقاله آمده (شاید جز مادر ترزا) نه به خاطر اخلاق خوب و انسانیتشان بلکه به دلیل دست‌آوردهایشان در هنر، علم و صنعت مورد تحسین قرار می‌گیرند و این مقاله شاید مجال خوبی باشد که به خودمان خاطرنشان کنیم انسان‌ها در دنیای واقعی نه مانند داستان‌های جن و پری سیاه و سفید، بلکه خاکستری هستند و آدم‌های معروف هم مانند همه ما مخلوطی هستند از خصوصیات خوب و بد.

استیو جابز

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

آدم معروفی که به نظر من بعد از مرگش تمام خصوصیات بدی که داشت فراموش شد کسی نیست جز استیو جابز. هر کسی که داستان زندگی استیو جابز را خوانده باشد می‌داند که او در برخورد با خانواده‌اش یک عوضی تمام عیار بود و فرزندانش از او متنفر بودند. علاوه بر این استیو جابز در حرفه‌اش هم کم خصوصیت بد نداشت و بار‌ها همکاران و زیردست‌هایش را برای نجات خودش قربانی کرد و بار‌ها اختراعات و ایده‌های دیگران را به نام خودش تمام کرد و برای آن‌ها تحسین شد.

پائول واکر

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

راستش خودم از مطرح کردن این موضوع چندان خوشحال نیستم، چون پائول واکر در خارج از این دو اتفاق انسان خوبی به نظر می‌آمد، اما حقیقت این است که این بازیگر در طول زندگیش دو بار با دختران ۱۶ ساله وارد رابطه شد. یک بار وقتی ۲۸ ساله بود و یک بار دیگر وقتی ۳۳ سال داشت و این اتفاق در حالی می‌افتاد که خود او دختری تقریبا در همان سن‌ها داشت. سن قانونی رابطه در کالیفرنیا ۱۸ سال است.

مادر ترزا

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

شاید بسیاری از شما تعجب کنید چرا که مادر ترزا در ذهن بسیاری نماد از خودگذشتگی و انسان دوستی است، اما او از بیماران سوءاستفاده می‌کرد. مادر ترزا در بسیاری از موارد اجازه نمی‌داد بیماران به دارو‌های مسکن و روش‌های درمانی دسترسی داشته باشند. به نظر من برای اینکه مادر ترزا در دنیا به عنوان یک قدیس مطرح شود انسان‌های زیادی قربانی شدند.

کوکو شنل

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

بار‌ها و بار‌ها نام کوکو شنل از رسانه‌های مختلف به گوشمان می‌خورد و ممکن نیست درباره فشن صحبت شود و نام او به میان نیاید، اما هیچ کس درباره علاقه این سمبل فشن به جنبش نازی و تلاش‌هایش برای عادی جلوه دادن جنایاتِ نازی‌ها صحبت نمی‌کند. (یادداشت نویسنده اصلی مقاله: اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد کوکو شنل نه فقط یک علاقمند به نازی‌ها بلکه در بخشی از زندگی‌اش یک مامور نازی بوده است.)

پابلو پیکاسو

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

پابلو پیکاسو یک انسان سوءاستفاده‌گر، خودپسند و خودمحور بود که افراد دوروبرش را از میل به زندگی خالی می‌کرد. یکی از علاقمندی‌های اصلی او در زندگی، زنان جوان بود. زنان جوانی که وقتی کارِ پیکاسو با آن‌ها تمام می‌شد و از زیر سلطه او خارج می‌شدند از نظر روحی و روانی به معنی واقعی کلمه نابود شده بودند. از طرف u/Tedtyro

الویس پریسلی

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

دقیقا نمی‌دانم این موضوع در زمان و مکانی که الویس زندگی می‌کرد چقدر ناپسند محسوب می‌شده، اما دست‌کم در زمان ما امری بسیار شنیع به حساب می‌آید. بر اساس گفته‌های خود الویس پریسلی او رابطه‌اش با همسرش پریسیلا را زمانی آغاز کرده که پریسیلا تنها ۱۴ سال سن داشته است.

شان کانری

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

به نظر من شان کانری انسان درستی نبود. در بهترین حالت به شدت کوته فکر بود و اگر شما طرفدار او هستید و به نظرتان حرف من اشتباه است، توجهتان را به یکی از گفته‌های این بازیگر جلب می‌کنم:" به نظر من زن‌ها برای اینکه حرف گوش‌کن باشند باید هرازچندگاهی کتک بخورند.

فرانک سیناترا

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

یکی از دوستان پدربزرگم و همسرش سال‌ها پیش برای فرانک سیناترا کار می‌کردند و تقریبا هیچ خاطره مثبتی از او نداشتند. ظاهرا فرانک از آن دست آدم معروف‌هایی بوده که فکر می‌کرده لازم نیست به کارکنانش حقوق بدهد. علاوه بر این آن‌ها داستان‌های ناراحت کننده‌ای از نحوه برخورد فرانک سیناترا با زیردستانش تعریف می‌کردند و از آن داستان‌ها این‌گونه به نظر می‌رسید که او به طور کلی آدم خوبی نبوده است.

کریستف کلمب

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

تقریبا از تمام اسناد و مدارک موجود این‌گونه برمی‌آید که کریستف کلمب یک عوضی تمام عیار بوده است که دوست و دشمن از رفتار‌های سمی او در امان نبوده‌اند. با این وجود برای سال‌ها در مدرسه کریستف کلمب به عنوان یک قهرمان و انسان بی مانند به ما شناسانده شد.

جری لوئیس

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

سلبریتی که هروقت بخصوص چیز خوبی درباره شخصیتش می‌شنوم حسابی از کوره در می‌روم، جری لوئیس است. تقریبا تمام شواهد بر این موضوع دلالت می‌کند که جری لوئیس حتی اگر هنرمند خوبی هم بوده، اما به هیچ وجه انسان خوبی نبوده است. او رفتار ناراحت کننده‌ای با خانواده‌اش داشت و در نهایت فرزندانش را از ارث محروم کرد. علاوه بر این جری لوئیس بدترین رفتار ممکن را در سر صحنه فیلم‌برداری با عوامل ساخت داشت و تقریبا همه را با رفتارهایش آزار می‌داد. کافی است همین الان کلیپ‌هایی از او و رفتارش را در یوتیوب ببینید.

بینگ کازبی

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

من بیشترین مشکل را با بینگ کازبی دارم چرا که از او به عنوان بهترین پدر قرن یاد می‌کنند. او برای سال‌ها از فرزندانش به صورت جسمی و روحی سوء استفاده کرد و بار‌ها به همسرش خیانت کرد. اگر این‌ها کافی نیست او در حرفه‌اش هم مانند گرگ رفتار می‌کرد و به افراد زیادی آزار رساند. از طرف u/krg ۲۶۹۴۴

چارلی چاپلین

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

به نظر من بهترین راه برای توصیف چارلی چاپلین و رفتارهایش این است که بگوییم او هاروی واینستین سال ۱۹۳۰ بود. دو ازدواج اول چاپلین هر دو با نوجوانانِ بازیگری بود (هر دو در زمان رابطه ۱۶ ساله بودند و چاپلین در دهه ۳۰ زندگیش بود) که، چون بر اثر رابطه با چاپلین باردار شده بودند، چارلی چاپلین مجبور شده بود با آن‌ها ازدواج کند. چاپلین تنها برای نجات شهرتش در رسانه‌ها با این دختران ازدواج کرد و در هر دو مورد چند سال بعد طلاقشان داد. چارلی چاپلین به گفته خود و نزدیکانش در طول حرفه‌اش بار‌ها با دختران جوان! رابطه داشت.

سالوادورو دالی

این آدم‌های معروف، فرشته نبودند، فریب خوردیم

به محض اینکه نگاهم به این پرسش افتاد یادِ سالوادورو دالی افتادم. آثار هنری و تاثیرش در نقاشی به کنار، سالوادورو دالی در زندگی شخصیش یک فاشیست و طرفدار فاشیسم بود که در طول زندگیش بار‌ها و بار‌ها زنان را کتک زده بود.

منبع: برترین‌ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
21
رسانه ها مي توانند واقعيات را وارونه نشان دهند، به هر روي همه انسانها مجموعه اي از خوبيها و بديها هستند و بايد تلاش كرد كه خوبيها بيشتر باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
6
4
کتک زدن زنان که نشانه فاشیسم نیست نشاندهنده نگاه سنتی به زندگی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
5
وضع در مورد فلاسفه فاجعه بار هست . لطفا کتاب فلاسفه بد نام را مطالعه کنید تا ببینید کسانی که جملاتشان شمع محفل روشنفکران است چه زندگی داشته اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار