مذاکره‌کنندگان چه واکسنی زدند که روادید گرفتند؟!
کد خبر: ۲۳۰۵۷۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 09    -    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
عمده واکسن‌های تزریق شده در کشور سینوفارم بوده و جمعیت کمی توانسته‌اند از واکسن‌های آسترازنکا استفاده کنند. این موضوع موید این است که افرادی که به خارج از کشور رفته برای دریافت ویزا حتما از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به غیر از فرانسه که تست پی‌سی‌آر منفی را هم قبول می‌کند می‌بایست یا واکسن آسترانکا تزریق کرده و یا اینکه به گونه‌ای از واکسن‌های آمریکایی بر خلاف رویه ضد استکباری که نشان می‌دهند استفاده کرده باشند.
جامعه 24: چند روز قبل شهره لرستانی بازیگر سینما در اینستاگرام خود ضمن انتشار یک پست انتقادی از نمایندگان پرسید که با توجه به قانون اروپا، نمایندگان مجلسی که به اسپانیا و دیدن فوتبال رئال مادرید رفته‌اند و مذاکره کنندگان احیای برجام آیا واکسن برکت زده‌اند یا چیز دیگر؟
 
پست لرستانی کنایه‌ای به شوآف نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تزریق واکسن برکت در ماه‌های اخیر و مخالفت صریح این افراد با واکسن‌های خارجی بود.
 
واکسن‌های مورد تأیید اتحادیه اروپا
این در حالیست که هر کشوری لیست ویژه خود را برای تأیید واکسن‌های مسافرین خارجی دارد. اتحادیه اروپا واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، مدرنا، جانسون و جانسون را تأیید کرده و هنوز خبری از واکسن‌های ایرانی، روسی، چینی و هندی که در ایران تزریق شده‌اند، نیست و تنها واکسنی که در ایران تزریق شده و مورد تأیید اتحادیه اروپا است واکسن آسترانکا بود، اگرچه قرار بود واکسن سینوفارم نیز در گروه این واکسن‌ها قرار بگیرد.
 
حال سوالی که پیش می‌آید این است که تیم مذاکره کننده هسته‌ای یا نمایندگان مجلس که به اسپانیا رفتند چه واکسنی را دریافت کرده‌اند؟ اگر واکسن برکت یا دیگر واکسن‌های ایرانی بوده چگونه این‌ها توانستند مجوز ورود به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را دریافت کنند و حتی از آن مهمتر وارد جمعیتی چون حاضران در استادیوم سانتیاگو برنابئو شده و مسابقه رئال مادرید را ببینند اگرچه به قول خود برای یک اتنوگرافی یا مردم شناسی رفته باشند.
 
این افراد و تعداد زیادی از افرادی که تیم مذاکره کننده هسته‌ای را همراهی می‌کنند یا باید واکسن آسترازنکا و یا اینکه یکی از واکسن‌های آمریکایی که ورود آن‌ها به کشور ممنوع است تزریق کرده باشند. درحالی‌که همین افراد تبلیغات زیادی را برای واکسن برکت انجام داده و خود را از جمله کسانی می‌دانستند که این واکسن را تزریق می‌کردند.
 
میزان واکسن‌های وارد شده و تزریق شده
در حال حاضر بیش از ۱۰۸ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شد، این در حالیست که بر اساس اعلام گمرک ایران تا آبان ماه سال جاری ۱۴۸ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۰۸ دوز واکسن وارد کشور شد که ۸۸ درصد آن سینوفارم چینی بود.
 
بر اساس اعلام سازمان گمرک ایران، از مجموع واکسن وارداتی ۱۳۱ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۸۹۸ دوز سینوفارم چین بوده که معادل ۸۸.۷۳ درصد کل واکسن‌های وارداتی بوده است. همچنین ۱۲ میلیون و ۶۹ هزار و ۲۱۰ دوز آسترازنکا از چند کشور وارد ایران شده که ۸.۲۴ درصد کل واکسن ورودی به ایران را تشکیل می‌دهد.
 
از مابقی واکسن‌های وارداتی، چهار میلیون و ۹۱ هزار دوز اسپوتنیک از روسیه و یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز بهارات هندی سایر واکسن‌های خارجی را تشکیل داده‌اند.
 
این در حالیست که بر اساس میزان مصرف، ۸۶ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۵۶۸ دوز واکسن سینوفارم معادل ۸۰.۳ درصد و پنج میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۰۰ واکسن آسترازنکا معادل ۵ درصد واکسن‌های تزریق شده در مجموع سه دوز تزریق شده است.
 
این در حالیست که شش میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۰۰ دوز واکسن برکت در مجموع سه دوز تا امروز تزریق شده است که معادل ۳.۳ درصد واکسیناسیون کشور را تشکیل می‌دهد.
 
همانگونه که در بالا نیز عنوان شد عمده واکسن‌های تزریق شده در کشور سینوفارم بوده و جمعیت کمی توانسته‌اند از واکسن‌های آسترازنکا استفاده کنند. این موضوع موید این است که افرادی که به خارج از کشور رفته برای دریافت ویزا حتما از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به غیر از فرانسه که تست پی‌سی‌آر منفی را هم قبول می‌کند می‌بایست یا واکسن آسترانکا تزریق کرده و یا اینکه به گونه‌ای از واکسن‌های آمریکایی بر خلاف رویه ضد استکباری که نشان می‌دهند استفاده کرده باشند.
 
 آنچه در مورد آن اطمینان وجود دارد این است که این افراد برکت تزریق نکرده‌اند چرا که این کشور‌ها هنوز سینوفارم، برکت و حتی اسپوتنیک را مورد تأیید قرار نداده‌اند. واکسن رازی، اسپایکوژن و فخرا نیز تازه توسط وزارت بهداشت خریداری شده‌اند. واکسن پاستوکووک هم همچون سینوفارم و برکت است پس گزینه ایرانی، روسی و چینی در مورد این افراد به کلی کنار می‌رود و آنچه باقی می‎ماند آسترازنکا و یا واکسن‌های آمریکایی است که در ایران وجود ندارد و حداقل واردات آن به صورت رسمی از کشور صورت نگرفته.
جامعه 24
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
1
22
مردم فریبی موج میزنه
در سایر موارد هم مردم رو فریب دادند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
مدیونی اگر باورنکنی که همشون برکت زده اند.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
5
واکسن ضد استکباری دیگه چیه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
حتما به واکسن فایزر میگن ضد استکباری...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
10
دربین 40نفرهییت اعزامی به وین در هفته گذشته تعدادزیادی خانمهای خانه دار بودند.وزارت محترم امورخارجه لطفا بفرمایید دراین شرایط گرانی و کسری بودجه کشور و یورو 32هزارتومانی آن بانوان محترم چه کسانی بودندو چه سمتی داشتندو به چه دلیل همراه معاون سیاسی عازم وین شده بودند؟ ترانه معروف پارسال بهاردسته جمعی رفته بودیم سیاحت .... افتادم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار