از امروز منتظر بارش برف و باران باشید
کد خبر: ۲۳۰۵۳۹
تاریخ انتشار: 2021 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز (۱۷آذر) سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: امروز جوی آرام و پایدار در اکثر نقاط کشور همراه با تداوم آلودگی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

ادق ضیاییان افزود: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز (۱۷آذر) سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: امروز جوی آرام و پایدار در اکثر نقاط کشور همراه با تداوم آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می شود. 

از اواخر وقت امروز (۱۷آذر) سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در بخش هایی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی کردستان و کرمانشاه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این سامانه روز پنجشنبه (۱۸آذر) علاوه بر مناطق مذکور، استان‌های اردبیل زنجان قزوین، همدان، البرز و ارتفاعات استان تهران را نیز درگیر خواهد کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: جمعه (۱۹ آذر) فعالیت این سامانه به‌صورت بارش پراکنده در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به پایان می‌رسد.

وی در ادامه گفت: از بعد از ظهرچهارشنبه (۱۷آذر) و روز پنجشنبه (۱۸آذر) در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب وزش باد نسبتا شدید خواهد بود و در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

به گفته ضیاییان روز شنبه (۲۰آذر) جوی آرام در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود و از اواخر شنبه (۲۰آذر) و روز یکشنبه (۲۱آذر) به سبب نفوذ جریانات شمالی در استان‌های ساحلی خزر بارش خواهیم داشت.

وی افزود: روزهای چهارشنبه (۱۷آذر) و پنجشنبه (۱۸آذر) پدیده گرم‌باد و افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸آذر) نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۹ آذرماه) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷و ۱۸ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان با  دمای ۱۱ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار