روایت بازیگر جوکر از پشت صحنه جوکرِ علیخانی
کد خبر: ۲۳۰۵۰۲
تاریخ انتشار: 2021 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
غلامرضا نیکخواه بازیگر «قهوه تلخ» از اینکه این روزها توانسته مردم را با «جوکر» شاد کند خوشحال است و می گوید تا آخر عمرم با کار کردن، مردمم را شاد می کنم.

غلامرضا نیکخواه بازیگر «قهوه تلخ» از اینکه این روزها توانسته مردم را با «جوکر» شاد کند خوشحال است و می گوید تا آخر عمرم با کار کردن، مردمم را شاد می کنم.

غلامرضا نیکخواه که این روزها با رئالیتی شو «جوکر» همکاری دارد، در توضیح انگیزه‌اش برای شرکت در این مسابقه اینگونه مطرح کرد: ابتدا طی تماسی تلفنی با علی لک‌پوریان صحبت هایی درباره جوکر شد و توضیحاتی دادند و من فیلم های رئالیتی شو را دیدم تا اینکه دیدم واقعا همه بسیج شده اند تا در کنار هم یک کار خوب برای مردم بسازند، از کارگردان گرفته تا خود آقای احسان علیخانی و حتی همکاران دکور، با شور و علاقه خاصی کار می‌کردند. 

روایت بازیگر جوکر از پشت صحنه جوکرِ علیخانی

مطمئن بودم کاری که انقدر در آن علاقه و انرژی باشد و با جان و دل کار کنند، موفق می‌شود و حتی قبل از پخش می دانستم که چقدر از کار استقبال خواهد شد به همین خاطر دوست داشتم تجربه کنم.

وی گفت: «جوکر»، هم ایده نویی داشت و هم اینکه آیتم های مورد نیاز برای ارائه کار خوب را فراهم کرده بودند، حالا نمی گویم ۱۰۰ درصد، ولی در مجموع دوستان آنچه در توان داشتند، امکانات را برای این رئالیتی شو آماده کردند. قطعاً به مرور کار بهتر هم خواهد شد، تا الان خدا را شکر مردم دوست داشتند و استقبال شده است.

نیکخواه سپس ضمن ابراز خرسندی از خوشحالی مردم پس از تماشای «جوکر»، خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنم در این شرایطی که مردم ما نیاز به لبخند دارند و باید در کنار خانواده شان خوش باشند، توانستیم با «جوکر» حالشان را خوب کنیم. به نظرم هیچ عبادتی بالاتر از خوشحال کردن مردم نیست. خوشحالم که خداوند این توفیق را به ما داده تا گوشه ای از کار را بگیریم. امیدوارم تا آخر عمرم بتوانم مردم را شاد کنم.

دخترم مرا به روز نگه داشته است

این هنرمند قدیمی حوزه طنز در پاسخ به اینکه چطور بعد از این همه سال توانسته است خودش را به روز نگه دارد و در جدیدترین برنامه هایی که با استانداردهای روز جهانی همخوانی دارند در کنار جوان ترها شرکت کند و موفق هم باشد؟ بیان کرد: در ابتدا خدا کمکم کرد و بعد اینکه دختری به نام نیلوفر دارم که این هنر را دوست دارد. شاید اگر بگویم دخترم مرا به روز نگه داشته است، خیلی عجیب نباشد. دخترم خیلی تلاش کرد، مدام در تماس بود، کلیپ های مختلف برایم می‌گرفت، برنامه های مختلف از کشورهای مختلف را فراهم می‌کرد تا تماشا کنم و برای همین رئالیتی شو اطلاعات کسب کنم، از کشورهای مختلفی مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا و ... کلیپ های مختلف این مسابقه را دیدم و فکر می‌کنم شروع‌کننده این مسابقه کشور ژاپن بود.

نیکخواه ادامه داد: خود دوستان و همکاران «جوکر» هم امکانات خوبی به من می‌دادند و همراهی می‌کردند. خلاصه خوشحالم با همه مشکلاتی که داشتیم توانستم این برنامه را داشته باشم. «جوکر» دوستان خیلی خوبی دارد و همه یکدیگر را می‌شناسیم. دوستانی مثل امیرمهدی ژوله که من واقعاً خودم را در کار طنز، شاگرد او می‌دانم. او واقعاً استاد است و لطف و محبت زیادی به ما دارد. من عاشقش هستم. به نظرم ما می توانیم در کنار هم ترکیبی مثبت و سازنده داشته باشیم.

دوستان دیگری مثل امین حیایی، هومن حاجی عبداللهی، سام درخشانی، بیژن بنفشه خواه، سیامک انصاری و بقیه دوستان واقعاً همکاران خوبی هستند و لطف خاصی به من دارند. در مجموع ما گروه خیلی خوبی داشتیم و به نظرم انتخاب گروه، کار حساب شده و دقیقی بود. خدا را شکر گروه کنار هم توانستند قرار بگیرند و از هم حمایت کنند. درست است که «جوکر» مسابقه ای است که برنده دارد اما وقتی یک نفر کار می‌کرد، بقیه کمکش می‌کردند و درواقع از هم حمایت می‌کردیم. به نظرم این همراهی ها بیشتر به ما کمک کرد. خداوند هم خیلی به من کمک کرد تا موفق شوم، به نظرم دوستان دیگرم هم خیلی موفق بودند.

سناریو «جوکر» از خود شرکت کنندگان است؟

بازیگر مجموعه های طنز «مرد هزار چهره»، «جنگ ۷۷»، «نوروز ۷۲»، «زیر آسمان شهر»، «بزنگاه»، «در حاشیه» و «راه در رو» همچنین در زمینه سناریوهای «جوکر» و در پاسخ به اینکه آیا به آنها ایده می دهند یا خودشان طرح می چینند؟ گفت: در «جوکر» گروهی از نویسندگان هستند که آیتم های مختلفی چیده اند، شاید اگر خودشان به این پرسش پاسخگو باشند، دقیق تر باشد اما من پاسخ کلی می‌دهم و آن این است که این رئالیتی شو نویسندگان خیلی خوبی دارد و خیلی ما را همراهی می کنند. من واقعاً از آنها کمک گرفتم و به من لطف داشتند. آنها خودشان در نهایت ایده می دهند اما به خود شرکت کننده ها هم اجازه بداهه‌گویی داده می شود. به عنوان مثال اگر شرکت کننده نظری داشته باشد، حتماً استقبال می‌کنند، اجرا می‌شود و اگر خوب باشد، تایید می شود. به نظرم قشنگی «جوکر» به بداهه گویی هایش است؛ البته اگر بامزه باشد، چون مسائلی هستند که در لحظه اتفاق می افتد و بامزه هستند.

مردم هم جدی بودنم در طنز را دوست دارند 

نیکخواه در پایان درباره ویژگی جدی بودن چهره اش در عین طنز و اینکه آیا این ویژگی را از کارهای مهران مدیری به یادگار نگه داشته است یا وقتی وارد کار شد، از این ویژگی برخوردار بود؟ اظهار کرد: من در این سالها کارهای کمدی مختلفی انجام داده‌ام. جدی بودن در طنز متناسب با شخصیت و چهره ای که دارم، می‌طلبد و هر جا لازم باشد میزانش بیشتر می شود. امیرمهدی ژوله همیشه به من می‌گوید مثل یک دیپلمات می مانم! طبیعتا وقتی یک آدم اتوکشیده کت شلواری، عینک زده باشد، بعید است که مدام بخندد؛ چون همه تعجب می کنند از رفتارش و خنده اش جذابیتی ندارد؛ بنابراین این اتفاق هم یکی از بخش های کارهای طنز من است که با چهره ام همخوانی دارد و خداراشکر خیلی هم مردم این ویژگی ام را دوست دارند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار