شادی دخترکی که به سکوت رفت!
کد خبر: ۲۳۰۵
تاریخ انتشار: 2015 June 14    -    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
شادی کودکانه دخترکی به سکوت تبدیل شد

چشمان معصومش به زمین دوخته شده، به ندرت پلک می‌زند، نگاه کودکانه‌اش را از دیگران می‌دزدد، می‌ترسد، از همه نگاه ها.

دختر بچه سه ساله‌ای پس از ربوده شدن در یکی از پارک‌های تهران مورد آزار و اذیت مرد شیطان صفتی قرار گرفت، مردی که شادی کودکانه دخترکی را به سکوت و سکوت و سکوت تبدیل کرد.

داستان از این قرار بود، زن و مرد جوانی که برای ورزش به یکی از پارک های تهران رفته بودند، مرد میانسالی را در حال آزار و اذیت دختر خردسالی در گوشه ای از پارک دیدند. آنها سپس با کمک نگهبان پارک مرد متجاوز را دستگیر کردند و موضوع را به پلیس اطلاع دادند.

ماموران با حضور در پارک به تحقیق از نگهبان پرداختند که وی گفت ساعت پنج صبح متوجه این مرد داخل پارک شدم. او چند ساعت داخل پارک پرسه زد و رفت. نیم ساعت بعد دوباره او همراه با دختر خردسالی وارد پارک شد. ابتدا به وی مشکوک نشدم تا این که زن و مرد جوانی سراغ من آمده و مدعی شدند، مردی را در حال آزار و اذیت دختر خردسالی دیده اند. با کمک این زن و مرد، وی را دستگیر کرده و در اتاق نگهبانی زندانی کردیم.

در ادامه مرد جوان هم به پلیس گفت من همراه همسرم برای ورزش به پارک آمدم. متوجه شدم این مرد دست دختربچه را گرفته است و به زور او را به طرف وسایل بازی پارک می‌برد. کنجکاو شدم و به دقت آنها را زیرنظر گرفتم. او سپس شروع به آزار و دختر بچه کرد. دختر خردسال از ترس دست و پایش می‌لرزید. همان لحظه فهمیدم که او هیچ نسبتی با مرد میانسال ندارد به خاطر همین به طرف آنها رفتم تا موضوع را سؤال کنم. وقتی دختربچه مرا دید، گریه کرد و این مرد او را رها کرد. مرد آدم ربا ابتدا ادعا کرد که دخترش است اما دختر کوچولو با گریه گفت که این مرد او را به زور به پارک آورده است پس از این مرد آدم ربا قصد فرار داشت که او را گرفتیم .

ماموران در ادامه پدر و مادر دختر بچه را شناسایی کرده و دختر سه ساله را تحویل آنها دادند. این مرد پس از انتقال به دادسرای جنایی تهران گفت: من زن و دو بچه دارم و در یکی از شهرک های حوالی تهران زندگی می‌کنم. روز حادثه متوجه شدم این دختر بعد از خریدن نان از نانوایی به طرف خانه شان می‌رود. به او نزدیک شدم و او را به بهانه بازی و خرید خوراکی به پارک کشاندم. ابتدا کمی‌ با او بازی کردم و قصد داشتم او را از پارک خارج کنم که نگهبان پارک و مردی که ورزش می‌کرد متوجه شده و مرا دستگیر کردند.

تحقیقات بعدی پلیس هم نشان داد متهم سابقه دار است و دو بار دیگر به جرم ربودن دختربچه‌هابازداشت و روانه زندان شده است.

متهم در بازجویی بعدی نیز اعتراف کرد که دو بار به جرم ربودن دختران کم سن و سال در ورامین به زندان رفته و این بار برای ربودن دختری دیگر به تهران آمده بود.

این مرد در نهایت با رای دادگاه به 15 سال زندان و 90 ضربه شلاق محکوم شد.

چه بسیار حوادثی از این دست که در اطرافمان اتفاق می‌افتد و گاه با بی تفاوتی از کنار آن می‌گذریم در حالی که شنیدن چنین حوادثی زنگ تلنگری است تا نسبت به حفاظت از فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشیم تا یک عمر افسوس و پشیمانی را برای خود بوجود نیاوریم.

با آغاز فصل گرم سال کودکان به بازی های کودکانه به ویژه در پارک‌هاتمایل بسیاری نشان می‌دهند و مجرمان نیز از این ایام برای سرقت، آزار و اذیت کودکان بیشتر استفاده می‌کنند.

در برخی مواقع سارقان طلا و جواهرات کودکان را به سرقت می‌برند اما گاهی کودکان را نیز مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند که عوارض ناشی از این اقدام تا سال های سال و حتی در دوران بزرگسالی کودکانی که این مساله را تجربه کرده اند، باقی می‌ماند.

یک لحظه غفلت از کودکان ، دادن بهترین فرصت برای سودجویان است براین اساس نباید کودکان را به تنهایی برای خرید فرستاد یا آن‌هارا در مکان های خلوت و دورافتاده برای بازی رها کرد.

سرقت از کودکان در شرایطی صورت می‌گیرد که والدین نسبت به رفت و آمد کودکان بی دقت بوده و آنها به تنهایی در معابر حضور دارند.

از سوی دیگر آویختن طلا و جواهرات به کودکان در کوچه و خیابان، دادن اسباب بازی های گران قیمت یا موبایل به کودکان، عدم آگاهی کودکان درباره مراقبت از خود و دوری کردن از افراد ناشناس از جمله مواردی است که احتمال سرقت از کودکان را افزایش می‌دهد.

پلیس آگاهی نیروی انتظامی‌همواره به رعایت نکاتی در این زمینه تاکید و تصریح دارد که کودکان را با آویختن زیورالات با ارزش به خطر نیاندازیم، اسباب بازی های گرانقیمت کودکان را فقط در جاهای مطمئن به آنها بدهیم و از دادن موبایل به کودکان در مواقع غیر ضروری پرهیز کنیم.

همچنین توصیه می‌شود که به فرزندان خود بیاموزیم به غریبه‌هاحتی کودکان اعتماد نکرده و همچنین از فرستادن کودکان کم سن برای خرید اجتناب شود و آدرس دقیق منزل را نوشته و همواره در جیب کودکان قرار دهیم.

برخی والدین زمانی که فرزندشان مورد سرقت قرار گرفته، مضطرب شده و نمی‌دانند باید چه اقداماتی انجام دهند، بر اساس توصیه پلیس، در این شرایط افراد باید آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و در گام نخست با پلیس ١١٠ تماس گرفته و به جای رفتن به کلانتری در محل سرقت، منتظر پلیس ١١٠ بمانند.

به توصیه پلیس، همچنین باید هرگونه اطلاعات درباره سرقت بطور کامل در اختیار ماموران قرار داده شود، حتی اگر اموال سرقتی ارزش چندانی نداشته باشد.

بدون شک رعایت و عمل به توصیه های پلیس و آموزش صحیح کودکان، کام سارقان را که مترصد فرصتی برای دست درازی به دارایی مردم هستند، تلخ خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار