خانم حجار با خودت چه کردی؟ باورکردنی نیست
کد خبر: ۲۳۰۵۲۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
انتشار سکانسی از سریال جزیره که در آن بازیگر خانم این سریال، دیالوگ خود را فراموش می‌کند و مجبور به نگاه کردن به کاغذ می‌شود خبرساز شده تا آنجا که دامون قنبرزاده، منتقد سینما در یادداشتی به نقد نقش‌آفرینی میترا حجار در این سریال پرداخته است.

انتشار سکانسی از سریال جزیره که در آن بازیگر خانم این سریال، دیالوگ خود را فراموش می‌کند و مجبور به نگاه کردن به کاغذ می‌شود خبرساز شده تا آنجا که دامون قنبرزاده، منتقد سینما در یادداشتی به نقد نقش‌آفرینی میترا حجار در این سریال پرداخته است.

خانم میترا حجار با خودت چه کردی؟ باورکردنی نیست

دامون قنبرزاده طی یادداشتی در اینستاگرام خود نوشت:

این سی ثانیه متعلق است به سریال «جزیره». اگر فکر می‌کنید من گشته‌ام نسخه‌‌ی تدوین‌نشده‌اش را پیدا کرده‌ام، سخت در اشتباهید. این دقیقاً نسخه‌ای‌ست که پخش شد. در عمرم سوتی‌ زیادی دیده‌ام اما این یکی چنان در اوج است که دلم نیامد ازش بگذرم! چند بار صحنه را بالاپایین کردم، از اول تماشا کردم، از آخر تماشا کردم، چشم‌هایش را بستم و به صداها گوش دادم، دوباره چشم‌هایم را باز کردم و صحنه را مرور کردم، اما چیزی از ارزش‌های این صحنه کم نشد.

حالا من اصلاً کاری به امیر مقاره ندارم که با آن صورت خشک و غیرقابل‌انعطاف که انگار روی پوستش رنگ زده‌اند، حتی نمی‌تواند نگاه درستی داشته باشد. فقط کافی‌ست دقت کنید به نگاهش وقتی که کیف میترا حجار روی زمین می‌افتد. انگار یک نفر از پشت، نوک خنجرش را در بدن مقاره فرو کرده و او هم سیخکی نشسته و مجبور است دیالوگ بگوید. بعد انگار چسب زده‌اند روی صندلی‌اش که تکان نخورد. نوع گردن کشیدنش برای تماشای کیف که از دیدرسش خارج شده هم خیلی باحال است. به او گفته‌اند فقط بشین و بگو. مبادا جُم بخوری ... خلاصه که امیر مقاره تکلیفش معلوم است.

این‌که تدوین‌گر آن‌قدر بی‌حواس بوده که یادش رفته این صحنه‌ی اوتی را قیچی بزند و این‌که کل گروه هم یک بار سریال خودشان را ندیده‌اند تا این سوتی عجیب از زیر دست‌شان در نرود هم به کنار، متعجبم از میترا حجار که رسماً به فیلم‌نامه نگاه می‌کند و دیالوگ می‌گوید. حالا اصلاً این‌که غلط می‌گوید مشکلی نیست. می‌خواهم بدانم چرا این‌قدر مصنوعی‌ می‌گوید؟ از بس آن کلاه‌گیس‌های احمقانه‌ای که برایش کار گذاشته‌اند مصنوعی‌ست که انگار این موضوع به طرز حرف زدنش هم رسوخ کرده است.

آخر آن گریمور عزیز، فکر نکرده این چه کلاه‌گیسی‌ست؟ خودِ میترا حجار نگفته این چیست روی کله‌ی من کاشته‌اید؟ حالا امیر مقاره که بازیگر روبه‌رویش است از بس روی بازی بی‌نظیرش تمرکز کرده که حواسش نبوده این موضوع را متذکر شود، بقیه چرا هیچی نگفته‌اند؟

آفای سیروس مقدم! یک نفسی بگیر. هلاک شدی.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
1
23
معمولا کات می کنن و صحنه رو دوباره می گیرن. البته از کارگردان هم باید پرسید با خودت چه کردی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
1
13
کلیپش رو دیدم فاجعه بود
این سکانس در حد تئاترهای درجه 3 دانش آموزی بود

متاسفانه چند وقتیه دکون جدید باز شده و اونم شبکه خانگیه ؛ به خاطر سود سرشار و چندین میلیاردی نمایش خانگی کارگردانان و تهیه کنندگان با هر ایده چرندی به این حوزه هجوم اوردن و تنها هدفشون پر کردن جیب هاشونه و اصولا دغدغه هنر و تولید فیلم و سریال فاخر ندارن

ایرانی جماعت به جز پول چیز دیگه ای نمیشناسه


وضع به حدی خرابه که بازیگر به خودش حتی زحمت حفظ کردن دیالوگ و کارگردان زحمت برداشت دوباره نمیده


فقط اومدن یه پولی بگیرن برن

درست مثل فوتبالیست هامون که همشون رفتن در لیگ امارات نیمکت نشین شدن تا در ازاش چند ده میلیارد پول بگیرن


پول پرستی که ایرانی جماعت داره در هیچ کجای دنیا نمیشه پیدا کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
1
2
حالا این همه تفسیر چه مشکلی از جامعه دوا میکند
ترانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
1
0
بابا اینها به دستی این کارو کردن چرا دنبال شایعه هستید مثلا چون روان پزشک این جور حرفای یه حرفی زد بعد مثلا فکر کرد حرف بعدیش بهتره عوضش کرد و در مورد امیر مقاره شاید بازیگر نباشه یا حتی بازیگر حرفه ای نباشه اما به نسبت اینکه هیچ سر رشته ای در بازیگری نداره باز هم زیاد بد نبود
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
1
سیروس مقدم پیش از این هم به شعور مخاطب های خود توهین کرده بود. آنجا که در سریال میکائیل تصاویری که در تهران پُر شده بود را در قالب جنوب کشور جا می زد!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار